Powershift fail
Powershift fail
Galluppi kuinka monta on poksahtanut ja millä kilometreillä. Korviini kantautui että nyt on mennyt useita lootia tuossa noin 150tkm ja allekin, eli eipä paljon poikkea WAG konsernin DSG tuotteesta kuitenkaan sitten hyvin pitkälti.

Re: Powershift fail
Tehdastakuun aikaan 160tkm kohdalla venttiilipöytä meni.. nyt ajettu 266tkm ei ongelmia mondeo -10 tdci
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
~200tkm nelosvaihde katosi. Galaxy tcdi 2011.
85tkm vaihteisto hajosi.Samalla meni jakolaatikko .....onneksi meni vehon takuuseen.toinen vaihteisto vaihdettiin ja koeajon jälkeen todettiin
vuotavan öljyä jostain saumasta.Nyt sitten odolellaan taas toista tehdaskunnostettua laatikkoa......5 viikko menossa
vuotavan öljyä jostain saumasta.Nyt sitten odolellaan taas toista tehdaskunnostettua laatikkoa......5 viikko menossa

Auto ostettu 245tkm ajettuna.
Luisti vaihdoissa/muutenkin epämääräiset vaihdot. Viive alasvaihdoissa jne
Mekatroniikka(venttiilipöytä) ja kytkinpaketti vaihdettu. Ilmeisesti venttiilipöytä hajonnut jossain vaiheessa ja kuluttanut kytkimet loppuun.
Luisti vaihdoissa/muutenkin epämääräiset vaihdot. Viive alasvaihdoissa jne
Mekatroniikka(venttiilipöytä) ja kytkinpaketti vaihdettu. Ilmeisesti venttiilipöytä hajonnut jossain vaiheessa ja kuluttanut kytkimet loppuun.
Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...
Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?
Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.JPK84 kirjoitti:Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/
Moi. Eipä se oikeastaan luista vaihteen vaihdossa sillon kun se on kunnossa. Tosin ainakin mulla kylmänä laatikko saattaa pienemmillä vaihteilla hieman luistaa/nykäistä ja tuntuu hitaammalle. Mulla nosti noin 300rpm kierroksia vaihdoissa kun se oli rikki. Nyt vaihto tapahtuu aika huomaamattomasti eikä kierrokset "kiekaise" vaihdossa. Sport asennolla vaihdot on aika raakan tuntuisia mutta jos ajaa pitemmän matkan niin ne vaihdot hieman tasoittuu. Käsivaihdoilla laatikko tuntuu parhaimmalle.Ford77 kirjoitti:Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?
Tossa lisää kuvailuja mun tapauksesta. viewtopic.php?f=3&t=52824
Paljonko sulla on ajettu ja ostitko autoliikkeestä? Jos ostit liikkeestä niin kannattaa ilmaista asia sinne suuntaan, on nimittäin kallis laatikko korjata.
Liikkeestä ostettu kk sitten. Ajettu nyt 134t. Oireet aika lieviä mutta tosiaan luistaa vähän varsinkin kylmänä 2-3,3-4 vaihdoissa. Jos kiihdyttää voimakkaammin tai hyvin rauhallisesti, vaihdot sujuu paremmin. Maantiellä kierrosmittari elää hieman, töyssyissä enemmän. D kytkettäessä veto alkaa pienellä viiveellä.
Tämäkin selvisi, tosin merkkihuollollakin meni aikaa selvittämisessä; vauhtipyörä on kiinteä 2.0 103kw duratorqissa, ainakin facelift mallissa. Ilmeisesti suurimassa osassa kuitenkin on kaksoismassa...til88 kirjoitti: Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/