Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Millähän tän saisi parhaiten irti. Tuurnalla menee vaan tohjoksi. On liotettu WD40ssä.
Hylsyä tuohon tuskin löytyy mistään (60mm halkaisija, 8 hahloa..)?
Ei kai tuo voi olla vastakierteellä?
Hah tutun näköistä toimintaa videolla Rälläkkä-ratkaisu on hieno.
Videolla ensin toinen kaveri hakkaa myötään ja toinen vastaan. Haynesin kirjassa ei ainakaan puhuta mitään vasurin kierteestä. Ehkä pitää luottaa että aukeaa vastapäivään.
Minkäs vuoden Transiitti, onkos se etu- vai takaveto kun en tunne, Sierrassa oli vasemmalla puolella vääräkätinen kierre ja oikealla normaalikierre., jos en väärin muista..
"left-hand thread ...idiots" on kommenteissa..
tursas kirjoitti:Minkäs vuoden Transiitti, onkos se etu- vai takaveto kun en tunne, Sierrassa oli vasemmalla puolella vääräkätinen kierre ja oikealla normaalikierre., jos en väärin muista..
"left-hand thread ...idiots" on kommenteissa..
-82 vuotinen ja repsikan puoli. Takaveto siis.
Edellinen vaihtaja oli arponut samaa asiaa kun lyönnin jälkiä oli molemmilla puolilla. Ehkä oli annettu vähän enemmän iskua myötäpäivään.
Olikos noi kierteiden kätisyydet niin että vasurin kierteet pitää olla sekä pultissa että mutterissa? Elikkäs vasurin pultti ei mene oikeakätiseen mutteriin?
Jos näin niin sitten tuossa on varmaan oikeakätiset, kun näkyvää uraa myötäpäivään seuraamalla mennään sisäänpäin.
Joo, mutterit ei käy ristiin keskenään ja repsikan puolella aina oikeakätinen siis aukeaa vastapäivään, rälläkällä vähän sitä avaisin tai poralla ja uusi mutteri..
tursas kirjoitti:
Kerro sitten miten kävi, tossa pitää olla semmonen parin metrin jatkovarsi kiintoavaimella 350 Nm, niin ei se toholla ja tuurnalla aukea...
Eipä muuten tosiaan auennut Pitää varmaan hitsata siihen joku rautakanki kiinni...
No jo on tiukassa varmaan siitä syystä, että sitä on lyöty kiinnipäin enemmän kun auki. Voit ite tehdä työkalun
otat sellaisen putkenpätkän minkä sisämitta on sama kuin mutterinmitta kolojen kohdasta mitattuna, sitten rälläkällä leikkaat kolot putkeen mutterissa olevien kohoutumien kohdalle. Sit uudempi yritys hehkuta ekaks mutteri punaiseksi sit avaimella aukaisu.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
anon1 kirjoitti:No jo on tiukassa varmaan siitä syystä, että sitä on lyöty kiinnipäin enemmän kun auki. Voit ite tehdä työkalun
otat sellaisen putkenpätkän minkä sisämitta on sama kuin mutterinmitta kolojen kohdasta mitattuna, sitten rälläkällä leikkaat kolot putkeen mutterissa olevien kohoutumien kohdalle. Sit uudempi yritys hehkuta ekaks mutteri punaiseksi sit avaimella aukaisu.
On olemassa vielä lisäksi konsti jos mikään muu ei auta, ostaa tuohon sopivan työkaluteräksestä valmistetun laakerimutterin avaimen. Sillä voi kokeilla jopa mutterivääntimen käyttöä vaikkei sitä suositellakaan.
Kun katsoo tähänastista jälkeä, on viidenkympin työkalu suorastaan ilmainen verrattuna siihen mitä on jo tehty.
kummaa teknologiaa tuo mutteri outoa kun ei jo olemassa olevat kiinnitykset ole Voortille käyny vaan pitää aina keksiä uusia ja huonompia,vai onko tuolla joku syy olla noin? sittenhän sen ymmärtäisi
Tessulandia kirjoitti:kummaa teknologiaa tuo mutteri outoa kun ei jo olemassa olevat kiinnitykset ole Voortille käyny vaan pitää aina keksiä uusia ja huonompia,vai onko tuolla joku syy olla noin? sittenhän sen ymmärtäisi
Akselimutterit sinänsä eivät ole teollisuudessa mitenkään erikoisia mutta autoissa saattaa kyseeseen tulla merkkihuollon kannattavuus kun erikoistyökalujen vuoksi homma pitää teettää siellä ja siten töitä saadaan jälleenmyyjille lisää.
Tuo korostuu esim. vag -konsernin osalta niin, että esim. pelkkä hammastangon vaihto ei riitä vaan osa pitää lisäksi adoptoida auton järjestelmään testerillä jolla pitää jopa olla online -yhteys valmistajan palvelimeen.
Muodollisena veloituksena 100€/tunti.....
jep ei ole enää kotiasentajille uudet laitteet,no swuuntaus on semmoinen ja tietty sekin että kukaan asiaan kuulumaton ei alkaisi korjailla ettei korjaa miten kuten