Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
täältä varmaan löytyisi apua mondeo ongelmaan. kyseessä siis 02 mallin tdci mondeo viisi lovisella automaattilaatikolla jossa on myös käsivalinta vaihteet. se siis lopetti pakilla menemisen totaallisesti aivan yhtäkkiä,siis toimi aivan moitteetta mutta kun laittoi käyntiin ja meinasin lähteä liikkelle niin kappas eipä meekkään pakilla mihinkään! eteenpäin toimii moitteettomasti vaihteet mutta taaksepäin ei mene. nyt kun auto tuossa seisoi puoli vuotta ja sain nyt inspiraation alkaa sitä kattomaan niin kokeilin sitä liikuttaa tuossa pihassa ja kun pakin laittaa päälle niin se niinkuin menee päälle ja auto hiukan nytkähtää mutta ei liiku!?!???? öljyt tiputin sieltä laatikosta pois ja olivat ihan pikimustat.
kilometrejä tuolla autolla takana semmonen 400000km
jos joku osais sanoa asiaan jotain niin oisin hyvin kiitollinen tietäis että hylkääkö koko pirssin vai saisko sen ehjättyä.ei muu niin harmita mutta ku se piru maalattiin just ennenkö hajos ja aattelin että nyt kun on ruosteet pois niin ois mukava körötellä sinne se 1/2 milliä
Nykyiset kulkineet.
FORD MONDEO TDCI AUTOMATIC -02
OPEL ASTRA 1.6 -97
Edesmenneitä kulkineita.
FORD TAUNUS 1.6 -79
FORD SIERRA 1.8 -87
FORD SIERRA 2.0 -89
OPEL ASCONA -84
SUZUKI SJ410 -85 offikilpuri
VOLVO 240 TDIC -82
Kuulostaa venttiilipöydän ongelmalta mahdollisesti joku venttiileistä tukkeutunut tai korkannut.
Voi myös olla sähkövika, mutta jos auto vähän yrittää pakittaa jäänee vika venttiilipöytään.
Ei liene mahdottoman kallis eikä paha vika.
Oletko lukenut vikakoodit?
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
ei ole luettu vikakoodeja. täytyy ottaa kaverilta koodinlukija ja kokeilla kattoa mitä se sanoo. se venttiilipöytä vika kävi ittelläki mielessä ja ajattelin jos sieltä kierrättäis läpi öljyä niin jos se vähä putsaantuis.? mikä on tuollaisen laatikon tyyppi? kun en kehveli löytäny millään vaikka kuinka googlailin
Nykyiset kulkineet.
FORD MONDEO TDCI AUTOMATIC -02
OPEL ASTRA 1.6 -97
Edesmenneitä kulkineita.
FORD TAUNUS 1.6 -79
FORD SIERRA 1.8 -87
FORD SIERRA 2.0 -89
OPEL ASCONA -84
SUZUKI SJ410 -85 offikilpuri
VOLVO 240 TDIC -82
väittäisin että varmaan saat sen vielä jotenkin toimimaan öljyjä vaihtelemalla. filtterihän on siellä laatikon sisällä ja luultavasti melko täynnä likaa. mutta ensiapuna lähtisin nykyisellään rumppaamaan vaihteita läpi. tai no, P-R-N-D ja sitä mukaan jos on joku roska tukkinut suuttimen.
siitä sitten vaihtelemaan öljyjä kun pääsee eteenpäin vaihevaiheelta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Kokeilin kolme kertaa vaihtaa öljyt laatikkoon mutta ei ollu mitään vaikutusta... tosi likasta oli öljy joka kerta mutta vähä kirkastu kun kolmannen kerran tiputti pois öljyt. Voiskahan sinne laittaa jotain ainetta joka putsais esim polttoöljyä vähän sekaan? Moottoreita joskus pessyt polttlöljyllä = öljyt pois moottorista ja pöötä tilalle ja muutaman sekunnin käyttö niin on ainakin putsaantunut tehokkaasti. Mutta mahtaakohan pöö tehdä hallaa laatikolle...
Nykyiset kulkineet.
FORD MONDEO TDCI AUTOMATIC -02
OPEL ASTRA 1.6 -97
Edesmenneitä kulkineita.
FORD TAUNUS 1.6 -79
FORD SIERRA 1.8 -87
FORD SIERRA 2.0 -89
OPEL ASCONA -84
SUZUKI SJ410 -85 offikilpuri
VOLVO 240 TDIC -82
On saattanut ne öljyt jo tehdä tekosensa laatikolle, ei välttämättä pöö enää tilannetta pahenna. Ne kytkentäpannat + pakat kuluu kyllä pitkään ajettujen öljyjen kanssa, joten saattaa olla jo mekaaninen vaurio laatikossa, joka ei öljyjä vaihtamalla parane.
Moro,
Väittäisin että on panta poikki. Jonkinlainen tyyppivika näissä Jatcoissa.
Soittele tuonne http://www.espautotrans.fi/etusivu/ Omani korjautin tuolla.
Noin 600€ korjaus kun kiikutat laatikon tuonne.
Automaatti korjaajat toivovat että laatikko olisi vielä autossa kiinni, jotta voisivat itse tehdä vielä omat testinsä (autolla ajamalla) ennen diagnoosia. Irti otettuna ei kaikkia mahdollisia testejä pysty tekemään ja saamaan niin paljoa tietoa mahdollisesta viasta. Kannattaa siis soittaa ensin firmoihin ja kysellä että mitä tehdään ennen laatikon ottamista irti autosta.
Mulle kulkeutui samanlainen -02 Mondeo, jossa ei pakki toimi myöskään. Entinen omistaja oli käyttänyt Wetterillä vikakoodin luvussa ja sieltä ei ollut löytynyt vikakoodeja. Oli kysellyt joltain automaattikorjaajalta mahdollista vikaa ja olivat epäilleet että olisi panta mennyt. Huoltokirjan mukaan laatikkoon oltiin öljyt vaihdettu 211 000km kohdalla ja autolla on nyt ajettu 280 000km Itellä olisi tarkoitus hommata nyt tuohon vaihto laatikko. Omassa laatikoossa on koodi 2S71-7000-CC. Viimeisten kirjainten välissä on henosti stansattu L osittain viimeinen C sen päällä, mutta CLC päätteistä laatikkoa en löytänyt googlettamalla. Olisi tarjolla -03 vuotisesta Mondeosta laatikko, jonka koodi on 3S71-7000-CA. Olisiko toi mahdollisesti sopiva tähän? Oisko vielä jotain poppakonsteja kellään ennen vaihto laatikon hommaamista?
Kaverilla oli vikakoodinlukija, niin luettiin autosta varulta vielä vikakoodit vaikka huollossa ei aikaisemmin ollut löytynyt vikakoodeja.
Tämmöiset vikakoodithan sieltä löytyi:
P0700 Transmission Control System malfunktion.
P1700 Transmission failled to engage NEUTRAL.
P0500 VSS(Vehicle speeed sensor) sensor circuit fault.
P0752-FF Shift solenoid #1 stuck on
Vesipumppukin alko lorottamaan nesteet pihalle niin pitää uuden pumpun saatuani ensin vaihtaa se ja perehtyä noihin koodeihin tarkemmin.
Pääsin Mondeolla ajamaan kun sain vaihdettua vesipumpun. Ilmeni tämmöinen ominaisuus että vaihtaa kolmoselle asti ihan OK mutta rajoittaa kieroksia niin että pystyy ajamaan max. 30km/h nopeutta. Käsivalinnalla pystyy ajamaan 1 ja 2 vaihteella normaalisti mutta siinäkin tekee kolmosella saman rajoituksen. Luin jostain että jos akku on ollut pitkään pois, niin pitää moottorin ja laatikon ECU:t opettaa. Voisiko tämä minun laatikon ominaisuus johtua tästä. Pakki vialle en ole vielä tehnyt mitään. Öljyt olisi tarkoitus seuraavaksi vaihtaa tuohon laatikkoon ja jos se ei auta niin sit laatikon solenoidien testaaminen.
Ei nyt ihan varmaa tietoa ole mutta mun käsittääkseni virtojen poissa pitäminen vain tyhjää sen mitä se laatikko on oppinut sun ajotyylistä ja palautuu ns. tehdasmoodiin.
Laatikon pitäisi siis muuten toimia moitteettomasti mutta alkaa totuttelemaan sun ajotyylille pikkuhiljaa.
Lisäksi heittää "vapaalle" kun esim ajat vaikka 3 tai 4 pakkovaihteella ja nostat jalan kaasulta. Kun lisää kaasua, veto jatkuu. 5 vaihteella ei tee sitä vaan vaihde pysyy silmässä. Ja tosiaan pakki ei toimi. Tuntuu, että se kytkeytyy, mutta vetoa ei tule. Täyskaasukiihdytyksessä laatikko toimii ihan ok. Täytyy nyt ensi alkuun öljynmäärä tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa ja vikakoodit luen heti huomena. Mondeo -02 2.0 tdci 130 hv ajettu 200 tkm.
Ja varmaan Siekkiselle puhelua jossain vaiheessa
E: Tämä jäikin varaosakäyttöön niin ei pakkivikaa tullut selviteltyä tarkemmin.