Powershift ongelma vai ominaisuus
Powershift ongelma vai ominaisuus
Kun laatikko vaihtaa isommalle, yleensä 2-3 pienillä kierroksilla (~ 2000) niin välillä nykäisee. Ehkä kerran viidestä vaihdosta nykäisee. Kun taas painaa kaasua enemmän niin, että kierrokset on 3000 tai yli niin vaihtaa todella pehmeästi. Muuten toimii hyvin.
Kierrokset ei nouse yhtään vaihdon yhteydessä.
Auto s-max 2,0 Ecoboost PS, -10 129tkm. Öljyt vaihdettu ajallaan ja on oikea määrä. Öljynä Castrol Transmax Dual.
Onko ominaisuus vai vihje kalliista remontista? Auto ollut itsellä vasta muutaman viikon.
Kierrokset ei nouse yhtään vaihdon yhteydessä.
Auto s-max 2,0 Ecoboost PS, -10 129tkm. Öljyt vaihdettu ajallaan ja on oikea määrä. Öljynä Castrol Transmax Dual.
Onko ominaisuus vai vihje kalliista remontista? Auto ollut itsellä vasta muutaman viikon.
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Ei kyllä pitäisi nykäistä. Paha rasti. En ole varma tuosta Castrolista TD.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Kyllä mullakin nykäisee joskus, oli pienet tai isot kierrokset. Sport modella nykäisee melkeen kaikki vaihteet, ellei aja pidemmän matkan jolloin vaihdot muuttuu mukavammaksi. Kylmällä laatikolla vaihdot on aika rumia.
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Sama täällä, kylmänä ensimmäisissä vaihdoissa kierrokset hyppää. 5-10min ajoa niin johan vaihtuu nätisti..kylmänä tarkoittaa myös kesällä, ei tarvitse olla pakkasta.
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Täällä vastaavasti nykäisy 1~2~3 ja sen jälkeen pehmeästi. Sport modella menee vaihdot pehmeästi, vaikka kierroksia aika paljon enemmän. Minulla vaihdettu joku nopeuspiirinanturi tms. poisti nykäisyä. Vaihdettiin sen takia, kun hukkasi välillä vaihteen 


Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Laatikkoon voi tehdä sopeutuksen jossa opitut arvot nollataan. Sen jälkeen on ainakin mulla toiminut niinku kuuluu.
Just pari viikkoa sitten auto oli vaihteiston öljynvaihdossa ja tämä edellä mainittu operaatio tehtiin, nyt toimii oikein hyvin taas.
Edellisen kerran tehtiin 60tkm:n huollossa nyt oli 240tkm:n huolto. Edellä mainittu ei ole öljynvaihtoon sidoksissa, voi tehdä koska vaan.
Just pari viikkoa sitten auto oli vaihteiston öljynvaihdossa ja tämä edellä mainittu operaatio tehtiin, nyt toimii oikein hyvin taas.
Edellisen kerran tehtiin 60tkm:n huollossa nyt oli 240tkm:n huolto. Edellä mainittu ei ole öljynvaihtoon sidoksissa, voi tehdä koska vaan.
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Ja nollaus/resetointi tehdään irrottamalla akun miinus kenkä puoleksi tunniksi.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Mitä muuta tässä resetoituu?TomGalaxi kirjoitti:Ja nollaus/resetointi tehdään irrottamalla akun miinus kenkä puoleksi tunniksi.

Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Varmaan akunkenkää irrottamalla jotain tapahtuu, mutta mun autossa on ollu korjaamon tietokone kiinni.
Lisäksi autolla on ajettu pieni lenkki tämän sopeutuksen aikana.
Lisäksi autolla on ajettu pieni lenkki tämän sopeutuksen aikana.
Re: Powershift ongelma vai ominaisuus
Eipä paljon muuta, tuskin edes radion kanavat. Amerikanraudoissa käyttänyt menestyksekkäästi.Tounison kirjoitti:Mitä muuta tässä resetoituu?
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black