Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
perskele kun yritin tota kuskinpuolen rumpua irrottaa niin se ei perskele hievahdakkaan vaikka kuinka sille näyttää lekaa niin oisko jotain hyviä vinkkejä mitenkä sen sais irti? noissa rummuissa ei oo ees niitä reikä millä sais ne jarrukengät vapautettua, mutta se ei vielä ole se varsinainen ongelma vaan se et toi rumpu taitaa jumittaa siihen pyörännapaan
ja sit viel semmonen et onko toi takapyörän laakeri mimmonen homma vaihtaa??
Viimeksi muokannut jesse1987, 06 Syys 2005 15:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
CRC:tä, lekaa ja joskus jopa lämpöä vaatii tuo irroitus.
Laakereiden vaihto pulttaus homma (vanha pois uus tilalle) tarvit vaan sopivan avaimen siihen ISOON mutteriin joka näkyy keskellä napaa.
Bootsi kirjoitti:CRC:tä, lekaa ja joskus jopa lämpöä vaatii tuo irroitus.
Laakereiden vaihto pulttaus homma (vanha pois uus tilalle) tarvit vaan sopivan avaimen siihen ISOON mutteriin joka näkyy keskellä napaa.
niin vaihdetaanko siinä siis koko napa vai pelkästään ne kaks laakeria siel navan sisältä??
sit viel noista rummuista niin onko teillä ollu semmosia rumpuja et niis ei oo noita kenkien vapautus aukkoja? et saako niitä sit mitenkään vapautettua vai onko ne vaan kiskottava väkisin pois?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Laakerit saa vaihdettua eli ei tarvi koko napaa vaihtaa
rummun saat irti ottamalla ison kuminuijan ja kunnon isku rumpuun. tarpeeksi moneksi kun tuon toistaa (joskus irtoo ekalla) niin mekanismi vapauttaa kengät ja rumpu irtoaa.
jos irroitat napaa niin tarvit 41mm hylsyn ja pitkän vääntiön.
Jaakko85 kirjoitti:Laakerit saa vaihdettua eli ei tarvi koko napaa vaihtaa
rummun saat irti ottamalla ison kuminuijan ja kunnon isku rumpuun. tarpeeksi moneksi kun tuon toistaa (joskus irtoo ekalla) niin mekanismi vapauttaa kengät ja rumpu irtoaa.
jos irroitat napaa niin tarvit 41mm hylsyn ja pitkän vääntiön.
joo sain tänään ton rummun irti ekalla lyönnillä kun oli yön muhunu rost offissa ja napakin lähti aika näppärästi, en tosiaan yhtään epäile et oli pyörässä klappia kun oli pyöränlaakeri räjähtäny ihan vituiks, laakerin ja pesän välissä oli varmaan millin välys täytyypi huomenna prässätä uudet laakerit kehiin.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
mites muuten mistä työ ootte löytäny noita takakallistuksenvakaajan päitä(koiranluita) kun paikalliset varaosaliikkeet ei tunne semmosia osia sierraan ja itellä kuitenkin semmoset löytyy tosin ihan pirun väljänä
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
kyllä ainakin täällä turun päässä tuntevat sierraan taka koiranluut.
ootko käyny kysäsemässä merkkiliikkeestä
täällä turussa on Varaosa Mafia ainoa paikka mistä saa melkein mitä osia vaan fordeihin ja asiantuntemus on huippu luokkaa ja myy merkkiosia(siis alkuperäisiä)
tohon rummun irroitukseen vielä on olemassa sellainen konsti että perä ylös rengas irti kone käymään ja vauhtia mittariin ja sitten vaan vaihde vapaalle ja kiskasee käsijarrun kiinni niin irtoo siitä navasta se rumpu
joo merkkiliikkestä löyty noi pelkät helat noihin koiranluihin. kun niitä vähän tutkiskelin niin pitäskö se koko paska siis se kumi ja sen ympärilläoleva metalliholkki otta irti siitä välipalasta??
siinä kiireessä en sit tullu kysyneeks paljonko ne koko paskat ois maksanu mut kun noi pelkät kumitkin oli 19€ sarja niin ne ois varmaan ollu huomattavan paljon kalliimmat. ja kun ei noissa luissa oo muuta vikaa kun ne kumit niin tuntu järkevämmältä ostaa pelkät kumit.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
maksoin noista koiranluista muistaakseni 24e kpl joten ei ne ainakaan kovin kalliit ollu.
mutta niitähän on 2 eri mallia eli on se vakaaja mikä tulee sinne tukivarsiin kiinni aika keskelle autoa sellainen lyhyt vakaaja.
ja sitten sellainen mikä menee sieltä pyörän napojen yli sinne tukivarsien etuosaan.
mulla on se lyhyt vakaaja jota käytetään myös scorpparissa
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
evolution kirjoitti:maksoin noista koiranluista muistaakseni 24e kpl joten ei ne ainakaan kovin kalliit ollu.
mutta niitähän on 2 eri mallia eli on se vakaaja mikä tulee sinne tukivarsiin kiinni aika keskelle autoa sellainen lyhyt vakaaja.
ja sitten sellainen mikä menee sieltä pyörän napojen yli sinne tukivarsien etuosaan.
mulla on se lyhyt vakaaja jota käytetään myös scorpparissa
Vuosimallista riippuu kumpi vakaaja on.
Vaihtuu korimallin muuttuessa.
mutta siis onko pelkkiä noita kumeja mahdollista vaihtaa vai pitääkö aina vaihtaa koko koiranluu? jos voi vaihtaa pelkät kumit niin miten??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
K.S. kirjoitti:Ajat sen auton jarruttelematta pysähdyksiin niin lähtee helposti irti
joo no ongelma on kyllä ratkennu jo kuukaus sitten kunhan vaan löys tarpeeks ison lekan.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex