Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Elikkäs Escortissa tyhjäkäynnillä lämmöt nousevat mittaristossa helposti ylipuolen välin, mutta heti kun lähtee ajamaan lämmöt laskee alle norm taulukon. Myös kulutus on kova n. 12+L/100 km, vaikka ajaminen on melko rauhallista. Termostaatti vaihettu eikä mitään vaikutusta..
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Onks tää CVH koneella? Niissähän oli termostaatin kopassa se muovikuulasysteemi mikä aikojen saatossa kuluu jolloin nesteet kiertää miten sattuu ja kone ei lämpene.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
On CVH. Missä tämä muovikuulasydeemi sijaitsee kotelossa?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24 Loka 2011 19:07
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Paisuntaastiasta lähtee ohuempiletku termostaatille siellä pitäs helmen olla voihan letkunväliin lattaa jonkun takaiskuventiin näin tein aikanaan.
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Miten Escortin korjausoppaan räjäytyskuvissa ei ole mitään tästä muovikuulasysteemistä?
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Varmaan siks et se on siinä termostaattikotelossa sisälle valettuna (?) eikä o mikään irroitettava osa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Minkälainen takaiskuventtiili kävisi (koko?) ja miten päin se asennetaan?
Käykö tämä http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/L ... 000038139/
Käykö tämä http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/L ... 000038139/
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Ongelma ei ole veden kierto paisunta säiliöön vaan termostaatin ohi syyläriin. Sen helmen kuuluisi tukkia ohi kierto, ja ohjata se paisunta säiliöön. Ohi kierto on käsittääkseni vain järjestelmän paremman ilmaamisen takia.
Termostaattin vieressä kotelossa on noin 5mm reikä josta vesi pääsee paisunta säiliöön ja ohi kiertoon. Pelkän ohi kierron tukkiminen on vaikeampi homma koska kanava on kotelon sisällä ahtaassa paikassa. Itse olen tukkinut tuon 5mm reijän tuosta termostaatin vierestä vallan ja on toiminut hyvin sen jälkeen. Vesi pääse kuitenkin paisunta säiliöön termostaatin auettua, mutta ei ennen kuin kone on käynti lämpöinen.
Termostaattin vieressä kotelossa on noin 5mm reikä josta vesi pääsee paisunta säiliöön ja ohi kiertoon. Pelkän ohi kierron tukkiminen on vaikeampi homma koska kanava on kotelon sisällä ahtaassa paikassa. Itse olen tukkinut tuon 5mm reijän tuosta termostaatin vierestä vallan ja on toiminut hyvin sen jälkeen. Vesi pääse kuitenkin paisunta säiliöön termostaatin auettua, mutta ei ennen kuin kone on käynti lämpöinen.
Orion 1.6 GT -90
Mustang GT 5.0 cabriolet -94
4610 Ford traktor power
Mustang GT 5.0 cabriolet -94
4610 Ford traktor power
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Pitääkö siis tuohon ympyröidyn letkun välille laittaa vaikka takaiskuventtiili tai tukkia se?
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Hep !
Nyt tarvittaisiin saman asian tiimoilta apua, koska täälläkin 1.4 cvh ei lämpene ollenkaan. Luulin että termari on juuttunut auki, mutta se oli ok, ja koekeitin sen vielä, se toimi moitteetta.
Mikä reikä siis pitää tukkia, että saa koneen lämmöt kestämään ylhäällä termarin lämpöarvojen mukaan ?
Nyt tarvittaisiin saman asian tiimoilta apua, koska täälläkin 1.4 cvh ei lämpene ollenkaan. Luulin että termari on juuttunut auki, mutta se oli ok, ja koekeitin sen vielä, se toimi moitteetta.
Mikä reikä siis pitää tukkia, että saa koneen lämmöt kestämään ylhäällä termarin lämpöarvojen mukaan ?
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 14 Syys 2011 16:40
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Onkohan tuon kuulan tarkoitus vain järjestelmän ilmaaminen?
Veden paine pitää ylhäällä tukkona, mutta kuplan kohdalla kuula putoaa alas jne.
Löytyi aihetta käsittelevä video, mutta en osaa venäjää.
https://www.youtube.com/watch?v=s3QLmGh1Mwk
Veden paine pitää ylhäällä tukkona, mutta kuplan kohdalla kuula putoaa alas jne.
Löytyi aihetta käsittelevä video, mutta en osaa venäjää.
https://www.youtube.com/watch?v=s3QLmGh1Mwk
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Ei se pieni ohikierto mitään haittaa/vaikuta lämpenemiseen, ei se tarvi kun 2mm tms. reiän, jotta ilma pääsee pois.
Termostaateissahan itsessään joissain on tuollainen ilmausreikä(?)
Tuossa videossa siellä kotelossa on kuula ja jousi.. kai tuo itse termostaatti on irrallinen?
En kyllä tuosta venäläisvideosta oikein ymmärtänyt, siis tuosta lopusta toimintaperiaatetta.. onko se ilmausta varten, vai mitä?
Termostaateissahan itsessään joissain on tuollainen ilmausreikä(?)
Tuossa videossa siellä kotelossa on kuula ja jousi.. kai tuo itse termostaatti on irrallinen?
En kyllä tuosta venäläisvideosta oikein ymmärtänyt, siis tuosta lopusta toimintaperiaatetta.. onko se ilmausta varten, vai mitä?
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Auto minulla on -89 orion. Eikä se lämpene mitenkään. Lämppäri kylmällä, tyhjäkäyntiä vaikka loppuelämän, niin ei lämpene, ainoastaan ajamalla sitten hiljalleen alkaa lämmetä, ja silti pitää alilämmössä. Sisälle ei tule kun lämmin lehmänhönkäys lämppäristä kuumalla.
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Onko Orionissa mikä moottori? CVH, Valencia vai joku muu? eli onko 1,4/1,6 vai 1,3?
tuo selittäisi asioita.
Ei ainakaan oma Esco lämpiä 1.3 Valencia millään kesätermarilla 88 jotain 92 sinne talveksi aina laitan,viime perjantainakin ajelin pahvi myös nokalla ja lämmöt siinä puolessavälissä kun puhallutti lämpöä kajuuttaan.
Kulutus kyllä nousee näillä pakkasilla oli kone mikä hyvänsä jos se käy alilämpösenä,itse omassa huomaan sen heti syksyllä että koska on aiak termari vaihtaa,sempä jälkeen ei tarvi tankilla vierailla yhtä usein.
Voipi sulla olla se termari juuttunu aukikin tai sitten pääsee paineet pois eikä jaksa lämmetä...
tuo selittäisi asioita.
Ei ainakaan oma Esco lämpiä 1.3 Valencia millään kesätermarilla 88 jotain 92 sinne talveksi aina laitan,viime perjantainakin ajelin pahvi myös nokalla ja lämmöt siinä puolessavälissä kun puhallutti lämpöä kajuuttaan.
Kulutus kyllä nousee näillä pakkasilla oli kone mikä hyvänsä jos se käy alilämpösenä,itse omassa huomaan sen heti syksyllä että koska on aiak termari vaihtaa,sempä jälkeen ei tarvi tankilla vierailla yhtä usein.
Voipi sulla olla se termari juuttunu aukikin tai sitten pääsee paineet pois eikä jaksa lämmetä...
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Kone on CVH 1.4. Termari on calorstat uusi juuri vaihdettu. Tosin sen luotettavuudesta ei ole kovin vankkoja kokemuksia, toisessa autossa ko. merkkinen termari vääntyi jumiin, purin sen niin jousi vääntyi kuin banaani, 90' mutkalle
Nyt tein kokeita otin termarikopan irti:
Eli revin tuon muovikuulan irti tuolta, ja tuon metallitulpan. Tungin sen reijät täyteen epoksikittiä, lämppärin vesikierron pikkureikä, kanteen menevä pikkureikä, ja tuo koko "kuilu" tuolta termarikopan päältä täyteen kittiä, sisäpuolelta koteloa turseet pois. Lisäksi pahvit syylärillä, täysin peitetty. Termari on 88'c koska ei ollut talvitermaria. Auto lämpenee nyt, mutta ei se silti kuumaa puhalla, lämmintä kyllä nyt tulee, ja pitäisi sen lämmetä tuosta paljon nopeamminkin, mutta ei.
Maantietä ajaessa lämpö sahaa melkein ylärajalle, sitten tippuu taas ihan alarajalle, taas kiipeää hiljalleen ylärajalle... haiskahtaa tuolle "laatu"termarille nyt. Se on koekeitetty, aukesi kyllä ja meni kiinni suunnilleen oikealla alueella, ei vaan näköjään osaa kestää ns. rakosillaan ollenkaan
Nyt tein kokeita otin termarikopan irti:
Eli revin tuon muovikuulan irti tuolta, ja tuon metallitulpan. Tungin sen reijät täyteen epoksikittiä, lämppärin vesikierron pikkureikä, kanteen menevä pikkureikä, ja tuo koko "kuilu" tuolta termarikopan päältä täyteen kittiä, sisäpuolelta koteloa turseet pois. Lisäksi pahvit syylärillä, täysin peitetty. Termari on 88'c koska ei ollut talvitermaria. Auto lämpenee nyt, mutta ei se silti kuumaa puhalla, lämmintä kyllä nyt tulee, ja pitäisi sen lämmetä tuosta paljon nopeamminkin, mutta ei.
Maantietä ajaessa lämpö sahaa melkein ylärajalle, sitten tippuu taas ihan alarajalle, taas kiipeää hiljalleen ylärajalle... haiskahtaa tuolle "laatu"termarille nyt. Se on koekeitetty, aukesi kyllä ja meni kiinni suunnilleen oikealla alueella, ei vaan näköjään osaa kestää ns. rakosillaan ollenkaan
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Sentään oli jotai kehitystä asiassa,kun vielä löytys se 92 termari niin voisi näillä pakkasilla lämpö noustakkin,itse olen myös senkin huomannu omassa Valencian moottorisessa Escossa että aina kun bensiinin koostumusta on muutettu enempi vaan alkoholipitosempaan päin niin aina vaan kylmempänä ESco käy JA auto on ollu mulla vuodesta -90 asti että kokemustakin jo on,autolla kuitenkin kilsoja vähemmän.
Että myös polttoainelaadut alkaa vaikuttamaan vanhoihin autoihin sille vaan ei voi mitään
Että myös polttoainelaadut alkaa vaikuttamaan vanhoihin autoihin sille vaan ei voi mitään
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 14 Syys 2011 16:40
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Itsellä puuttuu tuo helmi kotelosta (86sf-8k572). Kokeilin 7mm teräskuulaa. Jousi painoi sitä liian tiukasti kiinni ja ilmaus ei toiminut.
Ohuella pitkällä ruuvarilla piti useasti painella kapean letkun reiästä, että ilmat tuli pois. Samalla plumpsahti kuula pois paikaltaan :-/
Tilasin toisen termostaattikotelon. Toivottavasti siinä on tuo helmi paikallaan. Jos ei niin kokeilen onttoa metallikuulaa
Termostaatin pitää myös olla napakasti paikallaan, jotta vesi ei pääse tiivisteen ohi.
Motonetin myymä tiivisterengas on liian paksu. Kannattaa ostaa fordliikkeestä aito.
Venäläisellä foorumilla on kans pitkä keskustelu näistä http://pokatili.ru/f/ftopic3964.php?t=3964
http://translate.google.com avulla saa jotenkuten selvää.
Ohuella pitkällä ruuvarilla piti useasti painella kapean letkun reiästä, että ilmat tuli pois. Samalla plumpsahti kuula pois paikaltaan :-/
Tilasin toisen termostaattikotelon. Toivottavasti siinä on tuo helmi paikallaan. Jos ei niin kokeilen onttoa metallikuulaa
Termostaatin pitää myös olla napakasti paikallaan, jotta vesi ei pääse tiivisteen ohi.
Motonetin myymä tiivisterengas on liian paksu. Kannattaa ostaa fordliikkeestä aito.
Venäläisellä foorumilla on kans pitkä keskustelu näistä http://pokatili.ru/f/ftopic3964.php?t=3964
http://translate.google.com avulla saa jotenkuten selvää.
Viimeksi muokannut fordmies83, 09 Maalis 2018 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Kaveri tuossa aikanaan sanoi että koko letkun voi tukkia.. no empä tiedä tuota miten käy? mulla on kyllä Valencian moottorissakin termarinkopasta letku paisariin mutta siinä ei kuulaa edes ole.
Niin tuli tuossa mieleen että sillon kun ei sisälle lämpöä puhalla niin onko kuitenkin moottorissa lämpömittari jo korkealla?
Sellastakin on ollu että moottorinlämmöt kyllä nousee mutta lämppärinkenno on tukossa,joissain malleissa ilmankiertoläpät ei toiminu ja aina puhalti kylmää sisälle,senkin huomannu että jos järjestelmä ei ole tiivis ei lämmöt nousu,ei tarvi olla kun tihkuvuoto tai paisarinkorkin tiivari huono.
Niin tuli tuossa mieleen että sillon kun ei sisälle lämpöä puhalla niin onko kuitenkin moottorissa lämpömittari jo korkealla?
Sellastakin on ollu että moottorinlämmöt kyllä nousee mutta lämppärinkenno on tukossa,joissain malleissa ilmankiertoläpät ei toiminu ja aina puhalti kylmää sisälle,senkin huomannu että jos järjestelmä ei ole tiivis ei lämmöt nousu,ei tarvi olla kun tihkuvuoto tai paisarinkorkin tiivari huono.
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Minun tapauksessani saattaa syyläri tihkua, se oli märkä, mutta on kuivunut sittemmin.
Termari on napakasti paikallaan.
Tuo muovikuula oli minulla kopassa juuri noin kuten tuossa venäläisessä topikissa on, roikkuu tuolla rautahaarukalla, mekaanisesti oli ehjä ilmeisesti, mutta kuula vaan ei kellunut/oli liian kulunut. Revin kaikki pois ja tukin epoksimassalla kaikki.
Lämppärikenno voi olla myös syyllinen, tyhjäkäynnille kun laskee koneen, sisälle tuleva ilma muuttuu melkeinpä kylmäksi. Sitten kun taas nostaa kierroksia vähäksi aikaa, puhallusilma kuumenee hyvinkin selkeästi. Tuskin vesipumppu rikki on kun ei tuo kuitenkaan ikinä edes yritä ylikuumentua. Vesi kiertää liian hitaasti tyhjäkäynnillä, tai sitten kenno on vähän tukkeutunut. Autosta kun on lämppärin ykköstehokin mykkä (?), kakkosteholla puhalletaan aina. Onkos lämppärikennon vaihto kallis/järkevä remontti tehdä ? Vai pärjätäänkö suosiolla nyt noin, kelikin lämpenee kokoajan.
Termari on napakasti paikallaan.
Tuo muovikuula oli minulla kopassa juuri noin kuten tuossa venäläisessä topikissa on, roikkuu tuolla rautahaarukalla, mekaanisesti oli ehjä ilmeisesti, mutta kuula vaan ei kellunut/oli liian kulunut. Revin kaikki pois ja tukin epoksimassalla kaikki.
Lämppärikenno voi olla myös syyllinen, tyhjäkäynnille kun laskee koneen, sisälle tuleva ilma muuttuu melkeinpä kylmäksi. Sitten kun taas nostaa kierroksia vähäksi aikaa, puhallusilma kuumenee hyvinkin selkeästi. Tuskin vesipumppu rikki on kun ei tuo kuitenkaan ikinä edes yritä ylikuumentua. Vesi kiertää liian hitaasti tyhjäkäynnillä, tai sitten kenno on vähän tukkeutunut. Autosta kun on lämppärin ykköstehokin mykkä (?), kakkosteholla puhalletaan aina. Onkos lämppärikennon vaihto kallis/järkevä remontti tehdä ? Vai pärjätäänkö suosiolla nyt noin, kelikin lämpenee kokoajan.
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
jos löytää jostain paremman lämppärinkennon niin voipihan sen vaihtaa ja se tehovastuksen vaihto siinen lämppärinmoottoriin on pikkujuttu,kerran otin omasta irti ja oli lankapoikki,onneksi ihan liitoksen juuresta,otin puristetun liitoksen auki ja työnsin lankaa väliin ja puristin takasin kiinni,siellä se on menny monet vuodet noin.
Se etä jäähdytin tihkuu voi olla osasyy lämpenemättömyyteen kun sieltä paine karkaa.
Eikä varmaa olis pahitteksi ainakin talveksi jostain saada isompaa termariakaan...
Se etä jäähdytin tihkuu voi olla osasyy lämpenemättömyyteen kun sieltä paine karkaa.
Eikä varmaa olis pahitteksi ainakin talveksi jostain saada isompaa termariakaan...
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 14 Syys 2011 16:40
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Täältä saa aitoa motorcraft termostaattia:
http://www.hepetrading.fi/fi/MOOTTORI+J ... ERT-3/1869
ja aitoa oikeaa 3.9mm paksuista tiivistettä
http://www.hepetrading.fi/fi/MOOTTORI+J ... in+EEG-5/2
Itsellä nousee nyt lämmöt hyvin kun vaihdoin nuo ja ehjän termostaattikotelon.
http://www.hepetrading.fi/fi/MOOTTORI+J ... ERT-3/1869
ja aitoa oikeaa 3.9mm paksuista tiivistettä
http://www.hepetrading.fi/fi/MOOTTORI+J ... in+EEG-5/2
Itsellä nousee nyt lämmöt hyvin kun vaihdoin nuo ja ehjän termostaattikotelon.
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
jep juurikin noin se tehovastus tekee jasen saa pelaamaan jo ihan langan päässä vaan vika on.
Ja tuo termarin tiivari... mihinkähän Foordiin se sitten kuuluu alumperin? kas kun mulla ei ole ollu ei Kent moottorissa,ei Valenciassa eikä CVH niin missähän tuommoista tarvitaan? vanhassa Opelissa kyllä oli
Eipä se näytä hyvin enää lämpenevän munkaan Sierra CVH eilen sai ajella 10km pressu nokalla niin vasta kotona oli lämmöt puolivälissä ja siinä kohtaa JO pyörii toinen flekti ikä ole lähelläkään ylärajaa... termarikin on kerran keitetty ja näytti sillon pelaavan
Ja tuo termarin tiivari... mihinkähän Foordiin se sitten kuuluu alumperin? kas kun mulla ei ole ollu ei Kent moottorissa,ei Valenciassa eikä CVH niin missähän tuommoista tarvitaan? vanhassa Opelissa kyllä oli
Eipä se näytä hyvin enää lämpenevän munkaan Sierra CVH eilen sai ajella 10km pressu nokalla niin vasta kotona oli lämmöt puolivälissä ja siinä kohtaa JO pyörii toinen flekti ikä ole lähelläkään ylärajaa... termarikin on kerran keitetty ja näytti sillon pelaavan
Re: Ford Escort Cabriolet -88 lämmöt ei nouse ajossa ja kulutus korkea
Jatketaampa aihetta orionin kanssa. Lämmöt kadoksissa edelleen. Auton remontointia on jatkettu hiljalleen kokoajan, keväällä kone oli irti, kytkin räjähti, kirjaimellisesti. Huolsin samalla muutakin, mm jakopää, uusi syyläri jne.
Mutta asiaan. Kone työntää haaleaa hönkää vaikka pahvit keulalla ajelee reilusti ja kuormalla. Termostaattia en ole nyt pitkään aikaan tutkinut, nyt sain käsiini gatesin 88 ja bilsteinin 92 termarit. Kiinni varmaan nyt 88 kalorstat, joka jää viimeiseksi osaksi kyseistä merkkiä minun autoissa.
Termarikotelosta siis jo aiemmin tukittu kaikki ylimääräiset reijät (jotka kaikki varmaan jo vuotaa). Nyt yrittänyt ottaa tolkkua tuosta vedenkierrosta, joka on harvinaisen sekava. Kokeeksi vedin lukkopihdeillä lämppärille menevän letkun imusarjan haaran. Eli pitäisi virrata täysillä tehoilla lämppäriin. Sekä toiset pihdit tuohon termarikopalta paisariin menevä pikkuletku. No tulos oli että sain koneen lämmöt viisarin mukaan vähän nousemaan alarajalta, mutta sisäpuhallus vaan samassa suhteessa viilenee
Voiko lämppärikenno olla ihan pilalla ? Tai voiko tuo lämmönsäätö systeemi olla säädöiltään lipsunut pieleen ettei ikinä mene edes täysin kuumalle ? En tunne tekniikkaa, minkälainen säätö siellä on, ja missä.. Entäs vesipumppu, koneelle kun antaa kunnolla jenkaa, niin puhaltimesta huomaa kun puhalluailma lämpiää selkeästi, mutta hetkellisesti vaan.
Termari vaihtuu heti kun kelit lauhtuu, onko ajatuksia/ehdotuksia tai mitään vinkkejä mitä tehdä samalla ?
Mutta asiaan. Kone työntää haaleaa hönkää vaikka pahvit keulalla ajelee reilusti ja kuormalla. Termostaattia en ole nyt pitkään aikaan tutkinut, nyt sain käsiini gatesin 88 ja bilsteinin 92 termarit. Kiinni varmaan nyt 88 kalorstat, joka jää viimeiseksi osaksi kyseistä merkkiä minun autoissa.
Termarikotelosta siis jo aiemmin tukittu kaikki ylimääräiset reijät (jotka kaikki varmaan jo vuotaa). Nyt yrittänyt ottaa tolkkua tuosta vedenkierrosta, joka on harvinaisen sekava. Kokeeksi vedin lukkopihdeillä lämppärille menevän letkun imusarjan haaran. Eli pitäisi virrata täysillä tehoilla lämppäriin. Sekä toiset pihdit tuohon termarikopalta paisariin menevä pikkuletku. No tulos oli että sain koneen lämmöt viisarin mukaan vähän nousemaan alarajalta, mutta sisäpuhallus vaan samassa suhteessa viilenee
Voiko lämppärikenno olla ihan pilalla ? Tai voiko tuo lämmönsäätö systeemi olla säädöiltään lipsunut pieleen ettei ikinä mene edes täysin kuumalle ? En tunne tekniikkaa, minkälainen säätö siellä on, ja missä.. Entäs vesipumppu, koneelle kun antaa kunnolla jenkaa, niin puhaltimesta huomaa kun puhalluailma lämpiää selkeästi, mutta hetkellisesti vaan.
Termari vaihtuu heti kun kelit lauhtuu, onko ajatuksia/ehdotuksia tai mitään vinkkejä mitä tehdä samalla ?