Kyllä sillä taitaa olla väliä, mitä näitä uusien mondeoiden ongelmia lueskelee...Satsuma kirjoitti:Mielenkiinnosta missä kugat tehdään espanjassa vai saksassa? Tosin ei kai sillä juuri ole väliä noin laadullisesti.
Ford Kuga mk2.5 2017
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Espanjan Valenciassa, mulla eka Titanium täyttää kohta 2v. Uuden ST-Linen tilaus lähti tänään.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Nyt hävettää Kugan puolesta. Pakkasta n. -24 ja Kuga ei lähtenyt käyntiin kahden startin jälkeen. Onneksi vieressä 14v Citroen C3 joka lähti käyntiin sen kuuluisan taatelipalmun alta ilman lämmitystä. Olen sen kaksi vuotta moittinut Kugan käyntiin lähtöä ja nyt se sen teki ettei lähtenyt. Ei mitään herjoja mittaristossa, ei vain jaksanut lähteä. No onneks on liike lähellä josta sen ostin, en viitsi alkaa hinuri firmalle vielä soittaa.Citikka pelaa vaikka on vanhus. Alkaa kaduttaa uuden tilaus.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Epäilen vaan, että nuo kaiken mualiman härpäkkeet käy akulle niin kovin, että se antautuu.
Joko alkuperäinen akku on heikohko tai sitten laturi ei jaksa/ehdi ladata kunnolla.
Mullakin kahdessa Kugassa eka akku antautui jo 3. talvena. Uusi akku kehiin, sitten ok.
Nyt on tässä uudessakin koslassa taas vähän samoja oireita, että ei arvaa auton omaa
webastoa ajastaa käyttöön monena pakkasaamuna peräkkäin.
(Kaikki Kugat olleet 2-litraisia TDCI malleja).
Joko alkuperäinen akku on heikohko tai sitten laturi ei jaksa/ehdi ladata kunnolla.
Mullakin kahdessa Kugassa eka akku antautui jo 3. talvena. Uusi akku kehiin, sitten ok.
Nyt on tässä uudessakin koslassa taas vähän samoja oireita, että ei arvaa auton omaa
webastoa ajastaa käyttöön monena pakkasaamuna peräkkäin.
(Kaikki Kugat olleet 2-litraisia TDCI malleja).
Kuga TDCI AWD Powershift ST-line 2017
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Itsellä on lämmitin pelannut joka päivä mutta mitä rouvan Focuksen käyttäytymistä seurasin niin sähkö loppui kun ajo pätkäajoa ja joka matkalla esilämmitystä+ratin lämmitin+peppugrilli.
Lisäksi näissä foordeissa näkyy olevan toiminto joka kun lämpötila maxilla laittaa startin jälkeen kummankin lasin lämpiämään. Kun lämmön laittaa 21-22C niin lasit ei lämpiä.
Nyt kun sain puhuttua hänet luottamaan automaattiin ja asetus 22C niin sähkö on riittänyt ja esilämmitys pelannut.
Lisäksi näissä foordeissa näkyy olevan toiminto joka kun lämpötila maxilla laittaa startin jälkeen kummankin lasin lämpiämään. Kun lämmön laittaa 21-22C niin lasit ei lämpiä.
Nyt kun sain puhuttua hänet luottamaan automaattiin ja asetus 22C niin sähkö on riittänyt ja esilämmitys pelannut.
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Jaa kyllä focuksessa lämpiää molemmat lasit automaattisesti pakkasella vaikka sisätilan lämpöasetus on vain 21. Niihin nappuloihin ei silloin etes syty merkkivaloa...
Mondeo 1.5 ecobeast trend m6 5D
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Ex:Focus 1.5 ecobeast m6 titanium wagon -16
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Mielenkiintoista ainut looginen syy on eri SW versiot sitten.. ja ei täälläkään sytyWoke kirjoitti:Jaa kyllä focuksessa lämpiää molemmat lasit automaattisesti pakkasella vaikka sisätilan lämpöasetus on vain 21. Niihin nappuloihin ei silloin etes syty merkkivaloa...

Re: Uusi Kuga mk3 2017
Ei kyllä lämpiä minullakaan lasit itsestään, vaan napista pitää laittaa tarvittaessa ja hyvä niin.
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Ei minulla kyllä sitä tee, pari talvea autolla jo ajellut. Napista ja ilmastoinnin MAX -asetuksella kylläkin.Woke kirjoitti:Jaa kyllä focuksessa lämpiää molemmat lasit automaattisesti pakkasella vaikka sisätilan lämpöasetus on vain 21. Niihin nappuloihin ei silloin etes syty merkkivaloa...
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Ei tee minunkaan -2017 vuoden st-linessä. Ainoastaan erikseen napista painamalla ja max-asennossa käynnistää lasinlämppärit. Autoni on automaattisella ilmastoinnilla.Freeze kirjoitti: Ei minulla kyllä sitä tee, pari talvea autolla jo ajellut. Napista ja ilmastoinnin MAX -asetuksella kylläkin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Perzack, oletko ajatellut laittaa moottorinlämmitintä? Tilaamani uuten pyysin laittamaan akkuvahdin ja moottorinlämmittimen+sisäpistokkeen. Myyjä tarjosi säteilylämmitintä mutta DEFA tarjoaa letkulämmitintä. Myyjä sanoi että letkulämmitin sekoittaa antureiden ohjauksia ja suosittelee säteilylämmitintä. Eikös se Eberikin juuri jäähdytysnestettä lämmitäkin? Onko kenelläkään Kugassa tai vastaavassa moottorissa letkulämmitintä ja kokemuksia, moottori on 2,0 TDCI 150hp.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Itellä on nyt -15 2.0 tdci 180hv mis on letkulämmitin ja 10A laturi. Siihen lisänä eberi + kaukosäädin niin ei tuon varmempaa talvi autoa oo. Ei mitään käynnistys ongelmia. Uuden st-linen tilasin viimeviikolla ja sama setti tulee siihenkin.ilpo55 kirjoitti:Perzack, oletko ajatellut laittaa moottorinlämmitintä? Tilaamani uuten pyysin laittamaan akkuvahdin ja moottorinlämmittimen+sisäpistokkeen. Myyjä tarjosi säteilylämmitintä mutta DEFA tarjoaa letkulämmitintä. Myyjä sanoi että letkulämmitin sekoittaa antureiden ohjauksia ja suosittelee säteilylämmitintä. Eikös se Eberikin juuri jäähdytysnestettä lämmitäkin? Onko kenelläkään Kugassa tai vastaavassa moottorissa letkulämmitintä ja kokemuksia, moottori on 2,0 TDCI 150hp.
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Mulla on se säteilylämmitin sisähaaralla, mikä toimii ok. Kovimmilla -30 C pakkasilla en sitä kylläilpo55 kirjoitti:Perzack, oletko ajatellut laittaa moottorinlämmitintä? Tilaamani uuten pyysin laittamaan akkuvahdin ja moottorinlämmittimen+sisäpistokkeen. Myyjä tarjosi säteilylämmitintä mutta DEFA tarjoaa letkulämmitintä.
Myyjä sanoi, että letkulämmitin sekoittaa antureiden ohjauksia ja suosittelee säteilylämmitintä.
Eikös se Eberikin juuri jäähdytysnestettä lämmitäkin?
Onko kenelläkään Kugassa tai vastaavassa moottorissa letkulämmitintä ja kokemuksia, moottori on 2,0 TDCI 150hp.
testannut, kun sopivasti pitkät reissut oli sillai, että aina webaston kautta auton sai lämmitettyä.
Veikkaan kyllä, että tuo letkulämmitin + akkulaturihaara pelaa paremmin ja ns. satavarmasti.
Nythän siinä kävi sitten niin, että -30 C yöpakkasissa laiskana en laittanu johtoa, ja pikkureissujen
jälkeen 3. kerta hyydytti akun, eikä enää webastokaan käynnistyny. Aina olen pitäny noita tupakkiaskin
kokoisia "voimayksiköitä" leluina, niin ajattelin, että nytpä se saa näyttää kykynsä. Ja kone hörähti
niinkuin palmun alta, ihme homma! Ja akkukin (Kuga siis 11 kuukautinen) näytti akkulaturilla kohta jo
täyttä latinkia.

Pitää kyllä tsekata seuraavassa huollossa, mikä hämminki siinä oli - takuun kautta sais vielä ehkä uuven akun.
Kuga TDCI AWD Powershift ST-line 2017
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Uusi Kuga ST-Line tulossa ja ei ole Fordeista tuoreita kokemuksia juurikaan sen enempää mitä olen välillä ajellut sellaisilla. Edellinen oma Ford oli Sierra joskus 90/2000-lukujen taitteessa.
Ensimmäisenä mielessä pyörii kysymys lämmittimeen liittyen, onko kokemuksia kauko-ohjain vaihtoehdoista? Voiko Fordiin asentaa Easystart Web mallia? Ja jos jollain on esim. Easystart Remote+, millaisilta etäisyyksiltä se toimii? Saako millään ohjaimella tuuletusta päälle? Autohan tulee vasta kesällä niin itse lämmityksen kanssa ei ole heti tarvetta kauko-ohjaimelle...
Ensimmäisenä mielessä pyörii kysymys lämmittimeen liittyen, onko kokemuksia kauko-ohjain vaihtoehdoista? Voiko Fordiin asentaa Easystart Web mallia? Ja jos jollain on esim. Easystart Remote+, millaisilta etäisyyksiltä se toimii? Saako millään ohjaimella tuuletusta päälle? Autohan tulee vasta kesällä niin itse lämmityksen kanssa ei ole heti tarvetta kauko-ohjaimelle...
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Mulla on nykyisessä Kugassa Eberspächerin oma telestartti jolla saa sen päälle. Puhelimeen Apsi ja se lähettää teksti viestin että käynnisty ja kuinka kauan se on päällä minuuteissa. Saa vaikka Meksikosta päälle kuten minulle kävi vahingossa.
https://www.eberspaecher-finland.com/he ... t-web.html



https://www.eberspaecher-finland.com/he ... t-web.html
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Minkäslaisia vannekokoja on muilla tässä uudessa Kugassa talvirenkaissa. Kesärenkaat tulee kai 18" ja myyjä tarjoaa 17" talvirenkaisiin.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Sama setti tulossa mullekkin, 235/50r18 kesä ja 235/55r17 talvi. Talvirengaspakettia en malttanu ostaa auton mukana. Netistä löysin uudehkot alkuperäiset vanteet edullisesti ja ite myyn renkaita nii saa edullisesti ne.ilpo55 kirjoitti:Minkäslaisia vannekokoja on muilla tässä uudessa Kugassa talvirenkaissa. Kesärenkaat tulee kai 18" ja myyjä tarjoaa 17" talvirenkaisiin.
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Mulla on nyt mk2 kuga ja siinä autoplugin boksi kiinni. Eli 3x painaa ovet lukkoon niin lähtee weba päälle. En oo ihan varma toimiiko mk3 kugassa mutta oletan ainakin. Sen etäisyys on tietysti tosilyhyt mutta helppo just aamulla ku herää nii ekana ikkunalle painamaan weba päälle niin 15min päästä saa lähteä.TCoat kirjoitti:Uusi Kuga ST-Line tulossa ja ei ole Fordeista tuoreita kokemuksia juurikaan sen enempää mitä olen välillä ajellut sellaisilla. Edellinen oma Ford oli Sierra joskus 90/2000-lukujen taitteessa.
Ensimmäisenä mielessä pyörii kysymys lämmittimeen liittyen, onko kokemuksia kauko-ohjain vaihtoehdoista? Voiko Fordiin asentaa Easystart Web mallia? Ja jos jollain on esim. Easystart Remote+, millaisilta etäisyyksiltä se toimii? Saako millään ohjaimella tuuletusta päälle? Autohan tulee vasta kesällä niin itse lämmityksen kanssa ei ole heti tarvetta kauko-ohjaimelle...
Re: Uusi Kuga mk3 2017
EasyStart Webin näyttää saavan, eikä tuo ihan kauhean hintainen ole, pitää kysyä tarjous merkkiliikkeestä vielä asennettuna. Luultavasti on tehty hankalaksi itse asentaa, kuitenkin tarvitsee jotain softan puolelta muuttaa. https://www.fordvarusteet.fi/mukavuus/m ... in/2239382
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Nyt kun asennuskelit oli kohdillaan niin löysi ylläpitolaturi ( Defa 1210) paikkansa. Mahtui vasemmalle puolelle moottorinkannakkeen yläpuolelle. 2.0 TDCI 150 Kuga 2018. Muutama tunti vierähti kun teki sopivaa telinettä. Säteilylämmittimen taidan jättää laittamatta. Nykyiset 0w-30 öljyt toimii pakkasella riittävän hyvin ilman lämmitystä.


Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Samoin mulla pelkkä ylläpitolaturi uudessa ST-Linessä. Laittoivat liikkeessä akun puoleisen sulakerasian kannen päälle.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Ilmeisesti jokin muu kuin Defan 1210. Pitää ohjeen mukaan asentaa pystyyn. Mahdolliset asennuspaikat erittäin vähissä korkeuden vuoksi.ilpo55 kirjoitti:Samoin mulla pelkkä ylläpitolaturi uudessa ST-Linessä. Laittoivat liikkeessä akun puoleisen sulakerasian kannen päälle.
Yleensä mahtuu vaihteiston etupuolelle mutta täyttä näytti olevan sielläkin. Sisälokasuojan takana yksi mahdollinen paikka. Sielläkin mielenkiintoisen näköisiä meluneristys pussukoita

Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Nyt on körötelty reilu vuosi Kugalla, eikä mitään oikeita murheita ole näkynyt...
Kulutus on seka-ajossa ollut 5,5-6,2L/100km, mielestäni ihan kohtuullista näinkin painavalle ja korkealle autolle!
Mutta muutamia negatiivisia asioita kuitenkin::
- Stereot, maksoin 500€ lisää ”Sony” audiopaketista, mitä sillä rahalla sai? 2kpl 3cm diskanttikaiutinta takaoviin (joista ei iloa) ja kojelautaan keskikaiuttimen, joka ei edes ole oma kanavansa vaan ainoastaan kytketty oikean ja vasemman kanavan väliin, niinkuin 70-luvulla oli tapana kytkeä. Tämä sekoittaa sterokuvan niin tehokkaasti, että otin omastani koko kaiuttimen pois! Ovista löytyi täsmälleen samat elementit kuin hintaan kuuluvissakin stereoissa. Eli 2 diskanttia, 5€/kpl ja keskikaiutin 9€ ja vähän johtoa 3€... Ai niin ja ne ihanat sony logot. Mutta että se loppuasiakkaalle maksaa 500€??? Ja kugan äänentoisto on siis surkea, ennen nautin musiikin kuuntelusta autossa. En enää. Epäselvää puuroa, josta puuttuu niin basso kuin selkeä keskiäänikin. Jos olisin ottanut perussoittimen ja antanut sen 500€ jollekin oman kaupungin hifitalleista, olisin saanut paljon enemmän vastinetta rahalle. Ja tämänkaltainen asiakkaan kusettaminen on fordin mielestä ilmeisen ookoo??? Joka päivä kun laitan volyymin vaimon jäljiltä nollaan, muistan mielessäni kiittää fordia hienoista 500€ diskanteiata takapenkillä! 1999 focuksen perusmankka kuulosti about yhtä loistavalta!
-Ajovalot, olisiko myyjä voinut kertoa ennen tilauksen laittamista, että ottamalla jonkun varustepaketin jossa etukamera, olisi adaptiiviset valot muuttuneet automaattisiksi (pitkät/vastaantulijan häikäisyn esto)? Olisin sen tietysti ottanut, mutta kun esitteessä vaan mainostettiin, että valot ovat aina automaattiset... Ja toiseksi Kugan valot ovat huonot, leveät kyllä, mutta kantamaa ei nimeksikään... Elettiin kuitenkin silloin vuotta 2017! Valoista saa tänäpäivänä juuri sellaiset kuin haluaa, paitsi ford joka tekee niistä sellaiset, että kaikilla kilpailijoilla on paremmat. No sinne meni tonni ja vähän enemmänkin ja joka yö harmittaa kun pimeällä ajaa!
-Penkit, kyllähän nämä vuoden 1998 escortin tai 2001 transitn penkit voittaa, mutta ei juuri muuta. Onko mahdotonta panostaa penkkeihin? Ford ei tosin koskaan ole niihin panostanut, uusimmassa focuksessa näyttäisi kuvien mukaan vihdoin olevan vähän yritystä, vaan eipä se meikäläisen takapuolta paljoa lämmitä...
Eli muutama pikkujuttu, kaikki muu on toiminut loistavasti ja autolla on oikeasti kivaa ajaa! Nyt autoverouudistuksen jälkeen tätä 1.5 TDCi koneversiota ei enää edes tarjota, mikä lienee siihen syy? Itse olen ainakin ollut koneeseen enemmän kuin tyytyväinen!
Kulutus on seka-ajossa ollut 5,5-6,2L/100km, mielestäni ihan kohtuullista näinkin painavalle ja korkealle autolle!
Mutta muutamia negatiivisia asioita kuitenkin::
- Stereot, maksoin 500€ lisää ”Sony” audiopaketista, mitä sillä rahalla sai? 2kpl 3cm diskanttikaiutinta takaoviin (joista ei iloa) ja kojelautaan keskikaiuttimen, joka ei edes ole oma kanavansa vaan ainoastaan kytketty oikean ja vasemman kanavan väliin, niinkuin 70-luvulla oli tapana kytkeä. Tämä sekoittaa sterokuvan niin tehokkaasti, että otin omastani koko kaiuttimen pois! Ovista löytyi täsmälleen samat elementit kuin hintaan kuuluvissakin stereoissa. Eli 2 diskanttia, 5€/kpl ja keskikaiutin 9€ ja vähän johtoa 3€... Ai niin ja ne ihanat sony logot. Mutta että se loppuasiakkaalle maksaa 500€??? Ja kugan äänentoisto on siis surkea, ennen nautin musiikin kuuntelusta autossa. En enää. Epäselvää puuroa, josta puuttuu niin basso kuin selkeä keskiäänikin. Jos olisin ottanut perussoittimen ja antanut sen 500€ jollekin oman kaupungin hifitalleista, olisin saanut paljon enemmän vastinetta rahalle. Ja tämänkaltainen asiakkaan kusettaminen on fordin mielestä ilmeisen ookoo??? Joka päivä kun laitan volyymin vaimon jäljiltä nollaan, muistan mielessäni kiittää fordia hienoista 500€ diskanteiata takapenkillä! 1999 focuksen perusmankka kuulosti about yhtä loistavalta!
-Ajovalot, olisiko myyjä voinut kertoa ennen tilauksen laittamista, että ottamalla jonkun varustepaketin jossa etukamera, olisi adaptiiviset valot muuttuneet automaattisiksi (pitkät/vastaantulijan häikäisyn esto)? Olisin sen tietysti ottanut, mutta kun esitteessä vaan mainostettiin, että valot ovat aina automaattiset... Ja toiseksi Kugan valot ovat huonot, leveät kyllä, mutta kantamaa ei nimeksikään... Elettiin kuitenkin silloin vuotta 2017! Valoista saa tänäpäivänä juuri sellaiset kuin haluaa, paitsi ford joka tekee niistä sellaiset, että kaikilla kilpailijoilla on paremmat. No sinne meni tonni ja vähän enemmänkin ja joka yö harmittaa kun pimeällä ajaa!
-Penkit, kyllähän nämä vuoden 1998 escortin tai 2001 transitn penkit voittaa, mutta ei juuri muuta. Onko mahdotonta panostaa penkkeihin? Ford ei tosin koskaan ole niihin panostanut, uusimmassa focuksessa näyttäisi kuvien mukaan vihdoin olevan vähän yritystä, vaan eipä se meikäläisen takapuolta paljoa lämmitä...
Eli muutama pikkujuttu, kaikki muu on toiminut loistavasti ja autolla on oikeasti kivaa ajaa! Nyt autoverouudistuksen jälkeen tätä 1.5 TDCi koneversiota ei enää edes tarjota, mikä lienee siihen syy? Itse olen ainakin ollut koneeseen enemmän kuin tyytyväinen!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Kuga mk3 2017
Volvossa tulen sitten saamaan penkit sieltä parhaimmasta päästäkaali81 kirjoitti:Nyt on körötelty reilu vuosi Kugalla, eikä mitään oikeita murheita ole näkynyt...
Kulutus on seka-ajossa ollut 5,5-6,2L/100km, mielestäni ihan kohtuullista näinkin painavalle ja korkealle autolle!
Mutta muutamia negatiivisia asioita kuitenkin::
- Stereot, maksoin 500€ lisää ”Sony” audiopaketista, mitä sillä rahalla sai? 2kpl 3cm diskanttikaiutinta takaoviin (joista ei iloa) ja kojelautaan keskikaiuttimen, joka ei edes ole oma kanavansa vaan ainoastaan kytketty oikean ja vasemman kanavan väliin, niinkuin 70-luvulla oli tapana kytkeä. Tämä sekoittaa sterokuvan niin tehokkaasti, että otin omastani koko kaiuttimen pois! Ovista löytyi täsmälleen samat elementit kuin hintaan kuuluvissakin stereoissa. Eli 2 diskanttia, 5€/kpl ja keskikaiutin 9€ ja vähän johtoa 3€... Ai niin ja ne ihanat sony logot. Mutta että se loppuasiakkaalle maksaa 500€??? Ja kugan äänentoisto on siis surkea, ennen nautin musiikin kuuntelusta autossa. En enää. Epäselvää puuroa, josta puuttuu niin basso kuin selkeä keskiäänikin. Jos olisin ottanut perussoittimen ja antanut sen 500€ jollekin oman kaupungin hifitalleista, olisin saanut paljon enemmän vastinetta rahalle. Ja tämänkaltainen asiakkaan kusettaminen on fordin mielestä ilmeisen ookoo??? Joka päivä kun laitan volyymin vaimon jäljiltä nollaan, muistan mielessäni kiittää fordia hienoista 500€ diskanteiata takapenkillä! 1999 focuksen perusmankka kuulosti about yhtä loistavalta!
-Ajovalot, olisiko myyjä voinut kertoa ennen tilauksen laittamista, että ottamalla jonkun varustepaketin jossa etukamera, olisi adaptiiviset valot muuttuneet automaattisiksi (pitkät/vastaantulijan häikäisyn esto)? Olisin sen tietysti ottanut, mutta kun esitteessä vaan mainostettiin, että valot ovat aina automaattiset... Ja toiseksi Kugan valot ovat huonot, leveät kyllä, mutta kantamaa ei nimeksikään... Elettiin kuitenkin silloin vuotta 2017! Valoista saa tänäpäivänä juuri sellaiset kuin haluaa, paitsi ford joka tekee niistä sellaiset, että kaikilla kilpailijoilla on paremmat. No sinne meni tonni ja vähän enemmänkin ja joka yö harmittaa kun pimeällä ajaa!
-Penkit, kyllähän nämä vuoden 1998 escortin tai 2001 transitn penkit voittaa, mutta ei juuri muuta. Onko mahdotonta panostaa penkkeihin? Ford ei tosin koskaan ole niihin panostanut, uusimmassa focuksessa näyttäisi kuvien mukaan vihdoin olevan vähän yritystä, vaan eipä se meikäläisen takapuolta paljoa lämmitä...
Eli muutama pikkujuttu, kaikki muu on toiminut loistavasti ja autolla on oikeasti kivaa ajaa! Nyt autoverouudistuksen jälkeen tätä 1.5 TDCi koneversiota ei enää edes tarjota, mikä lienee siihen syy? Itse olen ainakin ollut koneeseen enemmän kuin tyytyväinen!

Koskas muuten Xc40 pitäisi tulla?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Kuga mk3 2017
Mondeossa ainakin sonyn paketti jytisee niin että ksveritkin ihmettelivät...Tosin en tiedä onko sama...Itsellä löytyy myös subbari takaluukusta,eikö kugassa ole?kaali81 kirjoitti:Nyt on körötelty reilu vuosi Kugalla, eikä mitään oikeita murheita ole näkynyt...
Kulutus on seka-ajossa ollut 5,5-6,2L/100km, mielestäni ihan kohtuullista näinkin painavalle ja korkealle autolle!
Mutta muutamia negatiivisia asioita kuitenkin::
- Stereot, maksoin 500€ lisää ”Sony” audiopaketista, mitä sillä rahalla sai? 2kpl 3cm diskanttikaiutinta takaoviin (joista ei iloa) ja kojelautaan keskikaiuttimen, joka ei edes ole oma kanavansa vaan ainoastaan kytketty oikean ja vasemman kanavan väliin, niinkuin 70-luvulla oli tapana kytkeä. Tämä sekoittaa sterokuvan niin tehokkaasti, että otin omastani koko kaiuttimen pois! Ovista löytyi täsmälleen samat elementit kuin hintaan kuuluvissakin stereoissa. Eli 2 diskanttia, 5€/kpl ja keskikaiutin 9€ ja vähän johtoa 3€... Ai niin ja ne ihanat sony logot. Mutta että se loppuasiakkaalle maksaa 500€??? Ja kugan äänentoisto on siis surkea, ennen nautin musiikin kuuntelusta autossa. En enää. Epäselvää puuroa, josta puuttuu niin basso kuin selkeä keskiäänikin. Jos olisin ottanut perussoittimen ja antanut sen 500€ jollekin oman kaupungin hifitalleista, olisin saanut paljon enemmän vastinetta rahalle. Ja tämänkaltainen asiakkaan kusettaminen on fordin mielestä ilmeisen ookoo??? Joka päivä kun laitan volyymin vaimon jäljiltä nollaan, muistan mielessäni kiittää fordia hienoista 500€ diskanteiata takapenkillä! 1999 focuksen perusmankka kuulosti about yhtä loistavalta!
-Ajovalot, olisiko myyjä voinut kertoa ennen tilauksen laittamista, että ottamalla jonkun varustepaketin jossa etukamera, olisi adaptiiviset valot muuttuneet automaattisiksi (pitkät/vastaantulijan häikäisyn esto)? Olisin sen tietysti ottanut, mutta kun esitteessä vaan mainostettiin, että valot ovat aina automaattiset... Ja toiseksi Kugan valot ovat huonot, leveät kyllä, mutta kantamaa ei nimeksikään... Elettiin kuitenkin silloin vuotta 2017! Valoista saa tänäpäivänä juuri sellaiset kuin haluaa, paitsi ford joka tekee niistä sellaiset, että kaikilla kilpailijoilla on paremmat. No sinne meni tonni ja vähän enemmänkin ja joka yö harmittaa kun pimeällä ajaa!
-Penkit, kyllähän nämä vuoden 1998 escortin tai 2001 transitn penkit voittaa, mutta ei juuri muuta. Onko mahdotonta panostaa penkkeihin? Ford ei tosin koskaan ole niihin panostanut, uusimmassa focuksessa näyttäisi kuvien mukaan vihdoin olevan vähän yritystä, vaan eipä se meikäläisen takapuolta paljoa lämmitä...
Eli muutama pikkujuttu, kaikki muu on toiminut loistavasti ja autolla on oikeasti kivaa ajaa! Nyt autoverouudistuksen jälkeen tätä 1.5 TDCi koneversiota ei enää edes tarjota, mikä lienee siihen syy? Itse olen ainakin ollut koneeseen enemmän kuin tyytyväinen!
