Ollaan katsomassa firman käyttöön 2010-2015 Fiesta Vania dieselillä. Suoraan asiaan:
Tarjolla on 1,4 TDCI:tä vaihtoehdoksi 1,6 TDCI:lle ja uudemmalle 1,5 TDCI:lle.
Kertokaa onko monilla muillakin automerkeillä käytössä olevassa 1,4 TDCI:ssä jotain niin kauheeta tyyppivikaa, jonka
vuoksi sitä pitäs välttää? Tietääkö nimimerkki Focst vaikka sanoa ihan huoltonäkökulmasta ?
Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
Ei taida 1.4 koneessa olla kun ne suuttimien pohjatiivisteet heikko kohta tarpeeksi pitkään antaa vuotaa ni menee kansi uusiksi..jos säännöllisesti huollettu ni kaippa senkin vois ostaa.. 1.5 jakopää pilattu..itse ostasin 1.6 koneisen siinä on ollu vähiten murheitä varsinkin viimeisissä versioissa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
Mulla oli se 1.4tdci juurikin fiesta vanissa, kyllä se sen 300tkm kulki, mutta vuotuiset huoltokulut oli useita tuhansia, lähes kaikki polttoaineeseen liittyvä meni uusiksi + paljon muuta... Kulutus oli käytännössä enemmän kuin 1.6 tdci focuksessa tai fiestassa. 1.6 tdcilläni on nyt yli 250tkm mittarissa ja vielä on korjaustarve ollut minimaalista... Unohda se 1.4 litrainen, mikä tahansa muu on parempi vaihtoehto!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
Millä tavalla 1.5 jakopää pilattu?focst kirjoitti:Ei taida 1.4 koneessa olla kun ne suuttimien pohjatiivisteet heikko kohta tarpeeksi pitkään antaa vuotaa ni menee kansi uusiksi..jos säännöllisesti huollettu ni kaippa senkin vois ostaa.. 1.5 jakopää pilattu..itse ostasin 1.6 koneisen siinä on ollu vähiten murheitä varsinkin viimeisissä versioissa..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Fiesta Van työkäyttöön -konevalintakysymys tietäville
Hihna kovempaa materiaalia ja kavennettu..ei kestä oulussa kun max 60tkm ja kaikki loppu jopa ohjainrulliin tulee parin millin urat..parhaimmillaan jakopäähän kaikki uusiksi joka huollossa.Jap3 kirjoitti: Millä tavalla 1.5 jakopää pilattu?


Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024