Sierran automaatti?
Sierran automaatti?
Kyseessä on Sierra 2.0i Automaatti vm. -91. Ajettu 300000km. Vaihteistoon vaihdettu säännöllisesti vaihteistoöljyt noin 90000km:n välein ja samalla vaihdettu suodatin.
Auton ollessa paikoillaan ja laitettaessa vaihdevipu D-asentoon on sillä sama vaikutus kuin laitettaessa vipu N-asentoon. Liikkeelle lähdettäessä pitää vipu olla 1, 2, tai 3 asennossa. Silloin päästään liikkeelle. Nopeutta pitää nostaa varovasti muuten vauhti hyytyy. Moottorin kierrokset kylläkin kasvavat, mutta vauhti hiljenee. Kun nopeutta on saatu kerättyä noin 80-90km/h voi vaihdevivun siirtää D-asentoon jolloin vaihteisto toimii muuten normaalisti, mutta kaasujalan kanssa saa olla varovainen.
Mikähän olisi neuvoksi tähän vaivaan?
Auton ollessa paikoillaan ja laitettaessa vaihdevipu D-asentoon on sillä sama vaikutus kuin laitettaessa vipu N-asentoon. Liikkeelle lähdettäessä pitää vipu olla 1, 2, tai 3 asennossa. Silloin päästään liikkeelle. Nopeutta pitää nostaa varovasti muuten vauhti hyytyy. Moottorin kierrokset kylläkin kasvavat, mutta vauhti hiljenee. Kun nopeutta on saatu kerättyä noin 80-90km/h voi vaihdevivun siirtää D-asentoon jolloin vaihteisto toimii muuten normaalisti, mutta kaasujalan kanssa saa olla varovainen.
Mikähän olisi neuvoksi tähän vaivaan?
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Kuvauksen perusteella eteenpäinmeno kytkin luistaa eli sieltä on levyt loppu. Ko. kytkimen männän tiiviste vuoto on perimmäinen syy. Varmaan suoraveto/pakki kytkin on kanssa jo saanut kipeetä kun on paineita hukassa, silti pakki on varmaan miltei normaalin tuntuinen?
Pannat ei juuri kulu.
Tiivistesarja maksaa n.50e ja levysarja suunnilleen samanverran. Ei mikään yliluonnollinen korjattava oli sitten kumpi aski tahansa.
Pannat ei juuri kulu.
Tiivistesarja maksaa n.50e ja levysarja suunnilleen samanverran. Ei mikään yliluonnollinen korjattava oli sitten kumpi aski tahansa.
Vielä tarkennusta. Vaihdevivun asennolla 1, 2 ja kolme sekä peruurus ovat normaalin tuntoisia. Laitoin eilen kokeeksi vaihdevivun 3 asentoon ja painoin kaasua ja samalla irroitin jarrun. Silloin takapyörät sutivat. Elikkä "ruokamultalähtö" onnistuu paitsi jos vaihdevipu on D-asennossa. Voisiko olla jokin alipainejuttu kyseessä?
Minulla oli alipainekalvo rikki ja sitä kautta imusarjan alipaine eli välittynyt laatikolle asti. Laatikko luisti. Alipaineputkikin oli tukossa, koska öljykorkissa oleva huohotin oli tukossa ja sitä kautta oli öljyä erinäisissä paikoissa tukkimassa (jossa ei saisi olla).
Alipainekalvo maksoi muistaakseni 25-30 euroa ja otin siihen varmuuden vuoksi sen tiiviste o-renkaan.
Alipainekalvo maksoi muistaakseni 25-30 euroa ja otin siihen varmuuden vuoksi sen tiiviste o-renkaan.
Sierran automaatti.
Nyt on kaikki hyvin jälleen. Ei auttanut muu kuin uusia laatikko. Valitettavasti lompakko vinkaisi pahasti, mutta maallistahan tämä on.
Re: Sierran automaatti?
Mulla tekee niin että voi lähteä liikkeelle 1-2-3 vaihteilla.
jos laittaa D:n ja yrittää lähteä liikkelle, auto kyllä lähtee, mutta luistaa, enkä ole uskaltanut enempää kokeilla.
vika on ilmennyt parinvuoden seisonnan jälkeen.
maantiellä kun on vauhtia yli 70 voi heittää huoletta D:n päälle, jolloin laatikko vaihtaa ylivaihteen.
ei luista yhtään, ellei paina kaasua niinpaljon että heittää pienempää, jolloin alkaa luistamaan, mutta jos sillon laittaa ite vaihdekepistä 3vaihteelle, niin ei luista, vaan pitää todella hyvin.
ihmeellistä. meinasin nyt ensin vaihdella öljyt + suodattimen jos auttais jotain.
jos laittaa D:n ja yrittää lähteä liikkelle, auto kyllä lähtee, mutta luistaa, enkä ole uskaltanut enempää kokeilla.
vika on ilmennyt parinvuoden seisonnan jälkeen.
maantiellä kun on vauhtia yli 70 voi heittää huoletta D:n päälle, jolloin laatikko vaihtaa ylivaihteen.
ei luista yhtään, ellei paina kaasua niinpaljon että heittää pienempää, jolloin alkaa luistamaan, mutta jos sillon laittaa ite vaihdekepistä 3vaihteelle, niin ei luista, vaan pitää todella hyvin.
ihmeellistä. meinasin nyt ensin vaihdella öljyt + suodattimen jos auttais jotain.
Re: Sierran automaatti?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A4LD-UPD ... ck_Parts_A
siellä on laatikon oikealla puolella tuommoinen kalvomokkula mihin menee letku. Kun letkun irroittaa, niin jos sieltä tulee öljyä ulos, on tuo rikkoutunut. Kannattaa siis tarkistaa!
siellä on laatikon oikealla puolella tuommoinen kalvomokkula mihin menee letku. Kun letkun irroittaa, niin jos sieltä tulee öljyä ulos, on tuo rikkoutunut. Kannattaa siis tarkistaa!
VSS-anturi on toisella puolella A4LD:ssä. Manuaalissa (MT-75) se on kyllä tietääkseni apparin puolella.Zaarin kirjoitti: VSS-anturan(apparin puolella askin kyljessä) puhdistuskin voi olla paikallaan.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta