Autossani Ford ässsS-Max vm-10 on halogeenilähivalot jotka on xenon Mondeon jälkeen ihan paaskat.
Mitä pitäisi vaihtaa että siihen saisi LAILLISET xenonit?
Osalistaa:
- umpiot
- xenon-polttimot + ballastit
- valojen pesurit
- mitä muuta?
Joku automaattinen tasonsäätö tarvii ilmeisesti jonkun anturin johonkin? (Kait se säätö kuitenkin tulee umpioiden mukana?)
Entä tarviiko xenonit jonkun oman ohjain boksin? Vielä kun autossa can-väylät niin taitaa kaivata ohjelmointiakin?
Onko kellään kokemusta johonkin foortiin valotyypin vahtamisesta, onko täysin mahdoton ja niin kallis savotta ettei kannata?
On toki olemassa vaihtoehto 2: H7-lähivalon tilalle laiton xenon-muutossarja, hinta n. 100e ja aina katsastukseen jumpattava pois.
Halogeenit Xenoneiksi?
Halogeenit Xenoneiksi?
Viimeksi muokannut Deippa, 27 Loka 2017 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Halogeenit Xenoneiksi?
On toki olemassa vaihtoehto 2: H7-lähivalon tilalle laiton xenon-muutossarja, hinta n. 100e ja aina katsastukseen jumpattava pois.
Ebaystä näitä settejä saa 20 €uroon, älä maksa turhaan Suomi-kauppiaalle ylimäärästä samasta laittomasta setistä. Noita on täälläpäin muutamissa amis autoissa näkyny ja häikäsee ihan pirusti lyhkäsilläkin eikä valoteho taida olla paljoa parempi, perinteisiä umpioita kun ei ole suunniteltu xenoneille eikä niille led-polttimoille mitä saa myös pariin kymppiin ebaystä. Valitettavan kalliita nuo lailliset xenonit paitsi jos on rahaa, mutta yleensä jos on rahaa niin ostetaan sitte uusi auto hyvillä valoilla.. Uusiin Fordeihin nuo xenonit oli 6-800€ luokkaa lisävarusteena, tuskin paljoa sen alle saat lailliset setit jos kaikki pitää uusia.
Onko lyhkäset vai pitkät ongelmana enempi? Jos lähinnä pitkille tarvii lisää valotehoa niin halvemmalla taidat päästä pelkillä lisävaloilla. 50€ saa jo hyviä LED-paneeleja Kiinasta jotka ottaa katsastukseen pois. Nekin häikäsee ikävästi vastaantulijaa, vaikka niinhän kaikki muutkin pitkät valot.



Re: Halogeenit Xenoneiksi?
Niin siis nimenomaan ne lyhyet on huonot. Kaukovaloahan saa lisävaloilla lisää, mutta se pudotus pitkiltä lyhyille on sen jälkeen aivan hirveä.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Halogeenit Xenoneiksi?
Oletko mitannut paljonko valoille tulee virtaa? -09 mondeoon sai hieman apua kun rakenteli uudet johtosarjat, jännite nousi hieman alle 2V.
Re: Halogeenit Xenoneiksi?
No enpäs moista ole mittaillut, mutta jotenkin luulen kerjääväni ongelmia jos alan CAN-väylä ohjattuun autoon rakentamaan omaa releistystä suorilla johdoilla akulta. Tämähän toki monesti auttaa, kokeiltu mm. vm-88 mazdassa aikoinaan.
Mutta palatakseni aiheeseen, niin tuossa vähän tutkiin että xenon umpioita löytyy, korkeusäätöanturia löytyy, mutta pesureita ei välttämättä oikein löydykään. Siis käytettyinä. Eli täyslaillinen setti kaatunee pesureiden laittoon, kun taitaa vaatia säiliönkin vaihdon, joka vaatiikin melko paljon purkamista. Mutta mitähän auto tykkäisi jos vaihtaa xenonumpiot ballasteineen entisten tilalle, meneekö kaikki can-väylän äly sekasin? Vai onnistuuko uuden tyyppisten valojen koodaus forscanilla?
Miten lie sitten manuaali korkeussäätö toimis tuon xenon-umpion kanssa?
Tällä järjestelyllä vältettäisiin pahimmat vastaantulijan häikäisyt. Ja katsastukseen umpiot on suht helppo vaihtaa, jos autoa ei tarttis aina ohjelmoida uusiksi.
Mutta palatakseni aiheeseen, niin tuossa vähän tutkiin että xenon umpioita löytyy, korkeusäätöanturia löytyy, mutta pesureita ei välttämättä oikein löydykään. Siis käytettyinä. Eli täyslaillinen setti kaatunee pesureiden laittoon, kun taitaa vaatia säiliönkin vaihdon, joka vaatiikin melko paljon purkamista. Mutta mitähän auto tykkäisi jos vaihtaa xenonumpiot ballasteineen entisten tilalle, meneekö kaikki can-väylän äly sekasin? Vai onnistuuko uuden tyyppisten valojen koodaus forscanilla?
Miten lie sitten manuaali korkeussäätö toimis tuon xenon-umpion kanssa?
Tällä järjestelyllä vältettäisiin pahimmat vastaantulijan häikäisyt. Ja katsastukseen umpiot on suht helppo vaihtaa, jos autoa ei tarttis aina ohjelmoida uusiksi.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Halogeenit Xenoneiksi?
Noita telineitä esim. Motonetissä n. 10e hintaan. Paremman näkösiäMondeoko? kirjoitti:



Entiset




Re: Halogeenit Xenoneiksi?
Ei täällä sovjet finlandissa saa mitään bonusta laitettua mihinkään laillisesti itse. Typerät sodanaikaiset valolait. Referenssiähän nykyään saa olla vitust.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black