Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt taitaa lähteä tää homma ihan lapasesta, onko jollain muulla samoja ajatuksia? Kevytkuorma-autona Rangerin saisi viisipaikkaisena ilman autoveroa joka ainakin siinä 200hp wildtrack mallissa on yli 25000€... Näin tämä olisikin yhtäkkiä perheautohintaluokassa ja mikäs sitä perhettä paremmin kaupungissa kuljettaisikaan kuin pieni avolava.
Suoraa hinnastoa kevyt k-a mallille ei löydy vaan pyytävät pyytämään tarjousta, tuleekohan nämä jo tehtaalta isommalla kantavuudella vai rakentaako joku esim. Arctic Truck näistä kuormureita Suomessa? Silloin se säästö tuskin on ihan koko autoveron määräinen, edullisempi kuitenkin.
Tarjousta ei uskalla pyytää ja koeajolle ei uskalla lähteä, ettei käy vanhanaikaisesti. Joutuisi vaimokin vielä autokouluun ajamaan C-korttia...
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Uskalsin vihdoin pyytää tarjouksen, kuorma-autoksi muuttaminen lisäsi autoverotonta hintaa noin 7k€ ja kaikilla herkuilla tämä meni kuitenkin sen 50k€ kipurajan yli... Vaikka onkin 20k€ halvempi kuin henkilöautoversio.
(muutostyö tehdään ilmeisesti vasta Suomessa, eli tehtaalta nämä lähtee pakettiautoina niinkuin ennenkin)
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Rangeriin on jouduttu tekemään muutostöitä Suomessa, jotta sen kantavuus saadaan nousemaan. Akseleita ei ole vaihdettu kuten Truckmastersilla, mutta jousitukseen on käyty käsiksi. Muutostöille on hyväksyntä Fordilta, ja ne toteuttaa Arctic Trucks niminen yritys.