MK4 Mondeo konepelti jumissa
MK4 Mondeo konepelti jumissa
Napsahti avausvaijeri poikki konehuoneen päästä..mitä kauttahan tuo kannattaa alkaa purkamaan ilman suurempia vaurioita ja toisaalta että ylipäätään saa auki?
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa
Kiitoksia linkeistä, ei näytä pahalta..tosin on kyllä tullu sanottua ennenki etukäteen 

Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa
Multa löytyis uusi vaijeri
Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa
Yritin laittaa sulle lonewolf yv mutta jää jumiin lähteviin.
Laitatko spostia
ni voiaan hieroa kaupat
Laitatko spostia
ni voiaan hieroa kaupat
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa
Vaijerin jäätymisongelmaa esiintyy, eli konepellin saa auki mutta ei sulkeudu kuin tuulihakaan. Avausvipu jalkatilassa jää ylös-asentoon. Kuumailmapuhaltimella lukkomekanismia lämmittämällä saa sulkeutumaan kokonaan.
Onkohan tuossa vaijeri jäätymässä vai lukkomekanismi? Olen laittanut öljyä lukkomekanismiin, mutta silti pakkasella tykkää jäätyä. Ei jäädy jos avaa kun moottori on lämmin. Olisiko ratkaisuja korvata vaijeri kokonaan jollain muulla avausmekanismilla - esim MK3 mondeossa konepellin saa avautumaan ruuvimeisselillä kun ottaa lukkosysteemin pois, ja on toimintavarma systeemi, samankaltaista viritystä ajattelin MK4 mondeoonkin...onnistuukohan? Niinku että sais jonkin vahvan vaijeripätkän esim auton nokalle, mistä sais nypättyä konepellin auki, jokin talvellakin toimiva viritys siis...?
Onkohan tuossa vaijeri jäätymässä vai lukkomekanismi? Olen laittanut öljyä lukkomekanismiin, mutta silti pakkasella tykkää jäätyä. Ei jäädy jos avaa kun moottori on lämmin. Olisiko ratkaisuja korvata vaijeri kokonaan jollain muulla avausmekanismilla - esim MK3 mondeossa konepellin saa avautumaan ruuvimeisselillä kun ottaa lukkosysteemin pois, ja on toimintavarma systeemi, samankaltaista viritystä ajattelin MK4 mondeoonkin...onnistuukohan? Niinku että sais jonkin vahvan vaijeripätkän esim auton nokalle, mistä sais nypättyä konepellin auki, jokin talvellakin toimiva viritys siis...?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)