Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
akusfont kirjoitti:
Oli joo, itse tein näin:
- kuljettajan puoleinen lampunrunko irti, kahdella ruuvilla kiinni.
- Lamppuun menevä johtosarja irti ja yleismittarilla tsekkailin mistä liittimen pinnistä tulee 12v kun pitkät päällä ja kaveri rämpytti pitkiä päälle ja pois. Olis pitäny ottaa kuva siitä liittimestä, mut unohtu koko homma. Se oli muistaakseni laitimmaisin paksumpi pinni vasemmalta tai oikealta, riippuen kummin päin liitin kädessä, mut, äkkiä toi mittarilla löytyy.
- Liitintä ennen on johdot näkyvissä sopivalta pätkältä niin siitä rosvoliittimellä relesarjaan.
- Sitten vaan + piuha akkuun ja maalle löyty sopiva kohta siitä akun ja lampun välistä, joku ruuvi piti jotain koteloa kiinni. Sen alle maa kiinni ja ruuvi takas.
Jeees, kiitos sulle!
Huomasin muuten, että tuo Luminalights Ranger ja Purelux Road Lite45 taitaa olla samoja ledipötköjä. Valostorelta jo ehtisin kysellä mahdollisimman hyvin tien pientareet valaisevaa ledipötköä ja juurikin tätä Lite45 mallia suosittelivat. Pitää jompikumpi laittaa tilaukseen.
jaska74 kirjoitti:Sellasta lähin miettimään kun tuota tuliterää focusta tässä odottelen, niin nuo automaatin "käsiläpyskät" tuolla ratin takana... Onko ne vakiona vai lisävarusteena? Lisävarustelistalta en löytäny, mutta esitteen mukaan ei kai ne vakionakaan pitäs siellä olla..?
1.0 ecoboost tomaatti
ST-Line mallissa vakiona, muihin piti ottaa lisävarusteena. Näin ainakin vuosi sitten.
Vähän huonosti on toiminut kun aina ei mene päälle. Alkuun kyssäri, että pitäiskö edes toimia jos ulkona plus asteita?
Muutenkin aika kökkönen toi tekstiviesti pohjainen käyttöliittymä kun aplikaatio ei osaa lukea paluu tekstiviestejä. Esim aplikaatiosta ei näy onko lämmitin päälle vai ei vaan pitää käydä aina erikseen kattomassa saapuneet tekstiviestit tila kyselyn jälkeen.
Tossa autokeskussa kävin vähän apuja kyselemässä, mutta eipä tää järjestelmä kovin tuttu ollut. Ihmettelivät vaan ,että puuttuu erillinen nappi, jolla lämmittimen saa päälle ja pois ilman että menee auton asetuksiin.
Kun oma auto oli tilattu Vehosta, niin eivät osanneet sanoa miksi puuttui.
Löytyykös tää muilta, jolla on toi EasyStart varuste?
Olen tässä pimeissä illoissa huomannut että starttilukon valaistus puuttuu. Onkohan editionin ominaisuus vai onkohan siinä lamppu sökönä? Ärsyttävä homma.
Vähän huonosti on toiminut kun aina ei mene päälle. Alkuun kyssäri, että pitäiskö edes toimia jos ulkona plus asteita?
Muutenkin aika kökkönen toi tekstiviesti pohjainen käyttöliittymä kun aplikaatio ei osaa lukea paluu tekstiviestejä. Esim aplikaatiosta ei näy onko lämmitin päälle vai ei vaan pitää käydä aina erikseen kattomassa saapuneet tekstiviestit tila kyselyn jälkeen.
Tossa autokeskussa kävin vähän apuja kyselemässä, mutta eipä tää järjestelmä kovin tuttu ollut. Ihmettelivät vaan ,että puuttuu erillinen nappi, jolla lämmittimen saa päälle ja pois ilman että menee auton asetuksiin.
Kun oma auto oli tilattu Vehosta, niin eivät osanneet sanoa miksi puuttui.
Löytyykös tää muilta, jolla on toi EasyStart varuste?
Mulla on tuo easystart appi myös. Tekstarillahan tulee viesti onko lämmitin päällä vai ei, ainakin jos laittaa heti lämmittämään. Itellä ainakin toiminut tähän asti ok.
Mulla on tuo easystart appi myös. Tekstarillahan tulee viesti onko lämmitin päällä vai ei, ainakin jos laittaa heti lämmittämään. Itellä ainakin toiminut tähän asti ok.
Mitä tarkoitat tuolla erillisellä napilla?[/quote]
Jälkiasennettu about parin millin kokoinen nappi, jossa valo.( palaa kun lämmitin päällä). Autokeskus kuulema laittaa sen keskikonsoliin. Painamalla saa lämmittimen päälle/pois. Näin kertoivat. Itse en muut tiedä.
Pitänee asentaa toi EasyStart sovellutus sitten uudestaan. Käytän Samsung S7 luuria.
Tuo nappi kuuluunee jälki asennettaviin lämmittimiin?
Vai onko tehdas asenteisiin lämmittimiin laitettu tuo nappi? Nämä kun toimivat fordin väylässä tehtaan jäljiltä?
Levonranta oli laittanut kauosäätimen asennuksen yhteydessä tuollaisen pienen nappulan vaihdekepin viereen, ensin ajattelin että WTF???, oliko pakko pilata mun uusi auto jollain älyvapaalla lisänamiskalla, mutta ainakin nyt kylmien ilmojen ilmaannuttua olen todennut tuon loistavaksi, odottelet vaikka vaimoa kaupasta, niin ei tarvitse pitää konetta käynnissä, kun painaa vaan tuosta näppärästi webaston käyntiin ja avot. Ja radiokauko-ohjain on ainakin mulla toiminut joka ikinen aamu ilman ongelmia ja vaikka kallis onkin, on se joka pennin arvoinen... Kylmät aamut ja lämmin auto!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
kaali81 kirjoitti:Levonranta oli laittanut kauosäätimen asennuksen yhteydessä tuollaisen pienen nappulan vaihdekepin viereen, ensin ajattelin että WTF???, oliko pakko pilata mun uusi auto jollain älyvapaalla lisänamiskalla, mutta ainakin nyt kylmien ilmojen ilmaannuttua olen todennut tuon loistavaksi, odottelet vaikka vaimoa kaupasta, niin ei tarvitse pitää konetta käynnissä, kun painaa vaan tuosta näppärästi webaston käyntiin ja avot. Ja radiokauko-ohjain on ainakin mulla toiminut joka ikinen aamu ilman ongelmia ja vaikka kallis onkin, on se joka pennin arvoinen... Kylmät aamut ja lämmin auto!
Fine. Pitääkö kysyä josko laittaisivat mullekkin. Tuskin nyt kovin iso homma olisi.
Tankkauksen jälkeen lähti mullakin Eber päälle EasyStartista. Ilmeisesti vajaalla tankilla ei toimi?
Vähän huonosti on toiminut kun aina ei mene päälle. Alkuun kyssäri, että pitäiskö edes toimia jos ulkona plus asteita?
Muutenkin aika kökkönen toi tekstiviesti pohjainen käyttöliittymä kun aplikaatio ei osaa lukea paluu tekstiviestejä. Esim aplikaatiosta ei näy onko lämmitin päälle vai ei vaan pitää käydä aina erikseen kattomassa saapuneet tekstiviestit tila kyselyn jälkeen.
Tossa autokeskussa kävin vähän apuja kyselemässä, mutta eipä tää järjestelmä kovin tuttu ollut. Ihmettelivät vaan ,että puuttuu erillinen nappi, jolla lämmittimen saa päälle ja pois ilman että menee auton asetuksiin.
Kun oma auto oli tilattu Vehosta, niin eivät osanneet sanoa miksi puuttui.
Löytyykös tää muilta, jolla on toi EasyStart varuste?
Lämpötila ei vaikuta sen toimintaan. Lähtee päälle vaikka auto olisi kuumana, mutta tällöin eberi putoaa puoliteholle. Jos tankissa on menovettä alle 80km matkaa varten niin tällöin eberi ei suostu käynnistymään.
Itse kirosin tuon puhelinsysteemin kanssa aluksi ja välillä meni viestit perille heti ja pahimmillaan oli kahden päivän viive. Syy oli sitten itse liittymässä. Kävin elisalta hakemassa sim-kortin jolla ei voi soittaa ja joka on tarkotettu juurikin tälläiseen käyttöön. Ihan susi oli koko liittymä. Laitoin tilalle 2€ soneran prepaidin ja se on toiminut joka kerta ilman viiveitä.
Mulla on toi erillinen nappi joka tuli sarjan mukana ja se tuli asennettua vaihdekepin viereen. Mikään pakko sitä ei ole laittaa.
Toi nappi on kyllä kätevä kerta saa laitettua. Pitänee kysellä itellekkin. Nyt kun pitää virrat käyttää päällä jotta saa lämmittimen päälle niin on jotain tosi typerää logiikkaa fordilla ollut aina.
Focus_2.0 kirjoitti:Tostahan on uus versio Easy start web. Ymmärtääkseni datapohjainen tiedonsiirto ja enemmä tietoa lähtee autosta. En tiedä saako jo tehdas-ebereihin.
Toiset liikkeet laittaa eberin napin hanskalokeroon. Siellä vissiin napille tyhjä paikkakin.
Juu hanskiksessa on paikka ja sinne se on mullakin laitettu.
Fordi sais ottaa Volvosta mallia tuon Webasto ohjauksessa, ainakin omassa vanhassa V70:sää oli aikanaan vilkku-viiksesta toimiva Ardic-lämmitin, ja ei tarvinnut virtoja laittaa päälle, kun käytti sitä.. Eipä tarvis mitään jälkikötöstyksiäkään lisäillä.
Kyllä vain. Itelläkin 2 volvoa ollut niin tää fordin logiikka ihmetyttänyt aina. Diiseli rupee hehkuttaa ja puhallin pöhisee ja xenonit välkkyy joka kerta kun haluut vaan lämmittimen laittaa päälle.
Onkos kukaan asennellut tehdaseberin (bensa) kaveriks tuota remucia?
Ei pitäs ilmeisesti olla mikään ihan ylitsepääsemätön homma?
Toinen mitä en ihan taas myyjän puheista ymmärtänyt, niin onko tuossa uuden editionin sync kolmosessa navigointi siis vakiona vai ei?
Ja hyvin ristiriitaista tietoa löytyy myös vaihdelaatikosta. Jopa fordin sivuilla oleva manuaali väittää autossa olevan kaksoiskytkin automaatti, mutta esim lehtien testeissä yms siinä on perinteinen momentinmuunnin laatikko..?
Litrasen Editionin laatikko on momentinmuuntimella. Ja sen Sync 3 ei sisällä Navia. Kuten tuossa edellä mainittiin, niin luurin kautta voi käyttää navigaatiota.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
emjayes kirjoitti:Tehdasasenteisen Eberin ajastus/logiikkakombinaatioihin hermostuneille suosittelen lukemaan tästä viestistä eteenpäin toista viestiketjua: viewtopic.php?f=2&t=28591&start=150#p252950
Alunperin hommasin tuon siksi, että saan tuon avulla asennettua myös Remucin kauko-ohjauksen, koska Eberin oma on mielestäni aika alkeellinen tekstiviestikötöstys. Remuc ei osaa suoraan ohjata CAN-väyläohjattua Eberiä, mutta Autoplugin osaa, ja sitä taas voi ohjata Remucilla.
Viime talvena ei saanut Remucia Fordin tehdas Eberiin. En tiedä mikä tilanne nyt.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Don MC kirjoitti:Litrasen Editionin laatikko on momentinmuuntimella. Ja sen Sync 3 ei sisällä Navia. Kuten tuossa edellä mainittiin, niin luurin kautta voi käyttää navigaatiota.
Niin tai siis perusmankka ei sisällä navia. Saahan siihen valittua version jossa on myös tuo fordin oma navi Sync3 puhelin navien lisäksi. Mutta hintaero oli useita satoja euroja...