Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
kiitos tästäkin arviosta. Auto on liikkeestä ostettu toissapäivänä, joten sama tarkastuttaa "ominaisuudet" tai "viat" heti alkuun, jos kauppasopimus tähän antaa myötä ja myyjä.
Onkohan kyseisen stefan vaihtaminen kuinka iso työ jos pajalle vie? Huomasin tuossa tänään, että oma focus oli kussut öljyä pienen läntin. Aloin selvittää mistä se tulee ja samasta kohtaa näkyi olevan peräisin.
Lähinnä tässä yritän henkisesti valmistautua korjaamolaskun suuruuteen.
Eikös se ole noissa kaikissa mk2 siinä askin päällä ilmanputsarikotelon alla ja kiinni muutamilla pulteilla, joten suurin työ lienee ruuvaillessa pultteja auki ja kiinni?
Focus ST "Mandariini" "Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Pieni juttu on tuon vaihteensiirtoakselin stefan vaihto. Ohjehinnoiteltu työaika on vajaa tunti. Joensuussa merkkikorjaamon lasku oli 53,90 euroa. Työn osuus oli 45,45 euroa ja itse tiiviste maksoi 8,47 euroa. Ei paha, varsinkin kun muistaa, että loppusummaan sisältyy alviakin 10,44 euroa.
Hei osaako kukaan sanoa että onnistuuko tuon stefan vaihto ihan oikeasti noin vain kun vie johonkin korjaamoon? Ei ole alle tiputtanut mitään mutta tuo kotelo näyttää itsellä olevan kanssa vähän kostea joten varmaan "mehinyt"
aivan samasta paikasta itselläkin hikoaa ajettu 170tkm. 1.6 ti-vct. huomasin öljyjä vaihdellessa... täytyypä katsoa joku kerta... onko paha itse vaihtaa tuo stefa? Siis ilmanputsarin alla jossain?
Eikö tähän kellään ole ohjeita annettavaksi? Nyt mittarissa 191tkm ja tuli tuo asia taas mieleen kun auton alla käväisin itse mielellään tekisin niin säästyisi tuon työn hinta
Nostan nyt todella vanhaa topiccia, mutta itsellä focus mk2 1.8 flex joka vuotaa öljyä juuri samaisesta paikasta. Onko jollain antaa vinkkiä fordista tietämättömälle, eli onko tuo kyseinen tiiviste esim motonetistä tämä Focus-II/C-Max 03-> Kytkinakselin tiiviste MTX75/MMT6-vaihteistoille jos 27x42x6mmhttps://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=174
Ja tuon vaihto onnistuu siis vain ylhäältä päin, pelkän ilmansuodatin kotelon purkamalla?
Ahaa, eli väärä osa siis kyseessä. Ni pitää melkein käydä merkkiliikkeestä kyselemässä sitä siirtäjän tiivistettä. Onko tietoa mikä tämä 1.8 focuksen vaihteisto on tyypiltään? Mahtaneeko näissä olla tuo B5 tai IB5 laatikko?
No tulipahan nyt vaihdettua kyseinen stefa. Merkki liikkeestä löytyi 14€ hintaan sisältäen pölysuojan.
Vaihtaminen pitää tehdä alakautta, nosturilla tehdessä helpottuisi huomattavasti. Vaihteiston vaijerit yms kohtuu helppo purkaa pois edestä, koska näppärät pikalukitukset melkein jokaisessa. Vaihteiston öljyjä ei tarvitse valuttaa ulos stefan vaihdon takia.
Itse vaihdoin kuitenkin samalla öljyt ja sen jousipropun kautta sai ulos 1.75L öljyä, kun perää tunkkasi ylös. Castrolin 75W90 laitoin tilalle, ja koeajolla toimi vaihteet jopa hieman paremmin kuin entisellä mustalla kuralla.
Tuo oikeahomma että vaihtaa ne öljyt,moni ei sellasia tee tai teetä ja sitten ihmettelevät kun on 200tkm pyörineet öljy talvella tahmaa joka rikkoo kaiken!
Sama tiivisteen vaihto myös Focuksessa edessä. Oliko teillä vaihdekeppi mitenkään lukittuna paikoilleen...sekoaako vaihteet, jos vain vaijerit irroittaa? Joskus Meganeen vaihdoin saman tiivisteen ja oli todella tarkka/hankala saada vaihteet sen jälkeen kohdalleen. Siinä tosin yhdellä tangolla toteutettu vaihteiden kytkentä. Vaihdekeppi heilui täysin hervottomasti, kun tangon toinen pää oli irti.
12/76 kirjoitti: ↑26 Kesä 2020 16:09
Sama tiivisteen vaihto myös Focuksessa edessä. Oliko teillä vaihdekeppi mitenkään lukittuna paikoilleen...sekoaako vaihteet, jos vain vaijerit irroittaa? Joskus Meganeen vaihdoin saman tiivisteen ja oli todella tarkka/hankala saada vaihteet sen jälkeen kohdalleen. Siinä tosin yhdellä tangolla toteutettu vaihteiden kytkentä. Vaihdekeppi heilui täysin hervottomasti, kun tangon toinen pää oli irti.
Ei tarvi lukita. Vaijerit säädetään vaijerin pituutta muuttamalla mutta siihen ei tarvitse koskea otat vaan nivelestä irti ja kannattimista.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Vaihdoin sen tiivisteen äsken. Ei ongelmia...ainoastaan akselin pää hiukan karkea ruosteesta tms. Teippiä päälle, niin hyvin sujui. Öljynvaihto samalla.