
Vähän jännittää miten kävi. Tuli nimittäin eilen purettua umpiot atomeiksi ja käännettyä projektorin sisältä levy joka tekee kuvion



Tilasin eilen 55w h1-xenon muutossarjan vielä pitkille valoillecaddy kirjoitti:
Mondeon lisäpitkiin roplasin 55w h1 xenonit paikalleen, umpiossa hyväksyntä, referenssit yli ja eihän noissa muutossarjoissakaan e hyväksyntää ole (pitänee leimalle poistaa) Niin voin kertoa, että rupesi katu aukeamaan edessä! Hella Rallye 3003 umpiot ja näkemä on vähintään riittävä. Vielä pitää kun herkeää köyhtymästä vaihtaa lyhyillekkin 55w ballasti, uusia projektorit ja kunnon d2s poltin sisään, niin niilläkin rupeaisi näkemään.
Omaani laitoin ballastit maskin taakse, vaihtuu ilma ainakin hyvin, jos lämpöä rupeaa tulemaan. Kovin kauashan niitä ei voi viedä, kun johdot ovat n30cm mittaisetHampered kirjoitti:
Tilasin eilen 55w h1-xenon muutossarjan vielä pitkille valoillekovasti niitä kehuvat... täytyyhän se kokeilla
ja tosiaan kun itsellä on nuo enkelit nyt käytössä niin vakioumpiot saa pikkuvaivalla leiman ajaksi paikalleen
![]()
Huomenna pitäisi xenonien saapua... kädet jo syyhyää asentelemaanballasteista pikku kysymys kun aikaisempaa kokemusta ei ole... lämpeävätkö? Mihin olette niitä sijoittanut?
Selvä homma. Katselinkin että johdot näyttivät lyhyiltä kuvissacaddy kirjoitti:
Omaani laitoin ballastit maskin taakse, vaihtuu ilma ainakin hyvin, jos lämpöä rupeaa tulemaan. Kovin kauashan niitä ei voi viedä, kun johdot ovat n30cm mittaiset
Toivottavasti ovat paremmat kuin mk3 mondeon originaali xenonit, voi hyvänen aika miten surkeat. Pitänee varmaan vaihtaa uudet projektorit sinne. Onko tietoutta saako lyhyen xenonin vaihtaa bi-xenon projektoriin? Voisi jättää silloin nuo halogeeni pitkän omista umpiostaan pois ja ajella pelkillä xenoneilla.Hampered kirjoitti:Nyt on xenonit paikallaan :Dballastit laitoin maskin yläpuolella olevan muovin alle... siellä oli sopivasti tyhjää
Tunnin projektin jälkeen valmis ja molemmat valot syttyivät![]()
Pimeällä sitten näkee paljonko valoteho parani
Jos umpiosta löytyy xenon hyväksyntä sekä lyhyille että pitkille valoille (muistaakseni DCR) Niin periaatteessa jos uusi bi-xenon projektori on myös e-hyväksytty sekä polttimo niin asennus on laillinen... tietysti automaattiset korkeussäädöt ja ajovalonpesurit on myös oltava mutta ne varmaan jo löytyvätkin jos lyhyet ovat xenoneilla? Voin olla väärässäkincaddy kirjoitti: Toivottavasti ovat paremmat kuin mk3 mondeon originaali xenonit, voi hyvänen aika miten surkeat. Pitänee varmaan vaihtaa uudet projektorit sinne. Onko tietoutta saako lyhyen xenonin vaihtaa bi-xenon projektoriin? Voisi jättää silloin nuo halogeeni pitkän omista umpiostaan pois ja ajella pelkillä xenoneilla.
Itse tilasin vantaalta xenonit.fi verkkokaupastacaddy kirjoitti:Hyväksyntähän on tosiaan mondeossa vain lyhyille, johtuen siitä että siellä on lyhyiden projektori. Kuorethan siinä on pelkkää kirkasta muovia ja kaikki muut releet löytyvät jo mitä xenonit tarvitsee. Täytyypä käväistä konttorilla kyselemässä.
Valon värinästä en osaa sanoa miksi tekee, itsellä tekee samaa. Tosin vain toinen ja ei kokoajan, kai se on niitä kiina ominaisuuksia.
Voisin melkein jopa vetoa lyödä, että tulevat kiinasta kaikki muutossarjat (tai muuten vain halvoista ja epäilyttävistä lähteistä) Se on aivan normaalia, että Suomessa myydään kampetta satasella ja kiinasta itse tilaamalla tuotteen saat kympillä. Tästä samanlaiset mitkä itselleni tilasin, hinta noussut aavistuksen siitä..Hampered kirjoitti: Itse tilasin vantaalta xenonit.fi verkkokaupastasiksi ihmettelen... voihan se olla että nuo ovat vain kiina xenonit suomi lisällä -.- oletko katsellut esim. Autovaraosa24 löytyykö mondeoon bi-xenon umpioita mihin hintaan? Itsekkin harkitsin aikaisemmin xenon umpioiden ostoa mutta puuttuu tosiaan nuo automaattiset korkeussäädöt
Samalta näyttävät... suomessa hinta 45ecaddy kirjoitti: Voisin melkein jopa vetoa lyödä, että tulevat kiinasta kaikki muutossarjat (tai muuten vain halvoista ja epäilyttävistä lähteistä) Se on aivan normaalia, että Suomessa myydään kampetta satasella ja kiinasta itse tilaamalla tuotteen saat kympillä. Tästä samanlaiset mitkä itselleni tilasin, hinta noussut aavistuksen siitä..
Ei tuohon oikein löydy umpioita. Mahdollista tietysti sekin, että ottaa aina pitkien johdon irti ennen leimaa, niin pysyy lähes laillisena..
Jep... Xenonit pitkissä on hyvät jos ehtivät palaa pidemmän matkaa yhtä kyytiä... Kirkastuminen vie aikansa ja siksi itsellä on ollut xenonien lisäksi virlä tuo paneelikromo kirjoitti:Päivät lyhenee ja illat pimenee kovaa kyytiä![]()
Nyt kun lähivalot on kuosissa projektorirempan jäljiltä (no juu, vajaat 100tkm palaneet D1S xenonit toki alkaa olla kohta parhaat päivänsä eläneet), niin kaukovalo-osasto kaipaisi piristystä. Ledipaneeli maskin päälle vaikka rekisterikilven alle tulevalla levyllä olisi se helpoin tapa, mutta hommassa on se yksi mutta - adaptiivisen vakkarin tutka joka on maskin kuskinpuoleisessa reunassa.
Joten onko hyviä ideoita toteutukseen koska tuo tutka aikalailla estää kaiken maskin päälle tulevan asennuksen.Xenonsarja alkuperäisten lisäpitkien tilalle on toki yksi vaihtoehto...
Illat pitenee ja kohta autossa alkaa tarvita valoja. Tuon uutukaisen Kugan bixenon valojen tehosta ei ole mitään tietoa. Kiinnostunus onkin enemmän akateemista että nyt kun autossa on Can väylää ja erillisä kaukovaloja ei ole niin miten herätteen löytää? Noita can väylä bokseja näyttäisi olevan mutta sekin vaatii että aletaan johtoja kuoria. Ilmeisesti can väylän "jakotukkia" ei Kugasta löydy - vai miten on?Perzack kirjoitti:Mulla siis tuplaxenonit ja laitettiin LED-kaukovalolaatikko Seeker 20.
Kyseisen mallin tekniikkaa enempää tuntematta luulisin kuitenkin että umpioon tulee johtosarja kuten muissakin autoissa? Liittimen päästä mittaamalla mihin johtoon tulee virta kun pitkät päällä... Liittimen juuresta hiukan johdosta kuorta pois ja siihen juottaa herätejohdon pään... Can väylään tarkoitetun johtosarjan varmaan tarvitset jottei ota häiriötä...Generig kirjoitti:Kiinnostunus onkin enemmän akateemista että nyt kun autossa on Can väylää ja erillisä kaukovaloja ei ole niin miten herätteen löytää? Noita can väylä bokseja näyttäisi olevan mutta sekin vaatii että aletaan johtoja kuoria.
Kysymys kuuluukin että jos Parzack on onnistunut seekerit keulalle istuttamaan tuplaxenonien kaveriksi että mistä niille on löytynyt heräte?
Tuleehan sinne, joskaan tilanne ei ole ihan näin yksinkertainen. Koska polttimoja ei ole kuin 1 kpl joka hoitaa samalla sekä lyhyen että pitkän, ei tuota "pitkän sähköä" tietenkään voi käyttää. Sen varjostimen ohjauksesta kenties voisi napata - jos vain tietäisi missä se on. Pahassa tapauksessahan varjostimelle menee vain ATK käsky että "pitkät päälle"CAN väylää pitkin jonka jälkeen sisäänrakennettu elektroniikka hoitaa homman. Näin ollen tätäkään vaihtoehtoa ei voi käyttää. Eipä ole tullut itsekkään vielä konepellin alle niin pitkälle päässyt että asiaan olisi tutustunut.Hampered kirjoitti:
Kyseisen mallin tekniikkaa enempää tuntematta luulisin kuitenkin että umpioon tulee johtosarja kuten muissakin autoissa? Liittimen päästä mittaamalla mihin johtoon tulee virta kun pitkät päällä... Liittimen juuresta hiukan johdosta kuorta pois ja siihen juottaa herätejohdon pään... Can väylään tarkoitetun johtosarjan varmaan tarvitset jottei ota häiriötä...