Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pmneuvon
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2016 21:58

Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja pmneuvon »

Tere. Vaihteistorempasta ehti kulua 50km, kun iski seuraava vika. Maantiellä vedätystilanteessa syttyi engine malfuntion valo ja tehot tippui. Molemmat korjaantui sammuttamalla auto. Sama kuitenkin toistui seuraavassa vedätystilanteessa ja silloin syttyi keltainen moottorin vikavalokin, joka ei enää sitten sammukaan. Käytännössä auto toimii kevyellä kaasulla normisti, mutta jos kuormittaa/vedättää, niin punainen valo syttyy ja tehot alenee. Auto on 142 tkm ajettu 2,2 tdci -07 mallin Transit. EGR vaihdettu vähän alle 100tkm. Ideoita? EGR uudestaan? Turbon vuoro? Hiukkaslaatikko? Olkoon voima kanssanne, foortti-immeiset. :)
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ettei vaan olis sama vaiva, kun oli Ford rangerin kanssa, kuulostaa vähän samalta. Olisko noissa ihan sama konekin. Rangerissa oli kuiteski pumpun mikrosuodatin tukossa.Siitä olis hyvä aloittaa jos ko. suodatin löytyy autosta.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
pmneuvon
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2016 21:58

Re: Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja pmneuvon »

Auto on ollut seisonnassa talven ja polttoainepuolen suotimet on kyllä hyvä vaihtoehto, tarkistetaan, kiitos vinkistä.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Haulla Ford ranger moottorinhäiriövalo, löydät pikupmiehen surkuhupaisan seikkailun samasta ongelmasta.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
sehlipuokas
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016 08:31

Re: Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja sehlipuokas »

Ota se egr johto irti pitäisi auttaa..
pmneuvon
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2016 21:58

Re: Transit engine malfuntion 142tkm ja 2,2tdci

Viesti Kirjoittaja pmneuvon »

Vikakoodien mukaan turbon yli-/alipaineensäätö tmv syynä tuohon ongelmaan. Vikahan sitten poistui ajonaikana ja huollossa enää ei mitään ongelmaa ollutkaan. Turbon akvisaattori... vai mikä säädin siellä nyt on, kuulemma voi aiheuttaa tällaista. Kuittasivat auton olevan nyt kunnossa, joten palataan linjoille, jos tilanne muuttuu. Mielenkiintoista.
Vastaa Viestiin