Kiitos tiedosta. 2 vuotta ja 30 000 on Fiestassa tuo suurin huoltoväli. Kaitpa ne öljyt kuitenkin kannattaa vaihtaa suodattimen kanssa kerran vuodesssa jos autoa aikoo pitää vähän pitempään.Woke kirjoitti: Kyllä ottaa huomioon myös muita muuttujia tuo öljyn kuntomittari.Näin sanoi automyyjä kun mondeon hain ja luulisin että toimii samoin myös fiestassakin. Eli huutaa sitten huoltoa aiemmin jos on enempi öljyä rasittavaa ajoa .
Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Tuossa youtube-video Fordin dynaamisista LED-ajovaloista https://www.youtube.com/watch?v=TorQfz7xbP0
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Paljos olette iskeneet ilmaa renkaisiin nyt vaihdon yhteydessä?
Talvirenkaat kun ostin niin Laakkosella olivat laittaneet niihin 2.7 jokaiseen renkaaseen.
Talvirenkaat kun ostin niin Laakkosella olivat laittaneet niihin 2.7 jokaiseen renkaaseen.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Talvirenkaat kun ostin niin Laakkosella olivat laittaneet niihin 2.7 jokaiseen renkaaseen.
Edessä 2,4-2,5 ja takana 2,0-2,2 talvirenkailla lienee aika sopiva. Liian matalilla paineilla auto kuin auto on talvirenkailla uraherkkä. Ensimmäseen Fokukseeni ostin liikkeestä talvirenkaat, pistivät ohjeiden mukaiset paineet, veteli todella voimakkaasti urissa. Lisäsin 0,3 baaria, oli kuin eri auto, urista ei tietoakaan. Pienestä ylipaineesta ei paljon haittaa ole, alipainetta kyllä kannttaa välttää niin turvallisuus kuin taloudellisistakin syistä.
Edessä 2,4-2,5 ja takana 2,0-2,2 talvirenkailla lienee aika sopiva. Liian matalilla paineilla auto kuin auto on talvirenkailla uraherkkä. Ensimmäseen Fokukseeni ostin liikkeestä talvirenkaat, pistivät ohjeiden mukaiset paineet, veteli todella voimakkaasti urissa. Lisäsin 0,3 baaria, oli kuin eri auto, urista ei tietoakaan. Pienestä ylipaineesta ei paljon haittaa ole, alipainetta kyllä kannttaa välttää niin turvallisuus kuin taloudellisistakin syistä.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Okei, laittelin 2,5 jokaiseen, kun tuossa tänään vaihtelin kahteen fiestaan renkaat.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ne lienee Laakkosella paineistaneet renkaat sisällä hallissa, jos ovat laittaneet 2,7 joka renkaaseen. Eli ihan oikein ovat tehneet. Kovemmilla pakkasilla paineet laskee helposti 0,2-0,3 baaria, jolloin ne huitelee siellä oikeissa lukemissa. Tuon 2,0-2,2 kun tyrkkää taakse, niin aika vetelä on peräpää kun pakkasta on kunnolla.nestori2 kirjoitti:Talvirenkaat kun ostin niin Laakkosella olivat laittaneet niihin 2.7 jokaiseen renkaaseen.
Edessä 2,4-2,5 ja takana 2,0-2,2 talvirenkailla lienee aika sopiva. Liian matalilla paineilla auto kuin auto on talvirenkailla uraherkkä. Ensimmäseen Fokukseeni ostin liikkeestä talvirenkaat, pistivät ohjeiden mukaiset paineet, veteli todella voimakkaasti urissa. Lisäsin 0,3 baaria, oli kuin eri auto, urista ei tietoakaan. Pienestä ylipaineesta ei paljon haittaa ole, alipainetta kyllä kannttaa välttää niin turvallisuus kuin taloudellisistakin syistä.
Oikea tapa on vaihtaa paineet aina lämpötilan ja kuorman mukaan oikeiksi. Enemmän kuormaa - kovemmat paineet. Kylmempi ilma - kovemmat paineet. Sitten täytyisi vielä olla edes sinne päin näyttävä mittari, niissä heittelee myös lukemat helposti sen 0,2 baaria.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Kun laittaa sisällä talvirenkaaseen 2,7 niin 30 asteen pakkasessa se on sitten 2,2. Meillä oli oikealla molemmissa 3,0 ja vasemmalla edessa 3,2 ja takana 3,1. Sisällä kun olivat laittaneet ja katsoin 0 asteessa niin oli parhaaimmillaan 3,4 sisätiloissa. Olivat unohtaneet varastopaineet, että sellaista luovutushuollossa.Viikkus kirjoitti: Ne lienee Laakkosella paineistaneet renkaat sisällä hallissa, jos ovat laittaneet 2,7 joka renkaaseen. Eli ihan oikein ovat tehneet. Kovemmilla pakkasilla paineet laskee helposti 0,2-0,3 baaria, jolloin ne huitelee siellä oikeissa lukemissa. Tuon 2,0-2,2 kun tyrkkää taakse, niin aika vetelä on peräpää kun pakkasta on kunnolla.
Oikea tapa on vaihtaa paineet aina lämpötilan ja kuorman mukaan oikeiksi. Enemmän kuormaa - kovemmat paineet. Kylmempi ilma - kovemmat paineet. Sitten täytyisi vielä olla edes sinne päin näyttävä mittari, niissä heittelee myös lukemat helposti sen 0,2 baaria.
Laitoin taakse 1,9 ja eteen 2,2 omalla mittarilla. Kone näyttää 2,0 ja 2,3.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Ohjeissa kevyemmällä kuormalla tosiaan on eri paineet eteen ja taakse. 5 hengen kuormalla taisi olla molemmissa päissä samat painet. Aika venkslaamista se olisi meidän käytöllä viikottain, kun henkilö määrä vaihtelee viikoittain 1-5 hengen välissä. Itse pidin talvella 2.6bar +5 asteen ympäristössä. -10 Pakkasella näytti 2,47bar. Kesäkumeissa laitettu sama 2.6bar paine kylmänä noin +10 asteen lämmössä. Menee liian hankalaksi akselikohtaiset paineet joten siitä syystä kaikkialla samat paineet 

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Omalla fiestalla luovutus tiistaina 24.4 ja tilauspäivä oli 15.2, joten suhteellisen äkkiä tuli! Vielä muutama päivä piinaavaa odotusta 

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Sulla oli tilauksesta luovutukseen 68 päivää. Meillä olisi ollut 50 päivää tilauksesta luovutukseen, mutta ei haluttu ottaa vielä silloin ajoon kun oli maaliskuun puolessavälissä huono kesarengaskeli.Motoko kirjoitti:Omalla fiestalla luovutus tiistaina 24.4 ja tilauspäivä oli 15.2, joten suhteellisen äkkiä tuli! Vielä muutama päivä piinaavaa odotusta
Ihmeen nopeasti nuo Fiestat nykyään tulevat.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Nyt on omalla 125hp St-linellä 300km rullailtu ja voi antaa jonkunlaista palautetta.
Ajettavuus on erinomainen. Alusta on juuri sopivan jäykkä, enkä mutkateillä havainnut minkäänlaista kallistelua. Alusta imee auton kurveihin sisään ja tiukemmissa mutkissa voi tuntea miten torque vectoring imee vielä enemmän autoa mutkaan. Ainoastaan isommissa kuopissa voi tuntea jousituksen kovuuden. Piti jo alkaa epäilemään nopeusmittarin lukemaa koska eihän tällä autolla voi ajaa tällaisella teillä näin lujaa. Kyllä muuten voi ja on todella nautinnollista ajaa hyväkuntoisella päällysteellä mutka pätkää. Ei vetele urissa oikeastaan yhtään ja ohjaustuntuma on sopivan jäykkä ilman käsien väsymistä.
Auto on yllättävänkin hiljainen eikä rengasmelu kuulu pahemmin edes karkealla tiellä. Yli 100km/h nopeuksissa alkaa kuulumaan ilmavirran suhina mikä on hieman häiritsevää. Stereot päällä ei sitä kuitenkaan kuule. Autosta ei kuulu mitään natinoita eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä mikä on kyllä hieno saavutus Fordilta
. Focus oli aivan kaamea kitinä ja natina kapistus tähän verrattuna.
Tuo BO play oli kyllä pettymys. Ilman kunnollista taajuuskorjainta ei saa kyllä soimaan kovinkaan nätisti. Keskialueen alempi rekisteri on aika ohut ja lisäämällä keskialueen vahvistusta yläalue värittyy entisestään. Nais laulajien ääni kuuluuu ihan hienosti, mutta mieslaulajien ääni on kyllä sitten aika surkeaa. Basso on pääosin jumputtavaa "plop,plop", tietyissa kappaleissa missä enemään matalaa bassoa soi ihan ok, mutta tässäkin tapauksessa basson ylempi rekisteri ylikorostuu. Takakajarit on aivan surkeat eikä niistä lähde oikeastaan mitään kunnollista ääntä. Parhaan äänen saakin siirtämällä fader lähes kokonaan eteen. Tosin en ole kokeillut vielä kuin pelkällä radiolla, missä hyvällä kuuluvuudella on suuri vaikutus musiikin soimiseen.
Tähän tuli otettua se driver assistance packi ja varsinkin liikennemerkkien tunnistus on erinomainen apu. Monesti menee se nopeusrajoitus ohi havainnoinnin ja nyt riittää kun vilkaisee mittaristoon ja siellähän se oikea rajoitus näkyy. Adatiivinen vakkari toimii hienosti. Ainoastaan omaan makuun se pisinkin turväli on liian lyhyt. Tuli ensimmäisellä kerralla yllärinä kun motarilla rekka tuli perä edellä vastaan enkä vaihtanut ajoissa kaistaa, niin autohan painoa jarrua oikein huolella
Vaatii kyllä totuttelua tuo ominaisuus. BLIS ei nyt vielä ole tullut eteen tilanteita että olisi ollut apua, mutta hyvin näkee peileistä kyllä tässä autossa. Pahemmin jää kuolleita kulmia jos vertaa esim Focukseen. Auomaatti kaukovalot toimii hyvin enkä odottanut että toimisi niinkin hyvin. Valoteho on aika heiko näissä halogeeneissä ja edellisen auton kulmavaloihin tottuneena oli pimeällä kapealla mutkatiellä aika synkkää tuo ajaminen. Harmi ettei olut niitä ledejä vielä saatavilla kun auton tilasin. Suosittelen ehdottomasta led valoja jos meinaa tätä autoa ostaa.
125hp tehot vie tätä autoa aivan riittävästi ja kulutus ajotietokoneen mukaan ollut 5,4l. Tuohon mahtuu motaria ja kaupunkiajoa eli aika hyvin kun vielä sisään ajossa. Tarvii todellista kulutusta laskeskella sitten seuraavassa tankkauksessa. Mittari virhe itsellä 3% eli satasen tiellä 103 tauluun. Sama virhe oli myös Focuksessa. Vaihteiden välitykset on kyllä todella pitkät. 6.s vaihdetta ei kannata edes tarjota ennen 100km/h vauhtia. 5.s vaihdetta vasta 80 ja nelosta yli 60 vauhdissa. Sinänsä hyvä koska vähentää vaihtamisen tarvetta. Hieman närästää tuo liikkeelle lähtö koska tuntuu että 1 ja 2 vaihteen välillä on liian suuri väli. Voi myös johtua että softa tuntuu rajoittavan vääntöä reippaasta ainakin ensimmäisellä vaihteella. Ehkäpä se tuosta sitten herkistyy. Vauhtiin kun pääsee niin menee kyllä hienosti eikä voimaa kaipaa yhtään lisää.
Olen nauttinut kuitenkin suunnattomasti autolla ajamisesta, koska onhan tämä aivan mahtava peli.
Ajettavuus on erinomainen. Alusta on juuri sopivan jäykkä, enkä mutkateillä havainnut minkäänlaista kallistelua. Alusta imee auton kurveihin sisään ja tiukemmissa mutkissa voi tuntea miten torque vectoring imee vielä enemmän autoa mutkaan. Ainoastaan isommissa kuopissa voi tuntea jousituksen kovuuden. Piti jo alkaa epäilemään nopeusmittarin lukemaa koska eihän tällä autolla voi ajaa tällaisella teillä näin lujaa. Kyllä muuten voi ja on todella nautinnollista ajaa hyväkuntoisella päällysteellä mutka pätkää. Ei vetele urissa oikeastaan yhtään ja ohjaustuntuma on sopivan jäykkä ilman käsien väsymistä.
Auto on yllättävänkin hiljainen eikä rengasmelu kuulu pahemmin edes karkealla tiellä. Yli 100km/h nopeuksissa alkaa kuulumaan ilmavirran suhina mikä on hieman häiritsevää. Stereot päällä ei sitä kuitenkaan kuule. Autosta ei kuulu mitään natinoita eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä mikä on kyllä hieno saavutus Fordilta

Tuo BO play oli kyllä pettymys. Ilman kunnollista taajuuskorjainta ei saa kyllä soimaan kovinkaan nätisti. Keskialueen alempi rekisteri on aika ohut ja lisäämällä keskialueen vahvistusta yläalue värittyy entisestään. Nais laulajien ääni kuuluuu ihan hienosti, mutta mieslaulajien ääni on kyllä sitten aika surkeaa. Basso on pääosin jumputtavaa "plop,plop", tietyissa kappaleissa missä enemään matalaa bassoa soi ihan ok, mutta tässäkin tapauksessa basson ylempi rekisteri ylikorostuu. Takakajarit on aivan surkeat eikä niistä lähde oikeastaan mitään kunnollista ääntä. Parhaan äänen saakin siirtämällä fader lähes kokonaan eteen. Tosin en ole kokeillut vielä kuin pelkällä radiolla, missä hyvällä kuuluvuudella on suuri vaikutus musiikin soimiseen.
Tähän tuli otettua se driver assistance packi ja varsinkin liikennemerkkien tunnistus on erinomainen apu. Monesti menee se nopeusrajoitus ohi havainnoinnin ja nyt riittää kun vilkaisee mittaristoon ja siellähän se oikea rajoitus näkyy. Adatiivinen vakkari toimii hienosti. Ainoastaan omaan makuun se pisinkin turväli on liian lyhyt. Tuli ensimmäisellä kerralla yllärinä kun motarilla rekka tuli perä edellä vastaan enkä vaihtanut ajoissa kaistaa, niin autohan painoa jarrua oikein huolella

125hp tehot vie tätä autoa aivan riittävästi ja kulutus ajotietokoneen mukaan ollut 5,4l. Tuohon mahtuu motaria ja kaupunkiajoa eli aika hyvin kun vielä sisään ajossa. Tarvii todellista kulutusta laskeskella sitten seuraavassa tankkauksessa. Mittari virhe itsellä 3% eli satasen tiellä 103 tauluun. Sama virhe oli myös Focuksessa. Vaihteiden välitykset on kyllä todella pitkät. 6.s vaihdetta ei kannata edes tarjota ennen 100km/h vauhtia. 5.s vaihdetta vasta 80 ja nelosta yli 60 vauhdissa. Sinänsä hyvä koska vähentää vaihtamisen tarvetta. Hieman närästää tuo liikkeelle lähtö koska tuntuu että 1 ja 2 vaihteen välillä on liian suuri väli. Voi myös johtua että softa tuntuu rajoittavan vääntöä reippaasta ainakin ensimmäisellä vaihteella. Ehkäpä se tuosta sitten herkistyy. Vauhtiin kun pääsee niin menee kyllä hienosti eikä voimaa kaipaa yhtään lisää.
Olen nauttinut kuitenkin suunnattomasti autolla ajamisesta, koska onhan tämä aivan mahtava peli.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Kiitos kattavasta yhteenvedosta. Kyllä täytyy tuon kulutuksen laskea vielä aika paljon kun vamistajan ilmoittama yhdistetty on 4,3. Heittääköhän ajotietokoneen näyttö yhtä paljon todelliseen kuin omassa Fiesta ST:ssä ( -16 ). Minulla jos ajotietokone näyttäisi 5,4 niin todellinen olisi noin 5,9.
Varmaankin laskee vielä kulutus. Itsellä laskenut ekasta tankista ( kesärenkaat ) viimeksi tankattuun ( kitkarenkaat ) 27%.
Meidän 100 hv titanium täyttää sunnuntaina kuukauden ja mittarissa on kokonaista 70 km. Auton omistaja ottaa pihasta aina 12 vuotta vanhan vanhan autonsa kun lähtee johonkin.
Varmaankin laskee vielä kulutus. Itsellä laskenut ekasta tankista ( kesärenkaat ) viimeksi tankattuun ( kitkarenkaat ) 27%.
Meidän 100 hv titanium täyttää sunnuntaina kuukauden ja mittarissa on kokonaista 70 km. Auton omistaja ottaa pihasta aina 12 vuotta vanhan vanhan autonsa kun lähtee johonkin.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Kiitokset hyvästä selvityksestä uudesta kulkupelistä. Itselle tulossa Vignale, samat renkaat alla, mutta ehkä hieman erilainen alusta. LED-ajovalot tulevat, toivottavasti paremmat kuin nuo halogeenit. LED.äkin on hyviä ja huonoja, joten katsotaan, kun syksy tulee, ovatko paremmat. Toista kuukautta on jo tilauksesta, joten kuume alkaa nousta. Onneksi ei tullut otettua tuota BO:ta, ehkä ei ole kuitenkaan hintansaväärtti. Muuten varustelu varsin kattava, mm. tuo parempi vakkari ja ovisuojat. Vignalessa jo vakiona lähes kaikki tarvittava.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Syys 2017 20:37
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Onkos kukaan saanu sync3 päivitettyä automatic updaten kautta? Ilmeisesti saisi usb tikun kauttakin mutta viimeksi kun katoin suomen fordin sivuilta niin aika huonosti löytyy. Pitäis ladata ford uk sivuilta mutta kai se sama softa on euroopan markkinoilla.
Rupeisko waze navi toimimaan kun päivittää?
Ja toinen kysymys kuinka ford etis toimii. Eihän sieltä löydä mitään. Vanhassa fordissa täytettiin jo sähköistä huoltokirjaa mutta
en kyllä löydä sellaista mistään. Ilmeisesti fordilla nämä softa jutut vielä vähä vaiheessa...
Rupeisko waze navi toimimaan kun päivittää?
Ja toinen kysymys kuinka ford etis toimii. Eihän sieltä löydä mitään. Vanhassa fordissa täytettiin jo sähköistä huoltokirjaa mutta
en kyllä löydä sellaista mistään. Ilmeisesti fordilla nämä softa jutut vielä vähä vaiheessa...
Fiesta A6 Titanium 2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itse sain etisin toimimaan vaan ottamalla salasanan ja käyttäjätunnuksen ja kirjautumalla.Fiesta 2018 kirjoitti:Onkos kukaan saanu sync3 päivitettyä automatic updaten kautta? Ilmeisesti saisi usb tikun kauttakin mutta viimeksi kun katoin suomen fordin sivuilta niin aika huonosti löytyy. Pitäis ladata ford uk sivuilta mutta kai se sama softa on euroopan markkinoilla.
Rupeisko waze navi toimimaan kun päivittää?
Ja toinen kysymys kuinka ford etis toimii. Eihän sieltä löydä mitään. Vanhassa fordissa täytettiin jo sähköistä huoltokirjaa mutta
en kyllä löydä sellaista mistään. Ilmeisesti fordilla nämä softa jutut vielä vähä vaiheessa...
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
10.2 tilattiin auto ja 19.4 auto luovutettiin meille. Kyllä tuolla fiestalla on mukava ajella. Kuskin penkillä kun istuu, niin auto tuntuu isommalta, mitä on. Tuli auto otettua Trendinä, lisävarusteita tuli otettua muutama. Kaistavahti toimii mukavasti, sekä nuo automaattiset pitkät valot. Peruutustutka päästää yllättäväen lähelle estettä, kun toisessa autossa esteen ja puskurin väliin jää huomattavasti enemmän tilaa. Peilit olisivat saaneet olla pikkasen isommat, mutta eiköhän niihin ajan myötä totu ja kyllähän se oikea peilien asento varmasti löytyy.
Kaupunkissa tällä autolla tulee ajeltua suurimmaksi osaksi ja mukavasti liikkuu. Mukava auto on ajaa myös maantiellä isommilla nopeuksilla.
Kaupunkissa tällä autolla tulee ajeltua suurimmaksi osaksi ja mukavasti liikkuu. Mukava auto on ajaa myös maantiellä isommilla nopeuksilla.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Huomasin tuon eco-asetuksen aika mukavaksi jos joutuu ajelemaan ruuhka-aikaan kaupungilla. Kaasun vasteesta tulee todella rauhallinen ja auto lipuu pehmeästi eteenpäin. Jää sellainen turha hyökkiminen pois ajamisesta.
Mitenkäs meinaatte muuten tuon huoltovälin kanssa menetellä? 2 vuotta tai 30K. Tuntuu vähän hurjalta ajella kaksi talvea putkeen samoilla öljyillä
Mitenkäs meinaatte muuten tuon huoltovälin kanssa menetellä? 2 vuotta tai 30K. Tuntuu vähän hurjalta ajella kaksi talvea putkeen samoilla öljyillä

-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Syys 2017 20:37
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
En kyllä mitään sähköistä huoltokirjaa äkkiseltään tuolta löydä...ärräpärrä kirjoitti: Itse sain etisin toimimaan vaan ottamalla salasanan ja käyttäjätunnuksen ja kirjautumalla.
Fiesta A6 Titanium 2018
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
En ole sähköistä huoltokirjaa yrittänyt hakeakaan. Kirjoitin vain, että etisiin pääsee vain kirjautumalla kun ennen pääsi kirjautumatta.Fiesta 2018 kirjoitti: En kyllä mitään sähköistä huoltokirjaa äkkiseltään tuolta löydä...
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itse kanssa vähän vierastan ajatusta, että riippumatta ajokilometreistä, öljyillä ajettaisiin enemmän kuin vuosi. Kysyin samaa asiaa kun oli ST:lla viime viikolla merkkiliikkeessä huollossa. Kyllä huoltomies ja vielä työnjohtajakin niin vannotti, että voi ajella 2v/30 000, koska uudessa Fiestassa kone ilmoittaa jos öljyt pitää vaihtaa.miilvi kirjoitti:Huomasin tuon eco-asetuksen aika mukavaksi jos joutuu ajelemaan ruuhka-aikaan kaupungilla. Kaasun vasteesta tulee todella rauhallinen ja auto lipuu pehmeästi eteenpäin. Jää sellainen turha hyökkiminen pois ajamisesta.
Mitenkäs meinaatte muuten tuon huoltovälin kanssa menetellä? 2 vuotta tai 30K. Tuntuu vähän hurjalta ajella kaksi talvea putkeen samoilla öljyillä
Seuraavaksi jos ostan uuden ST:n, niin ajan varmaan huoltokirjan ohjeiden mukaan ,mutta en sitten tiedä tuon meidän 100 hv uuden Fiestan kanssa miten menetellään jos autoa omistaja pitää pidempään.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Mites 1.0 ecoboost (tai käytettävä öljy) on muuttunut, että nyt voikin ajaa 2 vuotta yhden sijaan?
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Mites 1.0 ecoboost (tai käytettävä öljy) on muuttunut, että nyt voikin ajaa 2 vuotta yhden sijaan
Eipä ne miksikään ole muuttuneet, apinoidaan vaan muita automerkkejä, jotta ainakin paperilla saadaan huoltokulut alas, joita vertailutesteissä sitten arvioidaan. Öljy Fordin huoltopisteissä on kallista, vaikka on nk. "tynnyritavaraa". Motonetin myymälästä saa samaa tavaraa 5 litran pytyssä 30% halvemmalla. Maksaa Motonetissa tuo 5 litran pönikkä 49,90 eur http://www.motonet.fi/fi/tuote/590083/C ... E-5W-20-5l. Viimeksi tänä keväänä kun kävin huollossa, "tynnyritavara" huollossa maksoi , vaikka maksukuitti ilmoitti 10 % alennuksen, niin olisi tuo sama pytty maksanut 74,65 eur. Että tuli siinä ylimääräistä huoltohintaa parikymppiä.Eipä tuo öljynvaihto kai kovin vaikea toimenpide ole, jos vain on huoltopaikka, jossa pääsee auton alle.
Eipä ne miksikään ole muuttuneet, apinoidaan vaan muita automerkkejä, jotta ainakin paperilla saadaan huoltokulut alas, joita vertailutesteissä sitten arvioidaan. Öljy Fordin huoltopisteissä on kallista, vaikka on nk. "tynnyritavaraa". Motonetin myymälästä saa samaa tavaraa 5 litran pytyssä 30% halvemmalla. Maksaa Motonetissa tuo 5 litran pönikkä 49,90 eur http://www.motonet.fi/fi/tuote/590083/C ... E-5W-20-5l. Viimeksi tänä keväänä kun kävin huollossa, "tynnyritavara" huollossa maksoi , vaikka maksukuitti ilmoitti 10 % alennuksen, niin olisi tuo sama pytty maksanut 74,65 eur. Että tuli siinä ylimääräistä huoltohintaa parikymppiä.Eipä tuo öljynvaihto kai kovin vaikea toimenpide ole, jos vain on huoltopaikka, jossa pääsee auton alle.
Viimeksi muokannut nestori2, 01 Touko 2018 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Niinpä, mikään ei ole muuttunut eli kuluttajaa taas viilataan linssiin. Ajotapa, sääolot yms. vaikuttavat öljyn laatuun, joten ei kai voi ehdottomasti sanoa 2v/30tkm. Öljynvaihto on tärkein ja halpa huoltotoimenpide auton elinkaaren aikana.
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Itse aloin ihmettelemään, että miten ihmeessä tässä uudessa fiestassa tämä vakionopeudensäädin toimii, kunnes katsoin ohjekirjasta ja ihmetyksekseni huomasin yhden napin puuttuvan. Lim nappi on yksi iso pötkylä, eli ei ole kaksiosainen, jossa vakionopeudensäätimen päällekytkentä pitäisi olla. Saa nähdä millainen projekti on saada vakkarin nappi, mutta maahantuojan vastausta odotellessa. Perjantaina asiasta ilmoittelin, niin luulisi tällä viikolla vastauksen tulevan miten edetään.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Eli olit tilannut Drive Assistancen mikä sisältää vakkarin nopeudenrajoittimella?Motoko kirjoitti:Itse aloin ihmettelemään, että miten ihmeessä tässä uudessa fiestassa tämä vakionopeudensäädin toimii, kunnes katsoin ohjekirjasta ja ihmetyksekseni huomasin yhden napin puuttuvan. Lim nappi on yksi iso pötkylä, eli ei ole kaksiosainen, jossa vakionopeudensäätimen päällekytkentä pitäisi olla. Saa nähdä millainen projekti on saada vakkarin nappi, mutta maahantuojan vastausta odotellessa. Perjantaina asiasta ilmoittelin, niin luulisi tällä viikolla vastauksen tulevan miten edetään.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 
