
Mitarin pohjien vaihto.
Mitarin pohjien vaihto.
Kuinka vaikeaa on vaihtaa pohjat rikkomatta jotain? Neuvoja kiitos! 

Ford Escort CLX 1.6 -92
rs turbon mittarin pohjat
miten saa rs turbon mittariston "neulat" pois?
oon yrittäny ottaa nopeusmittarin ja kieppimittarin neuloja pois,mutta ei tunnu lähtevän sitten millään!!!
Mittarin pohjat ois tarkoitus vaihtaa.
oon yrittäny ottaa nopeusmittarin ja kieppimittarin neuloja pois,mutta ei tunnu lähtevän sitten millään!!!
Mittarin pohjat ois tarkoitus vaihtaa.
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

mittaristo
mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

Re: mittaristo
No enpä oo ikinä kuullut että olisi. Koita vaikka haarukalla varovasti kammeta pois, pitäs lähtee. Ja siis ehjänäjanner88 kirjoitti:mittareiden neuloissa ei siis ole mitään ihmeen lukitus juttua, kuten jotain sokkaa

1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
E34 520IA -89/90
Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimallajesse1987 kirjoitti:mites lähteekö noi vanhat pohjat mitenkään pois??



siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpiKessi kirjoitti:Sierrassa tarra-tyyppiset, helvetin kovalla liimalla![]()
Eli jos pelkästään väriä vaihdat, ni toimii kun liimaa vaan raakasti uudet päälle, on vaan tarkkana et tulee numerot vanhojen kanssa päällekkäin ettei tuu ikäviä varjostumia! Ja koneella jos ite tekee ni kannattaa tulostaa tarrapaperille

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...jesse1987 kirjoitti: siinä vaan on semmonen juttu et kun olis meininki laittaa valkoset mittarinpohjat niin niissähän sen valon kuuluis tulla läpi muualta paitti ei niistä numeroiden kohdalta kun taas vakioissa on toisinpäin. niin voi olla et sitä valoo ei tuu sit enää yhtään sieltä lävite ja muutenkin pimeellä näyttäs paljon paremmalta jos se valo tulis sen taustan läpi

joo ja sekin varmaan auttaa et mulla on tossa toi mittarinvalojen kirkkauden säätö niin ne on kyllä siinä himmeimmässä asennossa kyl aika pirun himmeet.Kessi kirjoitti:Siinä tapauksessa nyppäse orkkispohjat irti, ja putsaa liimajämät esim. asetilla! Voi olla että jää valot liian kirkkaaksi pelkän valkosen läpi... Itse jouduin aikanaan heittään lisäksi 2kpl puhdasta paperia, enne ku sai valojen kirkkauden kohdalleen, riippuu toki käytetyn paperin paksuudesta...Myös polttimoiden tummennus toimii...
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex