weber DGAV toiminta
weber DGAV toiminta
granadassa on tuommonen kaasutin ja vähän ihmetyttää sen toiminta. auto kun on käynnissä ja katsoo kumpaankin kurkkuun ja painaa vähäsen kaasua niin kiihdytyspumppu ruikkii kumpaankin kurkkuun bensaa vaikka se toinen läppä pysyy kiinni niin miksi se työntää bensaa sinnekkin? läppä tietenkin aukee kun kunnolla polkasee kierrokset korkeelle ja kurkun keskeltä tässä vaiheessa rupee tulemaan bensaa "sumuna". tuo sumu näyttää siltä kun kaataisi suoraan jostain kupista bensaa sinne eli eikö tuo kiihdytyspumpun ruikkima bensa tolle toiselle kurkulle ole täysin turhaa? kulutus tuntoo olevan aika älytön ja bensa tuntuu haisevan välillä sisällekkin. vuotoja ei nopeasti katsottuna näyttänyt olevan.
Re: weber DGAV toiminta
Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
kaasutin ei ainakaan tulvi kun bensanpinnan tarkistin. on noin puolessavälin kun kannen aukaisin. huoltosarjan meinasin tilata siihen. eniten ihmetyttää tuo kiihdytyspumppu että kuuluuko sen työntää tonne toiseen kurkkuun bensaa kun se läppä on kiinni.anon1 kirjoitti:Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.
Re: weber DGAV toiminta
Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: weber DGAV toiminta
Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää.tursas kirjoitti:Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.
Re: weber DGAV toiminta
No mulla oli ennen ruisku- muunnosta Sierrassa juuri tuo DGAV-kaasari, ja molempien kurkkujen päällä ryyppyläpät.seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää.
Kävi vielä kerran niin hupaisasti, että läpät jumittuivat kiinni, kun ottivat kaasarinrunkoon (oli sen verran välystä läppienakselissa) eikä auto lähtenyt enää käyntiin, bensa vaan haisi ja tulpat kastui vaikka kipinä olisi tullutkin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: weber DGAV toiminta
Tuo kiihdytyspumppuhan on vain "tyhmä" mäntäpumppu, ei se tiedä onko toinen läppä auki vai ei. Weberissä vain yksi kiihdytyspumppu joka syöttää molempia kurkkuja.
Ford Capri '75 2.3 16v
Re: weber DGAV toiminta
Siinä kakskurkkusessa kaasarissa on sen lisäksi että on yläkurkut on myös kaksi alakurkkua (kaasuläppää), että semmosta, kaadan kurkkuuni yhen kaljan yläkurkkuuni...seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: weber DGAV toiminta
Niitä kiihdytyspumpun suuttimia on sellaisia missä on molemmat kanavat auki, ja missä on kakkoskurkun puoli tukossa.
Saanee patentoitua umpeen, ellei löydy orkkista.
Saanee patentoitua umpeen, ellei löydy orkkista.
Re: weber DGAV toiminta
Ihan normaalilta kuullostaa toi kaasarin toiminta. Ei se kaikki bensa hukkaan mene, vaan kone imee sen kyllä käyttöön vaikka toinen läppä on silmillä katsoen kiinni. Onko päästöt minkälaiset?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: weber DGAV toiminta
päästöistä en muista muuta kun että hc arvo oli 1300. ja nyt en puhunut ryyppyläpistä ollenkaan ne toimii oikein. kumminpäin nuo suuttimet kuuluu olla mitkä on kohokammion pohjalla ja sitten siinä päällä? ensiö puolelle on isommat suuttimet kun toisio puolelle
Re: weber DGAV toiminta
Nyt en kyllä enää muista mitenpäin ne kuuluu. Mutta jos hc on korkea ja muut lähellä normaalia, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun ohc:ssä vuotaa/kantaa pakoventtiilit. Huonon seoksen pitäis lisätä myös co:ta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: weber DGAV toiminta
Vaihda nyt ekaks se korjaussarja,ja säädätä kaasari. Sit voisit keskittyä sytkäpuolen osiin,tulpat, puola, tulpanjohdot.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
Tossa aiemmin emax mainitsikin mahd. venttiilivian, niin ennen uusiin osiin investointia kannattaa varmaan mitata puristukset pytyistä, jollon voidaan pois sulkea ainakin osa vikavaihtoehdoista.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: weber DGAV toiminta
sytkäpuolen osat taitaa kaikki olla jo vaihdettu. kansi täytyy käyttää irti muutenkin kun öljyä vie aika rajusti. täytyy tilata tuo kaasarin huoltosarja
Re: weber DGAV toiminta
Korkea hc on palamatonta polttoainetta, joko kone saa liikaa bensaa, tai polttaa huonosti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
eikös tuossa korjaus/huolto sarjassa tule uudet kaikki suuttimetanon1 kirjoitti:Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
Re: weber DGAV toiminta
Ei ole.Siinä on kiihdytyspumpunkalvo , tiivisteet ja uimurinneulaventtiili, kiihdytyspumpun purkausventtiili, polttonestesiivilä,seosruuvi ja sen jousi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: weber DGAV toiminta
muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.tursas kirjoitti:Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.
Re: weber DGAV toiminta
Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua..-Janii- kirjoitti: muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: weber DGAV toiminta
kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielätursas kirjoitti: Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua..
Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy
Re: weber DGAV toiminta
Tarkemmin pääset tutustumaan DGV kaasariin netissä. Weber DGV diagram
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: weber DGAV toiminta
No, se on hyvä. Vikamahdollisuudet täytyy yrittää perata yksitellen veke. Onkohan toi Weber DGAV ton alkuperäiskaasari. Taisin ite sotkea siihen Sierran DFTH:oon. Jos sinne sais toimivan korvauskaasarin muutamalla kympillä niin vois päästä vähemmällä, kuin alkaa korjata vanhaa..-Janii- kirjoitti: kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielä
Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon