Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanhassa mustassa kilpurissa nopeusmittarin viisari "nytkähtelee" välillä mutta ei sen koommin toimi, onko kuinka vaikea homma sen vaihtaminen kyseiseen automalliin? On jo parina vuonna mennyt leimasta korjauskehotuksella mutta nyt sen voisi vaihtaa
Mittarin kehus irti on kiinni parilla ruuvilla ja mittarin ruuvit näkyy niitä on 4 ja vaijeri kannattaa ottaa ensin irti vaihdelaatikosta. En muista pitikö ottaa vielä ratin muovit irti kummatkin palat on kiinni kahdella ruuvilla. Samalla tarkistaisin mittarin valojen polttimot
Ja koska auton ikä on juuri sopiva, kannattaa ensimmäisenä tosiaan irroittaa vaijeri vaihdelaatikosta ja pyörittää sitä vaikka porakoneella ennen mittariston irroitusta.
On näissä malleissa melkoisen todennäköistä, että laatikon perän poskilaakerit on sököt ja rikkoneet samalla vaijerin pyörittäjän.
Mara kirjoitti:Ja koska auton ikä on juuri sopiva, kannattaa ensimmäisenä tosiaan irroittaa vaijeri vaihdelaatikosta ja pyörittää sitä vaikka porakoneella ennen mittariston irroitusta.
On näissä malleissa melkoisen todennäköistä, että laatikon perän poskilaakerit on sököt ja rikkoneet samalla vaijerin pyörittäjän.
Okei, kiitos vinkistä. Jos tämä kyseinen vaijerin pyörittäjä on rikki, tuleeko se kaupasta itse vaijerin mukana vai mitenkä sitä lähdetään korjaamaan?
Mulla tossa yhessä erimerkkisessä kärryssä oli siellä vaijerin juuressa alapäässä semmonen pieni muoviratashässäkkä joka vaijeria pyörittää. Vaihettavissa oleva osa 10-pultilla kiinni, ei kallis, mutta voi olla vaikea löytää...mutua..
Luultavasti myydään pelkkä pyörittäjä erikseen, vaijerin mukana se ei ainakaan tule.
Ja sen särkyminenhän on siis oire eikä vika. Pyöritin ei kestä ainakaan kauaa, jos perän laakerit on rikki.
Toi pyörittäjäkeissi mullekin tuli ekaksi mieleen, mut jos laakerit on olleet jo pari vuotta sitten siinä kunnossa että mittari on lauennut niin eiköhän tossa ajassa oo ajettu jo sen verran että perän stefat ois vuotaneet öljyt pihalle (koska vetarit eivät ole enää oikeilla kohdilla kun perän laakerit klappaa) ja laatikko porsinut.
On kokemusta.
Mut tolla akkuporaa vaijerille -kokeilulla alottaisin itekin jos loota ei näytä vuotaneelta.
Tämä auto on ollut lähinnä vara-auton vara-auto, viimeinen vaihtoehto, jolla ei ole sen koommin pitkiä matkoja ajeltu.
En ole ainakaan mitään öljyvuotoja havainnut, mutta kun autolla lähtee kiihdyttämään niin vaihdelaatikosta kuuluu aika voimakas "kiihdyttävä" ääni, joten se ei tuskin kesäkunnossa 2017 ole.
Täytyypä kokeilla tätä porakonekikkaa, ja kyllä, matkamittari toimii jos en aivan väärässä ole.
Lisään vielä, että en ole varma nykiikö nopeusmittari edes enään, mutta aiemmin se nyki parin sekunnin välein.
Olisiko helpompi vain irroittaa tämä vanhanaikainen 4 vaihteinen laatikko ja laittaa tilalle vähän uudempi?
Edit: varmistan matkamittarin tilanteen heti kun saan hitsauspaikat massattua ja pyörät alle
Viimeksi muokannut ebetra, 08 Kesä 2017 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.