Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kyllä kamppanja on myös 150hv versiossa juuri tänään vaihtelin sokkia semmoseen..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jep, meikäläisen 150 hp diisseli menee Autokeskukseen Tampereelle kyseiseen remppaan. Huoltoneuvojan mukaan hommaan menee n 30 minuuttia.
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Siihen varataan 30min ei siihen saa kulumaan kun 2min..Mondeokuski kirjoitti:Jep, meikäläisen 150 hp diisseli menee Autokeskukseen Tampereelle kyseiseen remppaan. Huoltoneuvojan mukaan hommaan menee n 30 minuuttia.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aina parempi, ei jää liikaa aikaa turista tutun myyjän kanssa. Voisi käydä taas niin, että lähtee eri autolla pihasta.....
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mondeokuski kirjoitti:Aina parempi, ei jää liikaa aikaa turista tutun myyjän kanssa. Voisi käydä taas niin, että lähtee eri autolla pihasta.....

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei kai asiakkaalle siitä kerrota, että auto on valmis ennen luvattua työn kestoa?Mondeokuski kirjoitti:Aina parempi, ei jää liikaa aikaa turista tutun myyjän kanssa. Voisi käydä taas niin, että lähtee eri autolla pihasta.....
Pitkän uran korjaamoissa tehnyt kaveri kertoi useinkin tavallisen työpäivän ajalta laskutettavan yhteensä liki 20 tuntia erilaisista töistä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Riippuu paikasta, itselle on useinkin tullut soitto/viesti auton valmistumisesta ns ennen aikojaan.
Jos joku onnistuu laskuttamaan 20 tyntia päivän töistä, on kyse niin paskasta paikasta, että vaihtaisin saman tien kun kuulisin asiasta. Nääs kusettaa voi vain kerran......
Jos joku onnistuu laskuttamaan 20 tyntia päivän töistä, on kyse niin paskasta paikasta, että vaihtaisin saman tien kun kuulisin asiasta. Nääs kusettaa voi vain kerran......
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
No se 20 tuntia on varmaankin laskutettu yhteensä monelta asiakkaalta.Mondeokuski kirjoitti:Riippuu paikasta, itselle on useinkin tullut soitto/viesti auton valmistumisesta ns ennen aikojaan.
Jos joku onnistuu laskuttamaan 20 tyntia päivän töistä, on kyse niin paskasta paikasta, että vaihtaisin saman tien kun kuulisin asiasta. Nääs kusettaa voi vain kerran......
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Eli useaa asiakasta on päivän aikana kusetettu.seppo1 kirjoitti: No se 20 tuntia on varmaankin laskutettu yhteensä monelta asiakkaalta.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Joo, noinhan se menee. Kun asiakas kysyy arviota vaikka iskareiden vaihdosta, katsotaan työn kesto ja hinta listasta. Yksikään täysipäinen paja ei pidä sellaista listaa, jonka perusteella asiakkaalle kerrottu työn kesto ei olisi riittävä ja sitten pitäisikin sen valmistuttua pyytää lisähintaa. Sellainen paja on pian ilman asiakkaita. Kun esim. iskareiden vaihtoon varataan (homma voi joskus tökkiäkin) riittävästi aikaa/hintaa ja asiakas sen työn sitten tilaa, on pelkkää plussaa pajan tilille, jos asentaja tekee työn puolessa ajassa lasketusta. Ja päivän mittaan osaava heppu tekee monenlaisia korjauksia usealle asiakkaalle.Rehtori kirjoitti: Eli useaa asiakasta on päivän aikana kusetettu.
Oma juttunsa sitten on, miten nopsasti toimii asiakkaalle työn valmistumisesta ilmoittaminen ja mitkä seikat siihen vaikuttavat.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Oma Mondeo sai valohoitoa Veholla Olarissa. Taasen oli tullut uusi päivitys valoihin. Kesällä ensimmäinen ja nyt uusi. Pitää katsoa näkeekö noilla halogeeneillä yhtään paremmin pimeällä. Onko kohtalo tovereita
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Näyttääpä nettiautoon jo tullut 200tkm ajettuja automaatti dieseleitä jonkun verran, eli ei ihan heikosta autosta taida olla kyse pidemmille metreille. Bensa automaatteja kun seurailen useammin niin ei nuo hinnat oikein näytä putoavan. Uutta saa jo välillä kampanja hintaan 33t€ trend varusteilla ja liikkeet myyvät vielä 2015vm 60tkm ajettuja trendillä hintaan 29t€, mikähän järki tässä hommassa oikein on? 

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ No ei ne kilometrit kerro monta kertaa on ollut pajalla, ja montako kymmentä osaa on vaihdettu.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Nyt olis tullut bluefiniltä ohjelmointia 1,5 ecoboost moottorillekkin. Onko kellään kokemuksia kyseisen firman virityksistä?
Entiset: Ford focus 1.5 ecoboost titanium wagon 2015
Nykyinen: Ford Mondeo 1.5 ecoboost trend 2016, Ford Fiesta 1.0 titanium 2019
Nykyinen: Ford Mondeo 1.5 ecoboost trend 2016, Ford Fiesta 1.0 titanium 2019
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
-
Viimeksi muokannut Simprider, 04 Heinä 2017 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ostajille hoettu että kannattaa ostaa vähän käytetty niin säästää, nyt porukka maksaa niistä jopa enemmän kuin uusista.Mondeoko? kirjoitti: Uutta saa jo välillä kampanja hintaan 33t€ trend varusteilla ja liikkeet myyvät vielä 2015vm 60tkm ajettuja trendillä hintaan 29t€, mikähän järki tässä hommassa oikein on?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
"transmission limited function"
Onko kenelläkään kokemusta? Alkaa pikkuhiljaa usko loppua
-merkkiä kohtaan, sen verran joutunut puolentoista vuoden aikana pajalla käyttämään.
Kenelle kuuluu viimekädessä vastuu auton vioista / ketä lähestyä reklamointiin liittyvissä asioissa?
Onko kenelläkään kokemusta? Alkaa pikkuhiljaa usko loppua

Kenelle kuuluu viimekädessä vastuu auton vioista / ketä lähestyä reklamointiin liittyvissä asioissa?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ vastaus on valitettavasti: ei kukaan. Tehdas ei tiedä, maahantuoja ei ota kantaa, korjaamo antaa valohoitoa.
Auton myyjä on se sopimuskumppani, jonka kanssa asia pitäisi hoitua. Mutta auton myytyään ei heitä paljoa kiinnosta ongelmat.
Ei tämä ole pelkästään fordin ongelma, joten jos käsiin sattuu p**** yksilö, niin mahdollisimman äkkiä eroon ja kiertoon.
Auton myyjä on se sopimuskumppani, jonka kanssa asia pitäisi hoitua. Mutta auton myytyään ei heitä paljoa kiinnosta ongelmat.
Ei tämä ole pelkästään fordin ongelma, joten jos käsiin sattuu p**** yksilö, niin mahdollisimman äkkiä eroon ja kiertoon.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuollainen löytyi tältä foorumilta. Joskus oli tieto että pelkkä ohjelmapäivitys auttaisi, mutta ilmeisesti ainakin joissakin tapauksissa tuo liittyy EGR:ään ihan fyysisestikin:Jiivee kirjoitti:"transmission limited function"
Onko kenelläkään kokemusta? Alkaa pikkuhiljaa usko loppua-merkkiä kohtaan, sen verran joutunut puolentoista vuoden aikana pajalla käyttämään.
Kenelle kuuluu viimekädessä vastuu auton vioista / ketä lähestyä reklamointiin liittyvissä asioissa?
viewtopic.php?f=3&t=51145&p=262861&hili ... ed#p263928
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jiivee kirjoitti:"transmission limited function"
Onko kenelläkään kokemusta? Alkaa pikkuhiljaa usko loppua-merkkiä kohtaan, sen verran joutunut puolentoista vuoden aikana pajalla käyttämään.
Kenelle kuuluu viimekädessä vastuu auton vioista / ketä lähestyä reklamointiin liittyvissä asioissa?
Kuules Fordin maahantuonti ja siellä takuuvastaava (Vainikainen Veli Matti) vian korjaamiseen. Kysyvät vaikka Pääkonttorista/tehtaalta kuinka vika saadaan korjattua.
Itse asioin viasta Suomen Fordin toimitusjohtajan kanssa ja hups Fordi pitäisi olla kunnossa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Itse ajattelin kohta soittaa Paaville,mutta odottelen nyt vielä 12.6 olevaa ties monettako huoltokäyntiä.
Mulla nyt neljäs mondeo,tosin ensimmäinen diesel kun Suomen autoverotus "ohjasi" pienempipäästöiseen 4000€ halvempaan paperilla suurinpiirtein samalla suorituskyvyllä(2.0 l 180 hv diesel versus 2.0 l 203 hv bensa).Vaihtopäätökseeni vaikutti upea ulkonäkö myös webasto kaukosäädöllä(300€)ja powershift- vaihteisto.Tilatessa 2015 helmikuussa ei ollut vielä 210 hv dieseliä tyrkyllä.Mutta nyt rupeaa kaduttamaan,edellinen oli 2011 malli 203 hv bensa powershiftillä 60 000 km ajettuna ilman mitään ongelmia.Ensinnäkin(ei vika)muuten kyllä paremmin vääntävästä koneesta loppuu potku ohituskiihtyvyydessä 100 km/h jälkeen,puuttuvat hevoset huomaa kun pitäisi päästä nopeesti pitkän letkan ohi,vanhalla bensallani oli hetkessä 2 markkaa mittarissa ja jono ohitettu.Mutta sitten lämmityslaitteet,vanhassa ei tarvinnut pidellä kuin ilmastoinnin päälle/pois kytkimeen,uuden logiikassa ei mitään järkeä,nilkka sulaa ja lasit huurussa ja sitten kun nilkka tulessa niin alkaakin tukka hulmuta kun puhaltaa kylmää sivusuuttimista.Kovilla pakkasilla kone ei saavuta normi käyntilämpötilaa muuten kun kovilla kierroksilla huudattamalla.Webaston toimintaa häiritsee virran puute kun myöskään start/stop systeemi ei toiminnassa(merkkivalo mittaristossa) kun akku ei lataannu riittävästi edes 30 kilsan maantieajossa,akku ja lataus todettu huollossa kunnossa olevaksi(mittarissa nyt 30 000 km).Nyt uusimpana lisääntyvä starttaus ongelma,ei syty aina ensimmäisellä napinpainalluksella tai käynnistyy 2 tai 3 pytyllä kun ei ilmeisesti kerkiä hehkut kuumiksi(sähköpula?).Tulee sama ilmotus kun webastokaan ei ole toiminut(paina jarrua startataksesi)koneen jo käydessä.Virtaa tarttis olla myös,jänniteen lisäx.Mieleeni hiipinyt ajatus suunnittelupöydällä tehdystä sähköntuoton/varastoinnin alimitoituksesta.Lisälaturi tai merkin vaihto edessä?Johdon kanssa pelaamisesta juurikin halusin päästä eroon
Mulla nyt neljäs mondeo,tosin ensimmäinen diesel kun Suomen autoverotus "ohjasi" pienempipäästöiseen 4000€ halvempaan paperilla suurinpiirtein samalla suorituskyvyllä(2.0 l 180 hv diesel versus 2.0 l 203 hv bensa).Vaihtopäätökseeni vaikutti upea ulkonäkö myös webasto kaukosäädöllä(300€)ja powershift- vaihteisto.Tilatessa 2015 helmikuussa ei ollut vielä 210 hv dieseliä tyrkyllä.Mutta nyt rupeaa kaduttamaan,edellinen oli 2011 malli 203 hv bensa powershiftillä 60 000 km ajettuna ilman mitään ongelmia.Ensinnäkin(ei vika)muuten kyllä paremmin vääntävästä koneesta loppuu potku ohituskiihtyvyydessä 100 km/h jälkeen,puuttuvat hevoset huomaa kun pitäisi päästä nopeesti pitkän letkan ohi,vanhalla bensallani oli hetkessä 2 markkaa mittarissa ja jono ohitettu.Mutta sitten lämmityslaitteet,vanhassa ei tarvinnut pidellä kuin ilmastoinnin päälle/pois kytkimeen,uuden logiikassa ei mitään järkeä,nilkka sulaa ja lasit huurussa ja sitten kun nilkka tulessa niin alkaakin tukka hulmuta kun puhaltaa kylmää sivusuuttimista.Kovilla pakkasilla kone ei saavuta normi käyntilämpötilaa muuten kun kovilla kierroksilla huudattamalla.Webaston toimintaa häiritsee virran puute kun myöskään start/stop systeemi ei toiminnassa(merkkivalo mittaristossa) kun akku ei lataannu riittävästi edes 30 kilsan maantieajossa,akku ja lataus todettu huollossa kunnossa olevaksi(mittarissa nyt 30 000 km).Nyt uusimpana lisääntyvä starttaus ongelma,ei syty aina ensimmäisellä napinpainalluksella tai käynnistyy 2 tai 3 pytyllä kun ei ilmeisesti kerkiä hehkut kuumiksi(sähköpula?).Tulee sama ilmotus kun webastokaan ei ole toiminut(paina jarrua startataksesi)koneen jo käydessä.Virtaa tarttis olla myös,jänniteen lisäx.Mieleeni hiipinyt ajatus suunnittelupöydällä tehdystä sähköntuoton/varastoinnin alimitoituksesta.Lisälaturi tai merkin vaihto edessä?Johdon kanssa pelaamisesta juurikin halusin päästä eroon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Ongelmahan on että nämä viat ovat niin paranormaaleja, ettei kukaan osaa sanoa pelkän vikakoodin perusteella mikä on vialla, vaikka tämä kai vikakoodien alkuperäinen tarkoitus on. Tämä ainakin tuntui pitävän ex. mondeon kohdalla paikkansa. On todella ikävää jos joutuu toimarin kautta hoitamaan asiat, ennen kuin ne korjaantuvat ? Korjaantuvat toki jos tiedetään ensin missä vika on, sillä korjaamolla ne autot kuntoon saatetaan..jos saatetaan 

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kuinka isot ampeerimäärät on näissä dieseli autoissa oikein on joku 110Ah vai mitkä?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Ei sentään, eikös se ollut jotain 75 Ah luokkaa (tieto kyllä löytyisi tästä viestiketjusta, jos jaksaisi etsiä)
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Itselläni tuo häiriö on liittynyt egr:ään. Aluksi se hälyttää ja jossain vaiheessa jää pysyväksi ilmiöksi ja auto lakkaa kulkemasta ja tehot häviää. Kolme kertaa on egr mennyt ja vaihdettu 96tkm matkalla..fordever kirjoitti: Tuollainen löytyi tältä foorumilta. Joskus oli tieto että pelkkä ohjelmapäivitys auttaisi, mutta ilmeisesti ainakin joissakin tapauksissa tuo liittyy EGR:ään ihan fyysisestikin:
viewtopic.php?f=3&t=51145&p=262861&hili ... ed#p263928
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon