Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuli kesällä hommattua emännälle mk1 mondeo. Nyt kun kosteet kelit on alkanu niin ois ihan kiva että puhallussuunnan säädöstä tapahtuis jotain.
Puhallin huutaa täysillä mutta mistään asennosta ei ilmaa kunnolla ohjaamoon saa
Alipaine kellot liikkuu kyllä mutta nyt alkaa jo loppumaan ymmärrys
Mikä on alipaine kello ? Putsaa lehdet/roskat sieltä imukanavista konepellin alta ja vaihda raitisilmasuodatin jos semmonen on, pistä kiinni ne keskitolpan raitisilmaläpät.
tursas kirjoitti:Mikä on alipaine kello ? Putsaa lehdet/roskat sieltä imukanavista konepellin alta ja vaihda raitisilmasuodatin jos semmonen on, pistä kiinni ne keskitolpan raitisilmaläpät.
Alipainekelloilla/-säätimillähän korvataan se vaijereilla toimiva läppien liikuttelu. tuskinpa olit tursas ihan tietämätön moisista, vai oliko väärä nimitys ko. laitteille? Muut ohjeethan on ihan ok. Mahdollisesti tuon ikäisessä Mondeossa on voinut se tärkeä läppä jumittua vuosien saatossa, eli ihan kaikkien läppien liikkuminen pitää tarkistaa.
seppo1 kirjoitti:
Alipainekelloilla/-säätimillähän korvataan se vaijereilla toimiva läppien liikuttelu. tuskinpa olit tursas ihan tietämätön moisista, vai oliko väärä nimitys ko. laitteille? Muut ohjeethan on ihan ok. Mahdollisesti tuon ikäisessä Mondeossa on voinut se tärkeä läppä jumittua vuosien saatossa, eli ihan kaikkien läppien liikkuminen pitää tarkistaa.
Raitisilma suodattimen tarkistin. Paskanen ku mikä mutta ei muuttunu tilanne vaikka koitti ilmankin. Jos tuolla tarkotat sitä puhallinmoottorin yläpuolella olevaan isoa läppää niin sekin liikkuu mukisematta
Tuli tässä sellanenkin mieleen että millä toden näkösyydellä puhallin moottori pyörii väärin päin Tuota raitisilmasuodatinta kun tutkin ja koitin ilman sitä niin jäi jotenkin virtausta koittaessa päähän että eihän sinne imua tullu
Oli siinä se mahdollisuus, että jos puhallinmoottori tai etuvastus on vaihdettu niin +/- on menny vahingossa toimimaan väärinpäin, epätodennäköistä..puhalla sinne röökinsavua..
Oliko se puhallin mitä merkkiä tai oletko siis hiljattain asentanut sinne tarvikeosan? Mulla nimittäin kävi Sierran kohdalla juuri samoin Valeo/Sofica- merkkisen (jos nyt muistan oikein tuon valmistajan) puhaltimen kanssa, pyöri väärinpäin tehtaan jäljiltä vaikka etuvastuksen johdot kytki samoin kuin ne oli ennenkin olleet. Lopulta jouduin siis vetämään piuhat ristiin jolloin alkoi vasta puhaltaa kunnolla kabiiniin päin. Toki varjopuolena oli se ettei puhallin toiminut kuin yhdessä asennossa eli täysillä
duckworth kirjoitti:Oliko se puhallin mitä merkkiä tai oletko siis hiljattain asentanut sinne tarvikeosan? Mulla nimittäin kävi Sierran kohdalla juuri samoin Valeo/Sofica- merkkisen (jos nyt muistan oikein tuon valmistajan) puhaltimen kanssa, pyöri väärinpäin tehtaan jäljiltä vaikka etuvastuksen johdot kytki samoin kuin ne oli ennenkin olleet. Lopulta jouduin siis vetämään piuhat ristiin jolloin alkoi vasta puhaltaa kunnolla kabiiniin päin. Toki varjopuolena oli se ettei puhallin toiminut kuin yhdessä asennossa eli täysillä
Puhaltimen kasasin ite 2sta yksilöstä, enkä kyllä muista puhalsko se silloinkaan kunnolla sisälle Noh... jospa tuo tuosta kohta selviää kun pääsen ulos asti
Eipä auttanu röökin savulla testaaminen. Mutta tuohon ihan järkevä selitys, puhallin tosiaan oli kasattu vähä väärin ja piuhat menny ristiin Imi mutta raitis ilmasuodatin ei antanu väärinpäin ilmaa läpi jolloin ilmaa tuli henkäys suulakkeista läpi ja tuntu puhallukselle.
Otin moottorin irti ja irrallaan pyörätin nii näyttikin että ei pyöri oikein päin. Kotelo auki ja virtapiuhat päikseen nii alko pelaan ja nyt tulee ilma sieltä mistä kuuluukin
Eli vika oli asentajassa alkujaankin
Kiitokset vinkeistä ja henkisestä tuesta