Focus 2015
Re: Focus 2015
Litran ecoboost jää samumuttamisen jälkeen talvellakin surisemaan vähäksi aikaa niin mistähän se johtuu?
Re: Focus 2015
Pakkaset tuli ja jarrut rupesivat vinkumaan kunnolla. Ajettu 13500 km. Muilla samaa vaivaa? Viime talvi meni hiljaisesti, mutta eipä tainnut olla näin kylmiä ilmoja.

kattokaiteet hopea, tummennukset ja avaimeton järjestelmä, Parking pack 2,
peruutuskamera, navigaattori, ratinlämmitin, roiskeläpät edessä.
Re: Focus 2015
Turbon vesijäähdytinJarppiii kirjoitti:Litran ecoboost jää samumuttamisen jälkeen talvellakin surisemaan vähäksi aikaa niin mistähän se johtuu?
Re: Focus 2015
Onhan ne siellä, ja niiden toimivuuden näkee mekaanisesti laittamalla auton käyntiin ja hyökkäämällä taskulampun kanssa katsomaan keulan ilmanottoaukon sisään. Kaihtimet tekevät edestakaisen testiliikkeen käynnistyksen yhteydessä. Oma auto on lämpimänä suunnilleen 15 km jälkeen, kunhan pienennän hiukan automaatti-ilmastoinnin huimaa puhallustehoa.Viikkus kirjoitti:Ymmärtääkseni näissä uusissa Focuksissa on ne kaihtimet siellä nokassa, joiden pitäisi toimia samaan tapaan mitä viimasuoja. Tosin epäilen hiukan niiden toimintaa, koska itsekin sain ajella tänään aamulla työmatkaa noin 40km maantiellä, ennen kuin lämmöt mittarin mukaan normaalit. Parissa autossa olen käyttänyt erillistä viimasuojaa ja kyllä ne huomattavasti nopeammin on lämmenneet.
Kannattaa mainita huonosta lämpenemisestä huollolle, termareissa on ollut laatuongelmia jossain välissä.
Re: Focus 2015
Joo itellä kans takajarrut vinkuu. 4500km ajettuJhy80 kirjoitti:Pakkaset tuli ja jarrut rupesivat vinkumaan kunnolla. Ajettu 13500 km. Muilla samaa vaivaa? Viime talvi meni hiljaisesti, mutta eipä tainnut olla näin kylmiä ilmoja.
Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-Line -17
Ex:
Opel Astra Sports Tourer Sport 1.4T -12
BMW E91 320i 2.0 -06
Opel Astra 1.6 -10
Ford Mondeo Ghia X 2.0 -06
Ex:
Opel Astra Sports Tourer Sport 1.4T -12
BMW E91 320i 2.0 -06
Opel Astra 1.6 -10
Ford Mondeo Ghia X 2.0 -06
Re: Focus 2015
Mulla vinkuu takajarrut myös aina välillä. Ajettu 32tkm. Vinkuminen on loppunut aina, kun tekee rivakan jarrutuksen silloin tällöin pitävällä alustalla, eli ihan ABS:lle asti vaikka soralla tai asfaltilla. Jarrut tykkää, kun niitä käytetään.TheDog kirjoitti: Joo itellä kans takajarrut vinkuu. 4500km ajettu
Re: Focus 2015
Komppaan täysin, muutama kunnon jarrutus ja vinkunat voi olla poissa jonkun aikaa.Hufoordi kirjoitti: Mulla vinkuu takajarrut myös aina välillä. Ajettu 32tkm. Vinkuminen on loppunut aina, kun tekee rivakan jarrutuksen silloin tällöin pitävällä alustalla, eli ihan ABS:lle asti vaikka soralla tai asfaltilla. Jarrut tykkää, kun niitä käytetään.

Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Onks tässä farkussa oikeesti vaam 40 litran tankki
Kuudellakympillä sain tyhjästä täyteen ja ajotietsikka sanoo että 670km pääsee etenemään. Skodassa sain sentään rangeksi yli tuhat kilsaa apaut samoilla kulutuksilla....

Kuudellakympillä sain tyhjästä täyteen ja ajotietsikka sanoo että 670km pääsee etenemään. Skodassa sain sentään rangeksi yli tuhat kilsaa apaut samoilla kulutuksilla....
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
hke kirjoitti:Focus ST diesel ja aamulla webasto ei toiminut (park&aux) , ei ilman aux heateriä näytä lyhyellä matkalla lämpenevän ollenkaan... nykydieselit. Onneksi oli tilapäinen toimintahäiriö.
Jossain joku sano että bensavehkeessä ei tuo aux heater toimis ollenkaan, ois kuulemma vaan dieselin ominaisuus?
Osaako joku vahvistaa etten turhaa löhde huoltoon riitelemään kun oma bensa aux heater ei oo ikinä toiminu ja huoltomiehen kommenntti oli vaan että "ei sieltä mitään vikakoodia löydy"
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Jostain luin 47 litraa ja jostain muualta luin että joku 53 tai 55 litraa. Tiedä sitten kumpi on oikein.jaska74 kirjoitti:Onks tässä farkussa oikeesti vaam 40 litran tankki![]()
Kuudellakympillä sain tyhjästä täyteen ja ajotietsikka sanoo että 670km pääsee etenemään. Skodassa sain sentään rangeksi yli tuhat kilsaa apaut samoilla kulutuksilla....
Kerran kuitenkin tankkasin melkoisen tyhjästä (olisko ajotietokone sanonut että joku 20 kilsaa menisi vielä) 46,5 litraa kun tankkipistooli naksahti. Eli ainakin tuon verran siihen menee.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
Itse olen tankannut enimmillään 49.33 ja ensimmäiseen napsuun toppasin. Ohjekirjan mukaanhan tankin koko on 52 litraa. Aika hissukseen saa ajella että saa rangen näyttämään 1000 kilsaa täyteen tankkaamisen jälkeen.
Mondeo 1.5 ecobeast trend m6 5D
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Re: Focus 2015
Mun ohjekirja sanoo automaatti farkun tankin olevan 57 litraa (?)
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Tämä läpyskä sanoo näin:
Kaikki bensamallit: 55 l
Dieselmallit: 53 l (2.0 TDCi : 60 l)
Läpyskässä en nähnyt tietoa minkä vuosimallin autosta oli kyse.
Englanninkielinen onlinemanuaali (haettu oman 2017 auton VIN-numeron perusteella) sanoo 52 l.
Suomenkielisen onlinemanuaalin kyseinen sivu ei toimi minulla.
Suomenkielinen paperimanuaali (versio 201607) sanoo näin:
1.0 Ecoboost: 52 l (Grand C-Max: 57 l)
1.5 Duratorq TDCI: 50 l
1.6 Duratec: 52 l
1.6 Duratorq TDCI: 50 l
2.0 Duratec: 52 l
2.0 Duratorq TDCI: 50 l (Manuaali), 55 l (Autom.), 55 l (ST)
Kaikki bensamallit: 55 l
Dieselmallit: 53 l (2.0 TDCi : 60 l)
Läpyskässä en nähnyt tietoa minkä vuosimallin autosta oli kyse.
Englanninkielinen onlinemanuaali (haettu oman 2017 auton VIN-numeron perusteella) sanoo 52 l.
Suomenkielisen onlinemanuaalin kyseinen sivu ei toimi minulla.
Suomenkielinen paperimanuaali (versio 201607) sanoo näin:
1.0 Ecoboost: 52 l (Grand C-Max: 57 l)
1.5 Duratorq TDCI: 50 l
1.6 Duratec: 52 l
1.6 Duratorq TDCI: 50 l
2.0 Duratec: 52 l
2.0 Duratorq TDCI: 50 l (Manuaali), 55 l (Autom.), 55 l (ST)
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.
Jäähdytysnesteen lämpömittari seilaa ajon aikana 2:n ja 3:n viivan väliä koko ajan (75-90˚C). Kun antaa hieman enemmän kenkää, se saattaa hetkellisesti nousta tuonne 90˚C, mutta heti kun kaasujalkaa hellittää, niin se tipahtaa takaisin alle minuutissa. Suurimman osan ajasta se pysyttelee siinä 75˚C tuntumassa. Tekee suht samoin sekä plussakeleillä, että pakkasella.
Kylmästä lämpeneminen kestää myös mielestäni melko kauan.
Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.
Jäähdytysnesteen lämpömittari seilaa ajon aikana 2:n ja 3:n viivan väliä koko ajan (75-90˚C). Kun antaa hieman enemmän kenkää, se saattaa hetkellisesti nousta tuonne 90˚C, mutta heti kun kaasujalkaa hellittää, niin se tipahtaa takaisin alle minuutissa. Suurimman osan ajasta se pysyttelee siinä 75˚C tuntumassa. Tekee suht samoin sekä plussakeleillä, että pakkasella.
Kylmästä lämpeneminen kestää myös mielestäni melko kauan.
Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
Kyllä se pitää nousta ja pysyä keskellä mittaria jos termari kunnossa.Don MC kirjoitti:Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.
Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Pari viikkoa sitte oli rapeat -34 pakkasta, niin kesti 5 minuutin sijaan se vartti ennenkuin alko lämmintä pukata. 100:n maantienopeudessa pysy hytti lämpimänä ja moottorin lämpötilamittari oli hitusen alle keskikohdan. Ei ole aktiivisen läpän lisäksi mitään viimasuojia. Näitä termarivikoja tuntuu olevan todella paljonFreeze kirjoitti: Onhan ne siellä, ja niiden toimivuuden näkee mekaanisesti laittamalla auton käyntiin ja hyökkäämällä taskulampun kanssa katsomaan keulan ilmanottoaukon sisään. Kaihtimet tekevät edestakaisen testiliikkeen käynnistyksen yhteydessä. Oma auto on lämpimänä suunnilleen 15 km jälkeen, kunhan pienennän hiukan automaatti-ilmastoinnin huimaa puhallustehoa.
Kannattaa mainita huonosta lämpenemisestä huollolle, termareissa on ollut laatuongelmia jossain välissä.

Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Don MC kirjoitti:Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.
Jäähdytysnesteen lämpömittari seilaa ajon aikana 2:n ja 3:n viivan väliä koko ajan (75-90˚C). Kun antaa hieman enemmän kenkää, se saattaa hetkellisesti nousta tuonne 90˚C, mutta heti kun kaasujalkaa hellittää, niin se tipahtaa takaisin alle minuutissa. Suurimman osan ajasta se pysyttelee siinä 75˚C tuntumassa. Tekee suht samoin sekä plussakeleillä, että pakkasella.
Kylmästä lämpeneminen kestää myös mielestäni melko kauan.
Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.
Itsellä samoja oireita ja kummastelen puheita että pitäis olla kuulemma nopea lämpenevään... No, ei kai siinä kun jälleen vaan huoltoon

Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Kirjoittelin huollolle pitkälti samanlaisen vikakuvauksen kuin tännekin ja he kutsuivat oitis auton huoltoon. Ensi viikolla olisi aika.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2015
Mites muuten tollanen, kun en valikoista löydä enkä ohjekirjasta, niin osaakos tämä sulkea avonaiset ikkunat itsestään sateen sattuessa?
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Focus 2015
Kerrohan sitten vaikuttiko mahdollinen termarin vaihto ongelmaasi. Itsellä nousee kyllä sinne 90 asteen tuntumaan, mutta kunnon pakkasilla todella hitaasti. Sellaiset 40km joutuu pahimmillaan ajamaan maantietä, ennen kuin lämmöt nousee ja pysyy. Varmaan ne termarit tai toinen niistä vuotaa hiukan läpi tms. ja siksi kestää kauan lämmetä.Don MC kirjoitti:Kirjoittelin huollolle pitkälti samanlaisen vikakuvauksen kuin tännekin ja he kutsuivat oitis auton huoltoon. Ensi viikolla olisi aika.
Joku siis mainitsi, että näissä olisi kaksi termaria. Aiemmasta bemarista tuttu kuvio ja samaa vikaa oli myös siinä. Molemmat termarit sai vaihtaa ainakin bemussa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Mulla on 10/2016 käyttöö otettu auto, ja lämpiää 22km:n työmatkalla (pääosin 80 ja 100km/h) kyllä sinne 90° tienoille, mutta jos yli -20 pakkasta, ei jaksa kaupungissa pitää lämpöjä 90:ssä. Olen kyllä pitänyt normaalina ilmiönä, ollut uudesta asti tuollainen..
Re: Focus 2015
Tähän päivitystä.AAR85 kirjoitti:Jaaahas, Focus alkoi sitten kummittelemaan. Joka kerta, kun painan start nappia niin takakopan luukku aukee itekseen?!Ensin luulin, että joku painoi avaimesta luukun avausnappia, mut tää toistui monta kertaa, kun kokeilin.. Kellää muul tapahtunut vastaavaa? Pitää soitella huoltoon..
Siellä oli takakopan aukasunappi / mikrokytkin ottanu kosteutta itseensä ja täten sekoillut. Osa vaihdettiin uuteen takuun piikkiin. Tässä uudessa namiskassa oli muuten jonkinsortin hengitysreijät varmaankin juuri kosteudenpoistoa ajatellen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
On ollut itselläni ongelmia pitkän aikaa peräluukun kanssa ja huolto tietää asiasta ... ensin alkoi aukeilla itsekseen jopa auton ollessa pihassa parkissa ovet auki, sittemmin on mennyt sellaiseksi että peräluukku aukeaa vain kaukosäätimellä. Aukeamiset on liikkeellä ollessa tapahtuneet aina hiljaisissa kävelyvauhdeissa, tärinässä ja heilahteluissa.
Pitää ottaa kissa pöydälle seuraavassa huollossa, entisessä korjausta ei ehditty tehdä -- ja sitä edellisessä se ei ollut päällä ... no eipä tietenkään, kun auto oli yön yli hallissa kuivumassa.
Pitää ottaa kissa pöydälle seuraavassa huollossa, entisessä korjausta ei ehditty tehdä -- ja sitä edellisessä se ei ollut päällä ... no eipä tietenkään, kun auto oli yön yli hallissa kuivumassa.
Re: Focus 2015
Omassa tapauksessa takakopan vikaa ei edes sen kummemmin tarkistettu. Soitin huoltoon ja kerroin asiasta, puhelimessa äijä sanoi tämän olevan yleinen vika. "tuo tänne niin vaihdetaan uus toimivia rikkinäisen tilalle". Sinä päivänä, kun vein auton niin luukku oli aukeamatta itsestään.Freeze kirjoitti:On ollut itselläni ongelmia pitkän aikaa peräluukun kanssa ja huolto tietää asiasta ... ensin alkoi aukeilla itsekseen jopa auton ollessa pihassa parkissa ovet auki, sittemmin on mennyt sellaiseksi että peräluukku aukeaa vain kaukosäätimellä. Aukeamiset on liikkeellä ollessa tapahtuneet aina hiljaisissa kävelyvauhdeissa, tärinässä ja heilahteluissa.
Pitää ottaa kissa pöydälle seuraavassa huollossa, entisessä korjausta ei ehditty tehdä -- ja sitä edellisessä se ei ollut päällä ... no eipä tietenkään, kun auto oli yön yli hallissa kuivumassa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Kattellu ja ihmetelly nyt tässä talven ja todennu, että näissä bensavehkeissä tuo tehdasasenteinen eber ei näköjään pöhise ajossa
Kertaakan en ole huomannut, et olisi ollut päällä ajaessa vaikka aux heating tagi on päällä. Parkissa toiminut, kuin junat vessat aikoinaan. Hiukan ois tehoa saanut olla enempi, kun oli nää kovat pakkaset.
Sinällään ei oo ollu hätää, et kyl -20 asteen pakkasilla tää 1.5 bensa nostaa suht reippaasti lämpöjä.

Kertaakan en ole huomannut, et olisi ollut päällä ajaessa vaikka aux heating tagi on päällä. Parkissa toiminut, kuin junat vessat aikoinaan. Hiukan ois tehoa saanut olla enempi, kun oli nää kovat pakkaset.
Sinällään ei oo ollu hätää, et kyl -20 asteen pakkasilla tää 1.5 bensa nostaa suht reippaasti lämpöjä.
Ford Focus st-line -17 1.5 ecoboost 134KW