Todellakin on. Mikähän tuohon on syynä? Nyt se olisi ehdottomasti pitänyt tuoda markkinoille.69dude kirjoitti:Moottorit pienoinen pettymys...Ei esim hybridiä
Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän oudon näköinen tuo farkkumalli.
Kuvassa tuo hirveä väri tekee osansa ja voi olla luonnossa jotain muuta. Hatchback vaikuttaa selkeästi paremmalta, mitä nykyinen malli. Etenkin tuo ST-line sinisenä toimii
Odotin kovasti 1.0 ecoboostista 140hp versiota. Se jäi tulematta, samoin kuin hybridi. 1.5 ecoboostin 180hp versio olisi kiva, mutta hinta tietty nousee sen myötä pilviin. Focuksesta ei millään viitsisi maksaa kolmea kymppiä enempää, vaikka siihen miten iskisi tilpehööriä ja muuta päälle.
Sisusta lienee se eniten parannuksia kokenut osa-alue. ST-line penkit näyttää entistä paremmin muotoilluilta ja puolinahkaakin näköjään tarjolla. Tuo kelluva näyttö varmaan herättää kritiikkiä, mutta itse tykkään siitä. Mielenkiinnolla odottelen hinnastoa sitten joskus...


Odotin kovasti 1.0 ecoboostista 140hp versiota. Se jäi tulematta, samoin kuin hybridi. 1.5 ecoboostin 180hp versio olisi kiva, mutta hinta tietty nousee sen myötä pilviin. Focuksesta ei millään viitsisi maksaa kolmea kymppiä enempää, vaikka siihen miten iskisi tilpehööriä ja muuta päälle.
Sisusta lienee se eniten parannuksia kokenut osa-alue. ST-line penkit näyttää entistä paremmin muotoilluilta ja puolinahkaakin näköjään tarjolla. Tuo kelluva näyttö varmaan herättää kritiikkiä, mutta itse tykkään siitä. Mielenkiinnolla odottelen hinnastoa sitten joskus...
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän lisää infoa olisi saanut kyllä tulla, ja tosiaan, missä on HYBRIDI? Pakkohan sellaisen on jossain välissä tulla, mutta koska?
8-lovinen autotomaatti kuullostaa mielenkiintoiselta ja vihdoinkin se kamala 90-luvun disainia oleva automaattivaihdekeppikin jää historiaan!
Muuten kyllä OK:n näköinen kaikinpuolin vaikka Activen muovilärpäkkeet vähän väkinäisiltä näyttävätkin, ehkä tosiaan luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa...
8-lovinen autotomaatti kuullostaa mielenkiintoiselta ja vihdoinkin se kamala 90-luvun disainia oleva automaattivaihdekeppikin jää historiaan!
Muuten kyllä OK:n näköinen kaikinpuolin vaikka Activen muovilärpäkkeet vähän väkinäisiltä näyttävätkin, ehkä tosiaan luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa...
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siltähän tämä nyt haiskahtaa että järkevästä farkku combosta joutuu sen 32-34 K pulittamaan ,ja se nyt on vaan liikaa tuohon segmenttiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Autocar.co.uk: ”At launch there will be a line-up of pure diesel and petrol engines, with a mild hybrid to follow next year.”Ecobuusteri kirjoitti: Todellakin on. Mikähän tuohon on syynä? Nyt se olisi ehdottomasti pitänyt tuoda markkinoille.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu, kyllä tuo huomattiin.Se hybridi pitäisi olla heti saatavilla,eikä vasta joskus vuoden päästä. Jää paljon autoja myymättä,kun lähes kaikilta kilpailijoilta se hybrid löytyy,ne on haluttuja nyt.Focus_2.0 kirjoitti: Autocar.co.uk: ”At launch there will be a line-up of pure diesel and petrol engines, with a mild hybrid to follow next year.”

Re: Uusi Focus mk4 2018
Jahas, ei ainuttakaan 4 pyttystä bensiinimoottoria.. Eikä edes hybridiä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ymmärsinkö oikein että farkku tulee nyt sittenkin myyntiin samaan aikaan. Aikaisemmin oli puhetta että se tulisi vasta loppuvuodesta.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 8_oa.shtml
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 8_oa.shtml

Re: Uusi Focus mk4 2018
Saksan Fordin sivuilla on jo konfiguraattori toiminnassa. Tosin valikoima on vielä puutteellinen, ei farmaria ja esim. vain 1.0 bensakone. Tein ihan huvikseni huonolla saksalla yhden Focuksen:
Modellvariante
Titanium
Karosserie
Limousine, 5-türig
Motor & Getriebe
1.0 l EcoBoost 92 kW (125 PS) 6-Gang-Schaltgetriebe, Start-Stopp-System
Grundpreis 25.200 €
Summe der hinzugefügten Wunschausstattung 5.190 €
Außenfarbe: Polar-Silber Metallic 565 €
Reserverad: Notrad 0 €
4 Leichtmetallräder 7 J x 17, 10 x 2 500 €
Seitenscheiben ab 2. Sitzreihe dunkel getönt 250 €
Design-Paket I 775 €
Park-Pilot-System vorn und hinten 0 €
Geschwindigkeitsregelanlage mit intelligentem Geschwindigkeitsbegrenzer 0 €
Styling-Paket Titanium 150 €
LED-Scheinwerfer 800 €
Rückfahrkamera mit "Split View" 270 €
Induktive Ladestation für mobile Endgeräte 150 €
B&O Play Premium-Sound-System und DAB/DAB+ 550 €
Vordersitze, individuell und variabel beheizbar 300 €
Ford Ergonomie-Sitz 400 €
Sicht-Paket 0 €
Außenspiegel mit Toter-Winkel-Assistent u. Cross Traffic Alert 480 €
Unverbindliche Preisempfehlung 2 30.390 €
Empfohlener Aktionsnachlass 5 3.710 €
Unverbindliche Aktionspreisempfehlung 1 26.680 €
Modellvariante
Titanium
Karosserie
Limousine, 5-türig
Motor & Getriebe
1.0 l EcoBoost 92 kW (125 PS) 6-Gang-Schaltgetriebe, Start-Stopp-System
Grundpreis 25.200 €
Summe der hinzugefügten Wunschausstattung 5.190 €
Außenfarbe: Polar-Silber Metallic 565 €
Reserverad: Notrad 0 €
4 Leichtmetallräder 7 J x 17, 10 x 2 500 €
Seitenscheiben ab 2. Sitzreihe dunkel getönt 250 €
Design-Paket I 775 €
Park-Pilot-System vorn und hinten 0 €
Geschwindigkeitsregelanlage mit intelligentem Geschwindigkeitsbegrenzer 0 €
Styling-Paket Titanium 150 €
LED-Scheinwerfer 800 €
Rückfahrkamera mit "Split View" 270 €
Induktive Ladestation für mobile Endgeräte 150 €
B&O Play Premium-Sound-System und DAB/DAB+ 550 €
Vordersitze, individuell und variabel beheizbar 300 €
Ford Ergonomie-Sitz 400 €
Sicht-Paket 0 €
Außenspiegel mit Toter-Winkel-Assistent u. Cross Traffic Alert 480 €
Unverbindliche Preisempfehlung 2 30.390 €
Empfohlener Aktionsnachlass 5 3.710 €
Unverbindliche Aktionspreisempfehlung 1 26.680 €
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ton mukaan kyllä kallis auto,kun lisätään suomi verotus 


Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites, oliko tähän nyt nelikko optiota. Herkuttelen ajatuksella et ottais 8 vaihteisella tomaatilla ja nelivedolla. Siin olis talveksi kiva auto. Miksei sillä kesälläkin ajaisi.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Piti vielä kokeilla Saksan sivuja ja katsoa sitä halvinta bensavaihtoehtoa, joka tällä hetkellä on siellä tarjolla. Alla on vakiovarusteet ensin ja sitten konfiguraattorilla metalliväri ja lämmitetyt etuistuimet.
Karosserie
Limousine, 5-türig
Motor & Getriebe
1.0 l EcoBoost 63 kW (85 PS) 6-Gang-Schaltgetriebe, Start-Stopp-System
CO2 Emissionen
115 g/km kombiniert
DER NEUE FORD FOCUS Trend
•Antiblockier-Bremssystem (ABS) mit elektronischer Bremskraftverteilung (EBD)
•Außenspiegel, elektrisch einstellbar und beheizbar
•Beifahrerairbag-Deaktivierung
•Fahrerinformationssystem mit Bordcomputer - monochrom
•Dachhimmel aus Webstoff
•Electronic Shifter und Parkbremse, elektrisch (nur i. V. mit Automatik-Getriebe)
•Fahrspur-Assistent inkl. Fahrspurhalte-Assistent
•Fensterheber vorn und hinten, elektrisch
•Ford Audiosystem inkl. USB-Schnittstelle und Bluetooth-Freisprecheinrichtung und Lenkrad-Fernbedienung
•Ford Easy Fuel
•Intelligenter Geschwindigkeitsbegrenzer
•Kartennetz an den Vordersitzrückenlehnen (BU7AB &
•Klimaanlage, manuell
•Lederlenkrad im 3-Speichen-Design und Lederschaltknauf
•LED-Tagfahrlicht
•Mittelkonsole vorn mit 2 Getränkehaltern, Ablagefächern und 12-Volt- und USB-Anschluss
•MyKey-Schlüsselsystem
•Pre-Collision-Assist inkl. Distanzanzeige und Distanzwarner, Auffahrwarnsystem (FA- Forward Alert) ,mit Fußgänger- und Fahrraderkennung
•Scheinwerfer-Assistent mit Tag-/Nacht-Sensor
•Selektiver Fahrmodus-Schalter
•Teppichfußmatten vorn
•Warnsystem für nicht angelegten Sicherheitsgurt in der 1. und 2. Sitzreihe
•Zentralverriegelung mit Fernbedienung inkl. zweier klappbarer Schlüssel
•4 Stahlräder 6,5 J x 16
Grundpreis 18.700 €
Summe der hinzugefügten Wunschausstattung 865 €
Außenfarbe: Polar-Silber Metallic 565 €
4 Stahlräder 6,5 J x 16 0 €
Vordersitze, individuell und variabel beheizbar 300 €
Unverbindliche Preisempfehlung 19.565 €
Empfohlener Aktionsnachlass 2.710 €
Unverbindliche Aktionspreisempfehlung 16.855 €
Karosserie
Limousine, 5-türig
Motor & Getriebe
1.0 l EcoBoost 63 kW (85 PS) 6-Gang-Schaltgetriebe, Start-Stopp-System
CO2 Emissionen
115 g/km kombiniert
DER NEUE FORD FOCUS Trend
•Antiblockier-Bremssystem (ABS) mit elektronischer Bremskraftverteilung (EBD)
•Außenspiegel, elektrisch einstellbar und beheizbar
•Beifahrerairbag-Deaktivierung
•Fahrerinformationssystem mit Bordcomputer - monochrom
•Dachhimmel aus Webstoff
•Electronic Shifter und Parkbremse, elektrisch (nur i. V. mit Automatik-Getriebe)
•Fahrspur-Assistent inkl. Fahrspurhalte-Assistent
•Fensterheber vorn und hinten, elektrisch
•Ford Audiosystem inkl. USB-Schnittstelle und Bluetooth-Freisprecheinrichtung und Lenkrad-Fernbedienung
•Ford Easy Fuel
•Intelligenter Geschwindigkeitsbegrenzer
•Kartennetz an den Vordersitzrückenlehnen (BU7AB &
•Klimaanlage, manuell
•Lederlenkrad im 3-Speichen-Design und Lederschaltknauf
•LED-Tagfahrlicht
•Mittelkonsole vorn mit 2 Getränkehaltern, Ablagefächern und 12-Volt- und USB-Anschluss
•MyKey-Schlüsselsystem
•Pre-Collision-Assist inkl. Distanzanzeige und Distanzwarner, Auffahrwarnsystem (FA- Forward Alert) ,mit Fußgänger- und Fahrraderkennung
•Scheinwerfer-Assistent mit Tag-/Nacht-Sensor
•Selektiver Fahrmodus-Schalter
•Teppichfußmatten vorn
•Warnsystem für nicht angelegten Sicherheitsgurt in der 1. und 2. Sitzreihe
•Zentralverriegelung mit Fernbedienung inkl. zweier klappbarer Schlüssel
•4 Stahlräder 6,5 J x 16
Grundpreis 18.700 €
Summe der hinzugefügten Wunschausstattung 865 €
Außenfarbe: Polar-Silber Metallic 565 €
4 Stahlräder 6,5 J x 16 0 €
Vordersitze, individuell und variabel beheizbar 300 €
Unverbindliche Preisempfehlung 19.565 €
Empfohlener Aktionsnachlass 2.710 €
Unverbindliche Aktionspreisempfehlung 16.855 €
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävin eilen liikkeessä ja mulle kerrottiin, että hinnasto julkaistaan virallisesti 20.4.
Näytöltä näyttivät tulevaa hinnastoa ja aikataulua joka olis farkun osalta sellainen, että syyskuussa alkaa tuotanto ja 150hp 1.5 ecoboost automaatti Titanium oli n. 29000€ +lisävarusteet ja toimituskulut.
Näytöltä näyttivät tulevaa hinnastoa ja aikataulua joka olis farkun osalta sellainen, että syyskuussa alkaa tuotanto ja 150hp 1.5 ecoboost automaatti Titanium oli n. 29000€ +lisävarusteet ja toimituskulut.
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä on se järkevä combo? Maksaa nyttenkin 1.5 ecoboost farkku äkkiä sen yli 30k eikä paljonkaan tartte varusteita ruksia.69dude kirjoitti:Siltähän tämä nyt haiskahtaa että järkevästä farkku combosta joutuu sen 32-34 K pulittamaan ,ja se nyt on vaan liikaa tuohon segmenttiin.
Suurin osa suomalaisista ostaa kuitenkin focuksen sillä pienimmällä moottorilla ja niukoilla varusteillla joten hinta jää ihan maltilliseksi

Mondeo 1.5 ecobeast trend m6 5D
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
No ainaskin se 1.5 ecoboost titanium ja automaatti ja webasto. Ehkä jopa awd. Mut jos noi saksan hinnat pitää paikkansa niin kyllähän tämä kalliimpi auto on kun vanha malli. Toki uutta joopajoo tilpehööriä on lisätty varusteisiin,mikä saattaa tuota hintaa nostaa. Aika näyttää,mutta saattaapa moni valita tuon sijaan uuden syksyllä tulevan Kia Ceedin.Woke kirjoitti: Mikä on se järkevä combo? Maksaa nyttenkin 1.5 ecoboost farkku äkkiä sen yli 30k eikä paljonkaan tartte varusteita ruksia.
Suurin osa suomalaisista ostaa kuitenkin focuksen sillä pienimmällä moottorilla ja niukoilla varusteillla joten hinta jää ihan maltilliseksi

Re: Uusi Focus mk4 2018
Sähkömoottori (n. 250 hv) ja kunnon toimintasäde (esim. 400 km) olisi tärkeä myyntivaltti nykyään ja lähitulevaisuudessa. Sähköllä ei tarvitse pihistellä hevosvoimalukemissa, koska sillä saadaan helposti ja taloudellisesti paljon hevosvoimia reserviin. Ja sitten kun hinta saataisiin järkeväksi.
Dieseleillähän ei kohta saa ajaa kuin vanhoissa muistoissa vain ja hybriditekniikka on tuo mukanaan kahden tekniikan murheet, massan ja kustannukset samassa paketissa.
400 km on sellainen matka, että 95% pysähtyy tauolle viimeistään tuollaisen ajon jälkeen ja silloin voi pikalaturilla lyödä lisää kilometrejä tankkiin, kun kuski tyhjentää ja täyttää itsensä ABC:llä.
Olihan Focus Electric ajettavuudeltaan ihan eri hyvä verrattuna ainakin Leafiin ja Amperaan. Ainoa sähköauto noista, jolla teki mieli räpätä mutkatiellä.
Eipä näköjään paljoa myyty silloin, kun oli saatavilla.

400 km on sellainen matka, että 95% pysähtyy tauolle viimeistään tuollaisen ajon jälkeen ja silloin voi pikalaturilla lyödä lisää kilometrejä tankkiin, kun kuski tyhjentää ja täyttää itsensä ABC:llä.
Olihan Focus Electric ajettavuudeltaan ihan eri hyvä verrattuna ainakin Leafiin ja Amperaan. Ainoa sähköauto noista, jolla teki mieli räpätä mutkatiellä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ketkä ostaa Kivojen Ihmisten Auton, ei varmaan muutenkaan ostaisi fordia.69dude kirjoitti: No ainaskin se 1.5 ecoboost titanium ja automaatti ja webasto. Ehkä jopa awd. Mut jos noi saksan hinnat pitää paikkansa niin kyllähän tämä kalliimpi auto on kun vanha malli. Toki uutta joopajoo tilpehööriä on lisätty varusteisiin,mikä saattaa tuota hintaa nostaa. Aika näyttää,mutta saattaapa moni valita tuon sijaan uuden syksyllä tulevan Kia Ceedin.


Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuommoinen mielikuvahan se saattaa dieselistä tulla, jos lukee vain iltapäivälehtien otsikot, mutta ei uusia Euro 6.x diesel-autoja olla kieltämässä missään ja Suomessa ei ole tarvetta kieltää edes niitä vanhempia.JiiHoo kirjoitti:Sähkömoottori (n. 250 hv) ja kunnon toimintasäde (esim. 400 km) olisi tärkeä myyntivaltti nykyään ja lähitulevaisuudessa. Sähköllä ei tarvitse pihistellä hevosvoimalukemissa, koska sillä saadaan helposti ja taloudellisesti paljon hevosvoimia reserviin. Ja sitten kun hinta saataisiin järkeväksi.Dieseleillähän ei kohta saa ajaa kuin vanhoissa muistoissa vain ja hybriditekniikka on tuo mukanaan kahden tekniikan murheet, massan ja kustannukset samassa paketissa.
400 km on sellainen matka, että 95% pysähtyy tauolle viimeistään tuollaisen ajon jälkeen ja silloin voi pikalaturilla lyödä lisää kilometrejä tankkiin, kun kuski tyhjentää ja täyttää itsensä ABC:llä.
Olihan Focus Electric ajettavuudeltaan ihan eri hyvä verrattuna ainakin Leafiin ja Amperaan. Ainoa sähköauto noista, jolla teki mieli räpätä mutkatiellä.Eipä näköjään paljoa myyty silloin, kun oli saatavilla.
Tällä hetkellä taitaa akkujen hinnan takia olla sähköautojen valmistus melko vähän kannattavaa tai jopa tappiollista, niitä pitää olla mallistossa enemmänkin imagosyistä ja keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen takia niitä pitäisi myydäkin jonkun verran. Hitaasti mutta varmasti sähköautoihin mennään, mutta mielestäni ihan järkevää julkistaa ensin ne mallit, joita myydään enemmän ja joista saa rahaa. Varmasti tulee uudesta Focuksestakin vielä hybridi- ja sähkömallit myöhemmin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toihan on tismalleen sama mitä nykyinen maksaa. Eli Farkku Titanium 1.5ecopiist tomaatti on voimassaolevan hinnaston mukaan 29090€.ford_miäs kirjoitti:Kävin eilen liikkeessä ja mulle kerrottiin, että hinnasto julkaistaan virallisesti 20.4.
Näytöltä näyttivät tulevaa hinnastoa ja aikataulua joka olis farkun osalta sellainen, että syyskuussa alkaa tuotanto ja 150hp 1.5 ecoboost automaatti Titanium oli n. 29000€ +lisävarusteet ja toimituskulut.
Saas nähdä mitä uusi hinnnasto lopulta tuo tullessaan. Kattelin just omaa kauppakirjaa alkuvuodelta 2017 ja siinä oli ST-line farkku 1.0/125hp manuaali + comfort pack, parkingpack1, kahdet 17” renkaat aluilla, tummennetut lasit, audio 28 sync3:sella + takuunlaajennus ja kaikkea pientä yhteensä n.24500€. Suurin osa varusteista oli merkitty kauppakirjaan 0€ hinnalla. Laskeskelin saman paketin nykyisen hinnaston perusteella niin ovh.hinnoilla olis yhteensä reilut 27000€. Comfortpackiä esim. ei tällä hetkellä oo hinnastossa ja osa varusteista pitäis ostaa erikseen. Näköjään on hinnat nousseet tässä reilussa vuodessa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uutta Focuksen ST-versiota odotellessa. Löytyiskö jo yli 250 hv:n tehot? 280 hv? 300 hv? ja nelikko? Olis nasta vekotin. 

Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen verran vielä noista hybrideistä että mielestäni ne on pelkkää rahastus roskaa. Ainoat vaihtoehdot tulvaisuuden autoilulle ovat täyssähkö ja vety (ei se lihapiirakka..)
Näissä hybrideissä sähkön osuus käyttövoimasta ja ajosäteestä on lähinnä vitsi. Latausajat ovat liian pitkiä ja latauspaikkoja vähänlaisesti.
Sekasoppa moottorit ovat vikaherkkiä ja kalliita huoltaa. Sähkömoottorien akkujen kesto ja niiden elinkaari ovat vasta lastenkengissä. Tulossa on parempaa tekniikkaa ja sitten vasta voidaan alkaa vertailemaan polttomoottorien ja sähköautojen käytännöllistä paremmuutta. Päästöissä täytyy huomioida akkujen valmistus. Mistä raaka-ainesta akkuja sähköautoihin tehdään. Suurin osa akkujen mineraaleista ja valmistus menetelmistä ovat hyvin päästöisiä ja ympäristölle vaarallisia, myös akkujen mineraalien uudelleen käytettävyys ja kierrättämistä pitäisi tehostaa merkittävästi.
Mineraalit akkuihin eivät ole loppumattomia kuten ei fossiiliset polttoaineetkaan ole. Mielestäni jo siksi vetytoiminen auto olisi ideaali, koska voiman lähde vety on ympäristöystävällisempi ja sen johdannaista eli vettä riittää aikalailla. Päästötkin on vettä.
Ellei fuusioenergian saloja keksitä ja nykyinen ydinvoima jää ainoaksi tehokkaaksi tavaksi tuottaa massoille sähköä niin sähköautojen ympäristöystävällisyys on hyvin kyseenalaista. Emme voi kaikkea aurinkoenergiaa käyttää autoihin, kun tarvitsemme energiaa kasvaville talouksille ja markkinoille, ihmisten jokapäiväiseen elämään. Omalla paneelilla ei autoja ladata riittävän nopeasti ja tehokkaasti. Pitäisi keksiä aurinkokennoissakin läpimurto. Eikä kaikkialle aurinkokennotkaan sovi. Niitäkin pitää huoltaa ja kennojen valmistus tuottaa myös saasteita.
Vetyautojen tulevaisuus riippuu siitä, että vetyautoista pitäisi tehdä paljon vahvempia ja elinkaari voisi olla pitempi. Koskee myös sähköautoja. Ja onko autoja pakko tehdä enää metallista, etenkin kun robottiautot tulevat? Puu, puukomposiittit ja muut erilaiset komposiitit tulevat korvaamaan autojen korirakenteita aivan varmasti. Suomikin voisi olla näiden autojen tulevaisuuden materiaalien valmistamisen kärkimaita. Osaamista riittää. Sama koskee myös vetymoottorien kehittelyä ja niihin tarvittavien komponenttien suunnittelemista.
Koska kyse on pitkälti öljystä, öljyvaltioista ja maailma pyörii öljyllä. Ei vetyauto kuin ei sähköautokaan tule kasvamaan niin nopeasti kuin odotetaan. Ehkä länsimaissa mutta ei muualla maailmassa. Vasta kun öljy loppuu ja sehän loppuu pian, sitten on halua ja aikaa kaikilla sähkö- ja vetyautoilun kehittämiseen. Sen aikaa ihmiset ja autoyhtiöt voivat leikkiä ja rahastaa kaikenmaailman välikausi moottoreilla joiden omistajat luulevat pelastavansa maailman ja olevansa parempia ihmisenä kuin naapurin late joka ajaa Euro 3 luokan monkulla.

Sekasoppa moottorit ovat vikaherkkiä ja kalliita huoltaa. Sähkömoottorien akkujen kesto ja niiden elinkaari ovat vasta lastenkengissä. Tulossa on parempaa tekniikkaa ja sitten vasta voidaan alkaa vertailemaan polttomoottorien ja sähköautojen käytännöllistä paremmuutta. Päästöissä täytyy huomioida akkujen valmistus. Mistä raaka-ainesta akkuja sähköautoihin tehdään. Suurin osa akkujen mineraaleista ja valmistus menetelmistä ovat hyvin päästöisiä ja ympäristölle vaarallisia, myös akkujen mineraalien uudelleen käytettävyys ja kierrättämistä pitäisi tehostaa merkittävästi.
Mineraalit akkuihin eivät ole loppumattomia kuten ei fossiiliset polttoaineetkaan ole. Mielestäni jo siksi vetytoiminen auto olisi ideaali, koska voiman lähde vety on ympäristöystävällisempi ja sen johdannaista eli vettä riittää aikalailla. Päästötkin on vettä.
Ellei fuusioenergian saloja keksitä ja nykyinen ydinvoima jää ainoaksi tehokkaaksi tavaksi tuottaa massoille sähköä niin sähköautojen ympäristöystävällisyys on hyvin kyseenalaista. Emme voi kaikkea aurinkoenergiaa käyttää autoihin, kun tarvitsemme energiaa kasvaville talouksille ja markkinoille, ihmisten jokapäiväiseen elämään. Omalla paneelilla ei autoja ladata riittävän nopeasti ja tehokkaasti. Pitäisi keksiä aurinkokennoissakin läpimurto. Eikä kaikkialle aurinkokennotkaan sovi. Niitäkin pitää huoltaa ja kennojen valmistus tuottaa myös saasteita.
Vetyautojen tulevaisuus riippuu siitä, että vetyautoista pitäisi tehdä paljon vahvempia ja elinkaari voisi olla pitempi. Koskee myös sähköautoja. Ja onko autoja pakko tehdä enää metallista, etenkin kun robottiautot tulevat? Puu, puukomposiittit ja muut erilaiset komposiitit tulevat korvaamaan autojen korirakenteita aivan varmasti. Suomikin voisi olla näiden autojen tulevaisuuden materiaalien valmistamisen kärkimaita. Osaamista riittää. Sama koskee myös vetymoottorien kehittelyä ja niihin tarvittavien komponenttien suunnittelemista.
Koska kyse on pitkälti öljystä, öljyvaltioista ja maailma pyörii öljyllä. Ei vetyauto kuin ei sähköautokaan tule kasvamaan niin nopeasti kuin odotetaan. Ehkä länsimaissa mutta ei muualla maailmassa. Vasta kun öljy loppuu ja sehän loppuu pian, sitten on halua ja aikaa kaikilla sähkö- ja vetyautoilun kehittämiseen. Sen aikaa ihmiset ja autoyhtiöt voivat leikkiä ja rahastaa kaikenmaailman välikausi moottoreilla joiden omistajat luulevat pelastavansa maailman ja olevansa parempia ihmisenä kuin naapurin late joka ajaa Euro 3 luokan monkulla.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hienosti kirjoitettu
Siinä kiteytit hienosti mitä varmasti iso osa autoilijoista ajattelee.,mutta valitettavasti verotuksella ohjataan vuosi vuodelta aina vaan rankemmin pois disu/bensa autoista.
Lisäksi aika heikosti vielä tiedetään miten nämä hybridi/sähköautot kestävät. Ei tulisi ihan heti mieleen ostaa käytettyä moist vekotinta ilman takuuta...

Lisäksi aika heikosti vielä tiedetään miten nämä hybridi/sähköautot kestävät. Ei tulisi ihan heti mieleen ostaa käytettyä moist vekotinta ilman takuuta...

Re: Uusi Focus mk4 2018
Allekirjoitan edellä kirjoitetun kyllä, mutta kyllähän hybridit on osoittautuneet melko kestäviksi? (Prius nyt tulee mieleen) Se, että onko se maailman pelastaja, on asia erikseen, mutta melko kestävää tekniikkaa kuitenkin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saksan Fordin sivuilta löytyy nyt myös uuden Focuksen hinnasto. Sisältää hinnat sekä viistoperä-, että farmarimalleille ja kolme 1.0-bensakonetta ja pari dieseliä. Löytyy tuolta:
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/d ... _focus.pdf
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/d ... _focus.pdf
Fiesta ST 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käsittämättömät nuo hinnat, tai ainakin tuntuu siltä, että on harpattu useita tonneja ylöspäin...
Hybridiä odotellessa...
Hybridiä odotellessa...
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo