Focus MK1:n takarekisterikilven taustalevyn ruuvit
Focus MK1:n takarekisterikilven taustalevyn ruuvit
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta millä ihmeellä Focuksen takarekisterikilven taustalevyn ruuvit saa pois, jotta tilalle voi laittaa uuden ehjän muovin? Sain ruuvit kyllä löystymään, mutta eivät lähde irti vaan ns. pyörivät tyhjää.
Re: Focus MK1:n takarekisterikilven taustalevyn ruuvit
Sun pitäis päästä sinne pellin taakse pitämään kiinni siitä ruuvin kiinnitysmutterista vai mikä sen nimi nyt sitten on. Tässä farkussa se onnistuu irrottamalla takaluukun suojus sisäpuolelta. Helpommin se menee niin, että poraa/rälläköi ne ruuvit hajalle siitä päältä ja pistää reikiin muoviproput, vastamutterit putoaa luukkuun kolisemaan. Sinne pitäis vähän pistää maalia/massaa, kun ruostuminen lähtee niistä reikien reunoista liikkeelle. Hölmöin ja nopein vaihtoehto oli Kamuxilla, että siihen päälle pistetään uusi logorekkaripohja itseporautuvilla ruuveilla pelleistä läpi. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Focus MK1:n takarekisterikilven taustalevyn ruuvit
Jassoo. Onkohan kyseessä ollut sama helvetin insinööri, joka kehitti konepellin avaustoiminnon tapahtuvan ulkoapäin avaimella?
Eli muutaman minuutin muovin vaihtotyöstä tuleekin sitten pidempikestoinen prosessi.
Mutta joo, kiitos infosta.

Mutta joo, kiitos infosta.
Re: Focus MK1:n takarekisterikilven taustalevyn ruuvit
Mä en pitäis sitä konepellin lukkoratkaisua nyt välttämättämättä epäonnistuneena, koska kautta historian on tapeltu niiden vaijerien kanssa kuskin jalkatilasta tai jostain sinne konepeltiin. Yhtä epäonnistunu on se bensakorkinluukun avaus sisältä, koska aina koittaa se päivä jolloin se ei aukea. Se pitää muistaa vaan huoltaa ja rasvata. Rälläkällä ne ruuvit kadottaa siitä parissa minuutissa.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon