Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tervehdys foorumilaisille. Onko nykysäännöksillä mahdollista pultata MK5 -91 escorttiin esimerkiksi RS turbon moottori?
Tuossa escortissa näkyy olevan efillä varustettu nokkasorvi cvh. Turbon konehan on mfi- ruiskulla. Jos tuonne turbon koneeseen tökkää katin perään niin onko se siinä? Tuli vaan mieleen, kun tuolla tallin lattialla pyörii ylimääräinen RS turbon moottori..
Tuli hiukkasen päivitettyä tuota keulaa ja myös takapuskuri meni vaihtoon. Eteen tuli ainakin toistaiseksi RS2000 escortin puskuri ja taakse kuitukopio cosworth escortin vastaavasta. Sisustaan tuli pultattua ST220 mondeon etu ja takapenkit..
Vielä jos joku osaisi avittaa tuohon alkuperäiseen ongelmaan, että voinko tuon alkuperäisen nokkasorvin pudottaa tallinlattialle ja laittaa tuon RS turbon koneen tilalle
Keula odottamassa maalausta ja lisää kuvia myöhemmin.
Laitetaanpa kuvaa tuosta nykyisestä sisustasta, joka hiukkasen vielä kesken mutta älyttömän helposti istui noi ST220 monsuunin recarot jalustoineen tuonne. Takapenkit oli jopa muutamia senttejä kapeammat kuin ekkerin.
Jummijammi. Kertokaa/esittäkää sivistyneitä arvauksia,että voinko tuonne sen rs turbon koneen laittaa lain puitteissa?
Tästä ei ole tulossa/pitäisi tulla projekti mutta alkaa näemmä kaikenlaista palikkaa vaihtumaan Jokohan tämä on pian väärällä osastolla?
Kyseisessä mallisarjassa suurin pata on ollut tuo RS2000 kaks litranen.
Turboa ei näissä ole koskaan ollut ja cosworth on eri mallisarjaa vaikka escort lukeekin peräpellissä, taitaa olla enempi sierra kuin escort..
Tuo rs turbon konehan menisi lähes tulkoon bolt on tuonne nokalle, kun kumpainenkin on cvh- patoja. Toki kaikenlaista sähköjumppaa ja muuta pikku näpertelyä joutuisi tekemään.
Jarrut joo luonnollisesti isommiksi mutta tuokaan temppu ei liene suurempi ongelma.
Jos siis tekee, niin että laittaa tuon turbon koneen nokalle ja tökkää katin putkeen, niin onko tuo voimalinja laillinen?
Oikeilla jäljillä ollaan sen suhteen että nykyään ns. vähäpäästöisen saa ahtaa, mutta sen täytyy silti läpäistä katti-auton-arvot päästömittauksessa leimalla. Luulisin että olemassa olevan Efin korvaaminen mekaanisella ruiskulla saattaa koitua ongelmaksi(?), vaikka lykkäisikin katin putkeen. Periaatteessa halvin ratkaisu saattaisi olla Zetecin asennus, vaikka sen omalla ruiskulla, koska vakiona jo se n. 130 heppaa, riippuen vähän mallista. Toteutuksia ja ohjeita varmaan löytyy riittävästi kyseiseen swappiin Menihän tuo jopa omaan Sierraan kivuttomammin mitä kuvittelin
Kiitoksia ajatuksista/pohdinnoista. Tuo onkin mielenkiintoinen kohta, että meneekö päästöt pieleen tuolla MFi- suihkiksella vs EFi?
Nurkista ei löydy kuin tuo 1.6 zetekki irtonaisena ja puman nokalla oleva 1.7
Sillä tuo cvh- turbo kiinnostaisi, kun sattuisi olemaan irrallaan ylimääräisenä.. Muuttuisiko asiat paljonkin jos tuosta EFistä risteyttäisi kannen ja ruiskun tuon MFi:n tilalle? Paketti alkuperäisenä paikalleen ja leimalle
Vai tuo irtonaisena pyörivä 1.6 zetekki nokalle laatikkoineen ja maltillisilla paineilla 150hv?
njietro osaisi varmaan tuohon zetekki asiaan sanoa yhtä ja toista