Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuli hankittua elämäni ensimmäinen foordi ja tietysti piti rekisteröityä foorumille, kun saattaa jo tuollaisessa yli 200 tkm ajetussa yhtä sun toista tulla eteen
Monesti foordin hankkiminen on ollut vakavasti mietinnässä, mutta aina on jotain muuta tullut tilalle kun ennakkoluulot ovat olleet niin kovat. Aina olen tykännyt kyllä ajaa näillä, kun olen rattiin päässyt.
Nyt on kuitenki ennakkoluulot heitetty romukoppaan ja ostettu ihan oma . Vieläpä dieselinä... Toivotaan, ettei se tuota pettymystä
Moro, Olen Kainuussa asusteleva "todennäköisesti-merkkiin-palaava" kaveri.
Aiempia omassa omistuksessa olleita Fordeja on olleet mk1 Focus ja mk2 Mondeo.
Edellisestä Fordin omistuksesta tulee kuluneeksi aika lailla 6 vuotta, joten tuli tässä käytyä uutta ST-Line ecoboost Fiestaa koeajamassa.
Rakkaus Fordeihin palasi välittömästi
Katsotaan miten auton hankinta etenee...
Pitikin rekisteröityä uudelleen, kun sen verran passiivisena ollut ja hukannut vanhat kirjautumistiedotkin johonkin. Anyways, vm. 2011 Grand C-Maxilla 7-paikkaisena perheen kanssa mennään ja hyvin on asiansa tuohon tarpeeseen ajanut.
moro kaikille.täällä myös uus kaveri foorumilla.ford historia on tämmönen ,vuonna -93 kun sain kortin niin sierra -84 2.0GL ja siihen kaikki cossun levikkeet ja xr:4:n takaspoileri ja sitten löyty romikselta stocmann-turbo kone,oli kyllä nätti ja hyvä kulkunen auto, jostain syystä sen vaan sitten myin mikä kyllä nyt harmittaa hirveesti.jos joku vielä omistaa sen(atl-705) vaikka raatonakin haluisin ostaa sen takas.sitten oli välissä scorpio,galaxy.sierra is,ja nyttaas on sierra 2.0 is -86.
Tervetuloa foorumille vaan! Lienee turhaa mainita että -86 iS on yksi himoitumpia Sierroja sitten siipi-cossun Itse tosin löysin yli kolme vuotta sitten ihan perus Laser-mallin Mk1 3d Sierran, joka on siinä mielessä ehkä "iiässää" parempi että uskaltaa surutta "pilata" auton turvakaarilla ja Zetecillä Varmaan ei olisi huono idea avata projektiketjua tuosta autostasi? Onko kyseessä muuten entisöinti-prokkis vai kenties sleeper?
juu siis sain, sierran museokatsatettua syksyllä.autolla ajettu vähän päälle satatuhatta,sain ostettua vanhalta pariskunnalta jotka olivat käyneet sillä monta vuotta vain kerran viikossa kaupassa.
Täällä kanssa uusi foorumilainen.
-11vuoden kiisseli Focus ollut jo kuitenkin 2015 huhtikuusta lähtien.
En alkuun ollut mikään Ford "fani", mutta laadukkuus/ laadun tuntu muihin saman hintaluokan autoihin muutti itsellä käsitystä.
Ei mitään valittamista eikä ylimääräisiä kuluja aiheuttanut ja vakuutuksetkin todella edulliset.
Edellinen auto oli olf variant -08 ja se tuntui räpellykseltä / meluisalta / natisevalta tähän autoon verrattuna.
-17vuoden uutta bensakiulua ootellaan tuossa kuukauden teitteessa kotiin.
Nuoruudessa oli useampikin ford (mm. sierra 2.0ohc, escort 1.6i, escort xr3i cabriolet). Sitten menikin 10v muiden merkkien parissa kunnes perheen kasvettua oli aika katsella tilava farmari alle ja autoliikkeestä lähti mukaan 2013 mondeo 2.0tdci powershift titanium
Hei,kolmas Ford alla joskin välillä muutama Japsi ja muita Sakemanneja,ensimmäinen kerta kun mukana tälläisessä "kerhotoiminnassa".Terveisin 1967veikko
Moikka uusi jäsen ilmoittautuu. Tänään meni tilaukseen Focus edition automaatilla ja ecoboost koneella. Lisävarusteiksi otin metallivärin ja kitkarenkaat.Väriksi valikoitui Deep impact blue. Luovutus olisi joskus syksyllä.
Ford taustaa sen verran että ensinmäinen auto oli Escort 1.3 vm 85, sitten oli myös jossakin välissä toinen Escort brassi malli vm 82 ja kolmas oli Focus 1,4 ambiente vm 1999. Muuten on ollut ranskalais painoitteinen autohistoria.
Olen Fordin omistaja. Hieno auto. Tän foorumin kanssa vaan en tajua et miks mun viestit ei näy missään. Pitäis huoltoa tehtä foortiin ja laitoin jo kyssäriä tänne et miten raitisilmasuodatin vaihdetaan, kun ohjekirjassa ei sanota mitään siitä. Vai pitääkö ajaa marmoritiskille ja maksaa 80 eur siitä että setä vaihtaa filtterin?
sierranevada kirjoitti:Olen Fordin omistaja. Hieno auto. Tän foorumin kanssa vaan en tajua et miks mun viestit ei näy missään. Pitäis huoltoa tehtä foortiin ja laitoin jo kyssäriä tänne et miten raitisilmasuodatin vaihdetaan, kun ohjekirjassa ei sanota mitään siitä. Vai pitääkö ajaa marmoritiskille ja maksaa 80 eur siitä että setä vaihtaa filtterin?
Näkyyhän ne, Tervetuloa, minkäs Fordin kohdalla olet mennyt halpaan, astunut miinaan ?..
Jos käteen on jäänyt mustapekkana Mondeo MK3:nen, niin video löytyy täältä.. https://www.youtube.com/watch?v=hipeNPahwDA
, jos ei niin hakusanoja sitten guugleen..
tursas kirjoitti:
Näkyyhän ne, Tervetuloa, minkäs Fordin kohdalla olet mennyt halpaan, astunut miinaan ?..
Jos käteen on jäänyt mustapekkana Mondeo MK3:nen, niin video löytyy täältä.. https://www.youtube.com/watch?v=hipeNPahwDA
, jos ei niin hakusanoja sitten guugleen..
Kyseessä on 2012 Ford B-Max. Ei ole aikaisempaa kokemusta fordeista joten siksi kysyn.
sierranevada kirjoitti:
Kyseessä on 2012 Ford B-Max. Ei ole aikaisempaa kokemusta fordeista joten siksi kysyn.
Aloita vaikka siitä, että Ford kirjoitetaan täällä aina isolla, sitten kysymys nöyrästi oikeaan osioon, eli kori jne. ja, väärin tehdyt kysymykset moderaattorit poistaa heti, koska tää ei ole mikään Ooppel-forum jo otsikkoon laitat mistä autosta on kyse, ei tämä Sierra/Mondeo rahvas noin uusia autoja edes välttämättä tunne...
Ensimmäinen omissa nimissä oleva Ford tuli taloon nyt kun vähemmän tarkkaavaisen kuskin ajama kuormuri veti edellisen ranskattaren lunastukseen. Kyseessä ei kuitenkaan ole ensikosketus merkkiin, kun jo 80-luvun alusta pikkunatiaisena on muistoja siitä, miten perheeseen uutuudenkarheana hankittu Orion oli jotain äärimmäisen hienoa. Sitten kun 2000-luvun alussa sai ajokortin käteen, niin ajokokemusta ja kärsivällisyyttä kartutettiin äitimuorin -85 Fiestan ratissa. Kyllä se litrainen konekin kiihtyi moottoritienopeuksiin jos vaan rampilla ei ollut joku pakastavedetty mersu köröttelemässä kuuttakymppiä edessä.
Nyt tosiaan kulkuvälineenä on vuosimallin 2011 Focus, mikä näin äärimmäisen kattavalla kahden päivän kokemuksella on ollut oikein miellyttävä menopeli. Perhe taitaa päästä ahkerasti reissaamaan mummulaan ja muihin mukaviin paikkoihin lähiaikoina, että auton ajotuntumasta pääsee nauttimaan kun työmatka on tämänhetkisen projektin sijainnin myötä järkevämpää hoitaa julkisilla.