Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen
turbiiniriesa kirjoitti:säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen
Itselläkin olisi hankinnassa tollanen dumppi, mutta minkälainen? 1 vaiko 2 mäntäinen? Mitä eroa niillä on? Mitä tarkalleen dumpi tekee, tasaa paineita?
sen tarkotus on säästää turboa ja parantaa turbon toimintaa,sillai et kun nostat jalan kaasulta ni kaasuläppä menee kiinni.niin turbo vielä pyörii ja ahtoputkiston tulee painetta.ja se alkaa palaa takasin päin turbiinisiipeä päin,ja se rasittaa sitä turboa.
toinen siinä on se et se paine pääsee pihalle,eikä mene takasipäin ja siten hidasta turbon pyörimistä>vastaa taas hiukan paremmin seuraavaan kaasun polkasuun.
no kaikkee en muista,mutta ainakin 2-mätänen on nopeempi jossain tapauksissa,varsinkin sillon,kun jos sulla jokin ilmamäärämittari siellä välissä,mut jos jollain parempia kokemuksia,niin eikun kehiin vaan
Autossa ollut kaksimäntädumppia ja kalvodumppia ja nyt ei mitään dumppia. Eron on huomannut vain ja ainoastaan äänestä.
edit: ei ole tullut kilolla niin kauheasti ajeltua
Viimeksi muokannut JesseT, 03 Syys 2005 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu hieno sihahdushan semmosesta tulee,joo ei se varmaan kauheesti kaasuun vastaavuuteen vaikuta,mut noin käytännössä kumminkin sen pitäs.kait se toi turbon suojeleminen on se tärkeempi asia tuossa,vaikka veikkaan et 95% porukasta ostaa dumpin tuon sihahduksen takia
juu mäkin ostin dumpin sen takia kun olin siinä luulossa että turbon elinikä pitenee mutta kun on kuunnellut noitten gurujen juttuja niin olen tullut siihen tulokseen että taidan napata koko värkin pois tossa talven aikana.
dumppi on proturbon tekemä ja ihan asiallinen peli mutta on valitettavasti liian pienet ne purkaus aukot ainakin tohon mun koneeseen.
kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
evolution kirjoitti:kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
Ja tuo vikinähän kuluu ainakin teoriassa nimenomaan juuri siitä, kun ahdettuilma törmää kompressorin siipiin.. Eli tästä voidaan päätellä, että ko. dumppi on joko tosiaankin liian pieni, tai alipainetta ei oo tarpeeks, et dumppi aukeis kokonaan!