Samaa mieltäEeroH kirjoitti:Noi tarvikeripuli vanteet ihan kauheat.


Samaa mieltäEeroH kirjoitti:Noi tarvikeripuli vanteet ihan kauheat.
En ole ajanut mutta jonkun autolehden koejaossa sanottiin sen olevan tuollainen.Satsuma kirjoitti:huudattaa moottoria ihan turhaan.
Jap3: Tarkennatko minkä vuosimallin?Jap3 kirjoitti: Mulla on edessä mondeon roiskeläpät. Ne istuu.
Minkälainen boksi sinulla on? Ainakin meillä olevassa Thulen boksissa on kohtuullisesti säätövaraa niin, että saa liikuteltua eteen/taakse jonkin verran. Boksi on talvet kiinni vm. 2015 kattokaiteellisessa Focus farmarissa.Hufoordi kirjoitti:Onko kellään täällä kokemuksia, miten saa sovitettua suksiboksia farkkuun, jossa ei kattokaiteita? Tuleeko boksi liian eteen vai saako istumaan ihan hyvin? ...
Sainkin Fordilta selville, että tämä toiminne tulee aktiivisen vakkarin mukana.larna kirjoitti:Fordin sivuilla puhutaan Focuksen ennakoivasta jarrujärjestelmästä. En valitettavasti löytänyt tarkempaa tietoa kuin mitä sivuilla oli. Onkohan tämä vakiona kaikissa Focuksissa kun lisävarustelistallakaan tätä ei ole vai liittyykö City Stop järjestelmään?
"Ennakoiva jarrutusjärjestelmä on innovatiivinen uusi turvaominaisuus, joka toimii yli 50 km/h nopeuksilla. Teknologia skannaa tietä tutkan avulla ja varoittaa havaitessaan törmäysvaaran. Jos et reagoi varoitukseen, järjestelmä esipaineistaa jarrun ja aloittaa jarrutuksen hidastamisen helpottamiseksi"
Boksi ja telineet ovat hankintalistalla vielä. Pitää tutustua boksien kiinnityspisteisiin, että kuinka niitä saa siirrettyä.. Fordilla ainakin on telineet tähän kaiteettomaankin malliin.Portti kirjoitti: Minkälainen boksi sinulla on? Ainakin meillä olevassa Thulen boksissa on kohtuullisesti säätövaraa niin, että saa liikuteltua eteen/taakse jonkin verran. Boksi on talvet kiinni vm. 2015 kattokaiteellisessa Focus farmarissa.
Ajelin viime vuonna reilun puolivuotta litraisella Focus farkku boostilla 125hp missä automaattivaihteet. Reilut 13tkm kestin ajaa ja lopulta vaihdoin ST-line manuaaliin. Hermot meni moneen kertaan sen tomaatin kanssa, kaikkea muuta kuin sulava vaihtamaan. Ilmeisesti heikosta alaväännöstä johtuen momenttiloota odottaa kierrosten nousemista liian kauan ja siksi kulutuskin nousee. Keskikulutus taisi seka-ajossa olla 7.2 satasella sen reilun 13tkm aikana. Nykyinen manuaali menee litran vähemmällä ja ajelen samaan tyyliin. Manuaali on erittäin miellyttävä käyttää, kestää vertailun mihin tahansa kilpailijaan.Satsuma kirjoitti:Te keillä on ollut litrainen ecoboost automaatilla niin, mihin kulutus on asettunut pitemmän päälle?
Saman huomasin koeajossa ja itse asiassa myyjäkin tämän totesi. Alusta vaan parempi.Viikkus kirjoitti: ST-line ei kärsi samanlaisista alustan paukahduksista mitä Trend-linen alusta ja ainakin meidän perheessä ollaan yksimielisiä siitä, että jostain syystä myös sisämelu tienpäällä on pienempi ST-linessä. Oma veikkaukseni on, että ST-linen alusta resonoi hiukan vähemmän ääntä vakioon nähden. Yritin vaimentaa Trendin sisämelua vaimennusmatolla ja vaihdoin toiset renkaatkin alle, mutta eipä se siitä juri muuttunut.
Meidän boksi on 235 cm pitkä Thule Dynamic L. Olikohan tuossa säätömahdollisuutta n. 40 cm?Hufoordi kirjoitti:...Boksi ja telineet ovat hankintalistalla vielä. Pitää tutustua boksien kiinnityspisteisiin, että kuinka niitä saa siirrettyä.. Fordilla ainakin on telineet tähän kaiteettomaankin malliin.
Miten on diiseliä kulutellut nyt tuolla kokemuksella?hke kirjoitti:Kattokaiteelliseen farmariin sain noin 230cm pitkän boksin säädettyä hyvin, muutama cm takaluukusta eikä ole turhan edessä, (kattokaiteettoman kiinnityspisteet varmaan fiksatut, luulisi että lyhyempi boksi ainakin menisi....). Pidemmät 135 cm kaidetangot menevät just ja just kiinnitykseen (alauraan kiinnitetty jalka). Boksin laitoin kiinni T uraan sopivilla pulteilla (wing tangot). Boksi taitaa olla kesän katolla (ei vaikuta juuri kulutukseen tällä autolla, ilmastoinnin vaikutus suurempi).
Autoon olen erittäin tyytyväinen (ST farmari race red 2ltr diesel, manuaali lähes perusvarustein), n. 4500km takana.
Aijjai.. kuulostaa hyvältä.svart kirjoitti:ST farkku diesel automaatilla heitin just 6000km lomareissun norjaan ja koko reissu 5.8L/100km laskemalla, ajotietsikka näytti 5.6L/100km koko reissulle. En säästelly vaan serpentiineillä poljin minkä liikenne antoi myöten. 255/35-19 renkain.
Välilehdellä 42 keskustelua Siebrolta.siebro kirjoitti: Koitetaas uudestaan,
Eli mulla on st:ssä ceramic pro 9h+light pinnoite, joka maksaa uuteen autoon 600€.
Maitopurkkiin tuli sonax ceramic pinnoite 350€
Molemmissa 36kk takuu. Pinnoitukset tehnyt Koskipesu Tampereelta. Koskipesu teki myös 3vkoa sitten sonaxin isäukon uuteen mondeoon, itse en ole maitopurkkia nähnyt kun olen ollut aasiassa sen aikaa kun auto on käsittelyssä.
Kesävanteet myös nanopinnoituksessa juuri mudfixillä.