Moikka!
Ostin kesäautoksi 2-ovisen Escort mk3:n. Tykästyin autoon siinä määrin, että ajeltua tulee edelleen ja kunnostaminen on alkanut liikkumaan mielessä. Auton suurin ongelma on pelkääjän puoleinen ovi, joka on pahasti ruostunut saumoistaan. Ajattelin että lienee helpointa vaihtaa koko ovi kuin koittaa löytää joku askartelemaan uudet pellit, itse kun en valitettavasti osaa..
Kysymys kuuluukin että käykö brassi Mk3:n ovet kenties Englannissa valmistettuun autooni? Käsittääkseni siis omani on englantilainen (ei LX-malli).
Escort Mk3 Eurooppa vs. Brasilia ovet
Re: Escort Mk3 Eurooppa vs. Brasilia ovet
99,9% varmuudella sopii ovi/ovet ristiin keskenään, korimalli kun on sama. Vai joko on vaihto suoritettu 

Re: Escort Mk3 Eurooppa vs. Brasilia ovet
No, korimalli siinä ratkaisee, 2, 4, liftbäkki ja farkku..ovet, ei niitä ehjiä ovia joka Ärrällä ole kaupan, siinä pitää kyllä vähän enemmän ja vähemmän mittanauhan kanssa tutkia mikä mihinkin käy eikä nekään aina ihan heittämällä paikoilleen mene..plus asennus ja maalaus..voisi olla että hionta, pakkeli ja maalilla pääsis vähemmällä..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Escort Mk3 Eurooppa vs. Brasilia ovet
Ovien(kaan) ruostetta ei kannata korjata pakkelila, kuidulla tms. täyttämällä, vaan jos korjaukseen ryhtyy, niin samanvahvuisesta pellistä paikka, saumojen hionta, ja sitten vasta kitillä viimeistelyt. Eikä se oven hitsaus ole ihan niin hankalaa mitä usein väitetään, vaikka kärsivällisyyttähän se vaatii kyllä
Olennaistahan on jos hitsaa uuden palan päittäin (näin itse olen tehnyt), niin etenee lyhyt täppi kerrallaan jäähhdyttäen joka kerta, jonka jälkeen lamellilla tasaiseksi hionta ja tarvittaessa lisä täppejä jos hitsissä koloja yhä havaittavissa.
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra6.htm
Tuossa yllä tarinaa ja kuvaa omasta "ovi- projektista".
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra8.htm
Ja sama ovi maalattuna (yhdessä kuvista).
Noin hitsausteknisestikään ei ole maata kaatava homma, pitäisi onnistua siis ihan pienitehoisellakin vehkeellä.

http://www.borehammer.net/aryhma_sierra6.htm
Tuossa yllä tarinaa ja kuvaa omasta "ovi- projektista".
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra8.htm
Ja sama ovi maalattuna (yhdessä kuvista).
Noin hitsausteknisestikään ei ole maata kaatava homma, pitäisi onnistua siis ihan pienitehoisellakin vehkeellä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Escort Mk3 Eurooppa vs. Brasilia ovet
Pitäisi käydä kyllä.
Toisaalta LX-malli on vielä kovemman ruostujan maineessa ja uusimmatkin jo kirkkaasti museoiässä, joten hyväkuntoisten peltiosien löytäminen on tuurissaan joka tapauksessa.
Itse ehkä suosisin vanhan korjaamista, kun onhan se vaihto-osakin saatava väriinsäkin vielä.
Mistä muuten päättelit autosi olevan englantilainen?
Toisaalta LX-malli on vielä kovemman ruostujan maineessa ja uusimmatkin jo kirkkaasti museoiässä, joten hyväkuntoisten peltiosien löytäminen on tuurissaan joka tapauksessa.
Itse ehkä suosisin vanhan korjaamista, kun onhan se vaihto-osakin saatava väriinsäkin vielä.
Mistä muuten päättelit autosi olevan englantilainen?