Miten lisää potkua Mondeo 1.8 TD -95?
Miten lisää potkua Mondeo 1.8 TD -95?
Oli keskustelua jo ennen kun foorumi kenotti.
Tehoa saisi lisää ainakin laittamalla lastun, virtaavammalla putkistollakin saisi varmasti jonkin verran potkua. Riittäisikö jos vain keskipöntön korvaisi putkella vai pitäisikö väännellä uutta putkee?
Sitten oli myös puhetta ilmamassa mittarin lankojen putsauksesta, missä nämä tarkalleen ottaen sijaitsee?
Pystyykö polttoaineen syöttöö rukkaamaan isommalle ja saako ahtoja nostettua ns. "kotikonstein"?
Eihän vapaavirtaussuotimestakaan varmasti haittaa ole, mutta liekö tuossa hirveästi hyödyttääkään.
Jos on kokemuksia kyseisen mallin laittamisesta niin kaikki tieto ja uudet ideat on tervetulleita.
Tehoa saisi lisää ainakin laittamalla lastun, virtaavammalla putkistollakin saisi varmasti jonkin verran potkua. Riittäisikö jos vain keskipöntön korvaisi putkella vai pitäisikö väännellä uutta putkee?
Sitten oli myös puhetta ilmamassa mittarin lankojen putsauksesta, missä nämä tarkalleen ottaen sijaitsee?
Pystyykö polttoaineen syöttöö rukkaamaan isommalle ja saako ahtoja nostettua ns. "kotikonstein"?
Eihän vapaavirtaussuotimestakaan varmasti haittaa ole, mutta liekö tuossa hirveästi hyödyttääkään.
Jos on kokemuksia kyseisen mallin laittamisesta niin kaikki tieto ja uudet ideat on tervetulleita.
Vaihda sekä keski-, että takapönttö ns. läpivirtaavaan
Pysyy mökä edes jotenki kurissa.. Noita yleismaallisia löytyy esim. motonetista. Simonssin valmisteet muistaaksen alk. 32,50 tai jotain
Hitsailee semmosen "sopivankokosen" keskelle ja valkkaa takapöntöksi jonkun rosteri kummajaisen
Paras tietty olis jos jaksais tehä koko putken uusiks esim. puol tuumaa isommasta.. Mut esim. 2":n putken läpivirtaus pöntöillä pitäs virrata kivuttomasti jonnekki 200hv:n
Korjatkaa jos oon väärässä!!




-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:58
- Paikkakunta: Pohojammaa
No ei toi auto ihan vielä oo perhekäytössä kun tota ikää on kertynyt hieman alle 19 vuotta.
Jos siis jollain on tietoo että saako syöttöö ruuvattua itse isommalle niin olisin kiitollinen tästä tiedosta.
Sehän on vaan hienoo kun on kunnon racing-äänet mutta saattaa kuulostaa kohtuu huvittavalta tossa kiisselikoneessa.
Jos siis jollain on tietoo että saako syöttöö ruuvattua itse isommalle niin olisin kiitollinen tästä tiedosta.
Sehän on vaan hienoo kun on kunnon racing-äänet mutta saattaa kuulostaa kohtuu huvittavalta tossa kiisselikoneessa.
*Ford Mondeo GLX Mk1 1.8TD
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:58
- Paikkakunta: Pohojammaa
Onko jo -95 mondeossa katalysaattori, jos on niin siitä sisuktset pois ekana.
Minulla escossa katti oli aivan ummessa. Katin tyhjennyksen jälkeen tuli sitä kaivattua "ala" vääntöä. Nyt jaksaa vetää kolmosella siinä missä ennen mentiin kakkosella.
Syötön lisääminen käsittääkseni vaatii syöttöpumpun purkamisen, toivon että olen väärässä. Dieselin virittämisessä kannattaa käydä tutustumassa http://ffp-motorsport.com sivuihin.
Mutta karkea viritys on loppupelissä melkohelppoa; lisää syöttöä, lisää ahtopainetta, isompaa cooleria.
Minulla escossa katti oli aivan ummessa. Katin tyhjennyksen jälkeen tuli sitä kaivattua "ala" vääntöä. Nyt jaksaa vetää kolmosella siinä missä ennen mentiin kakkosella.
Syötön lisääminen käsittääkseni vaatii syöttöpumpun purkamisen, toivon että olen väärässä. Dieselin virittämisessä kannattaa käydä tutustumassa http://ffp-motorsport.com sivuihin.
Mutta karkea viritys on loppupelissä melkohelppoa; lisää syöttöä, lisää ahtopainetta, isompaa cooleria.
Citroen Xsara Break HDi -00
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
Tuo ahtopainemittari on hyvä pointti, ton moottoŕin saa särettyä helposti ilman mittaria ja kunon jälkikäyttö on syytä muistaa myös.
Mittarin hinnan on 25€ ylöspäin.
Mittarin hinnan on 25€ ylöspäin.
Citroen Xsara Break HDi -00
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta missähän nämä ilmamassamittarin langat sijaitsevat?
Joo, kyllähän tekee varmaan ihan hyvää säätää syötöt normaaleiks ettei katsastusmies rupee piereen papuja. Tosin, jos syöttöä ei pysty säätään ilman pumpun purkamista niin ei viitsisi aina ruveta ennen ja jälkeen katsastusta siihen ryhtyä.
Joo, kyllähän tekee varmaan ihan hyvää säätää syötöt normaaleiks ettei katsastusmies rupee piereen papuja. Tosin, jos syöttöä ei pysty säätään ilman pumpun purkamista niin ei viitsisi aina ruveta ennen ja jälkeen katsastusta siihen ryhtyä.

*Ford Mondeo GLX Mk1 1.8TD
Lisäsin omaan TD mondeoon syöttöjä (pumppu pitää irroittaa ja ammattimies teki 6h töitä) eikä katsastus tuota ongelmia.. savutus arvo oli viimeksi 0.77.. Autossa on vapaavirtaussuodatin ja EKG tukittu..
Mieli tekisi vielä lisää heppoja ja putkisto on varmaan seuraava kohde..
Tuo ilmamäärämittari kiinnostaa minuakin? sen suojus näyttää olevan erikois ruuveilla kiinni.. muistan entisen sierran hyvin kun siinä tuli pelattua mittarin kanssa paljon.
Mieli tekisi vielä lisää heppoja ja putkisto on varmaan seuraava kohde..
Tuo ilmamäärämittari kiinnostaa minuakin? sen suojus näyttää olevan erikois ruuveilla kiinni.. muistan entisen sierran hyvin kun siinä tuli pelattua mittarin kanssa paljon.
Olisikko ohjeita / vinkkejä kuinka tehdään. VW:n pumppu on tuttu kapine mutta fordin pumppua en ole vielä edes purkanut, kunnon ohjeiden puutteessa.2. Syötön nostoa varten pumpun irroitus on rahastusta. Homma onnistuu oikein hyvin paikallaan ollessa, ei tosin yhtä helppoa kuin esim VW:ssä. Eikä siihen tarvita ammattimiestä kun ei mitään oteta irti.
Citroen Xsara Break HDi -00
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
Kyllä ilmamassa mittari löytyy. Ilmanputsarilta lähtee vaan seurailemaan ilman kulkusuuntaan, niin tulee heti vastaan "läpyskä" jossa on sähköliitin kiinni. Siitä, kun avaa ne kaksi ruuvia (täytyy olla reikäpäinen thorx avain, ei ole kalliita) ja nostaa kannen ylös. Siellä on langat jotka kannattaa putsata elektroniikanpuhdistussprayllä. Tuo kummasti lisää tehoa jos ei ole ikinä putsattu.lapazu kirjoitti: En muista dieselin ilmamäärämittaria. Onko Mondeossa edes moista? 97-00 voi olla, koska pumpussa on jo alkeellinen sähköohjaus. Mutta alle 97 ei ole koska ei ole elektroniikkaakaan.
Onko kenelläkään tietoa mk II TD-Mondeon lastuttamisesta?lapazu kirjoitti:1. I-koppaista dieselmondeota ei voi lastuvirittää, koska pumppu on 100% mekaanisesti ohjattu.
Itellä on -98 ja mekaaninen pumppu. Ainakin kaasuvaijeri tulee siihen suoraan kiinni.
Muukkosen mukaan siihen ei saa lastua jos ei oo sähköistä pumppua.
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Kyllä se nyt vain on niin että oikeinkin toimiva egr likaa imupuolen. ffp:n foorumilta bongasin jonku kolari vagin jolla ajettu alle 20tkm ja imupuoli perkeleen paskainen.lapazu kirjoitti:Sokea laippa vaan siihen väliin josta egr-putki liittyy pakopuolelle. Ehkä vielä voisi lisätä sopivan tiukan laakerinkuulan tukkimaan egr-solenoidin alipaineletkun. Tässä tarkkana että ei jää alipainevuotoja mihinkään, vaikkei se mitään bensakonemaisia imuvuotoja aiheutakkaan.
Ei ole kuvia moisesta, mutta esim. Haynes:n kirjassa taitaa löytyä kuvat egr:stä ja sen sijainnista.
Samoilla opeillahan tämä tehdään bensakoneesenkin.
Tosin oikein toimiva EGR ei likaa imupuolta, ei sitä moottorivalmistaja muuten olisi siihen laittanutkaan ( tuskin muutenkaan mutta ne viherpiiperöt...). Usein ne vaan ei enää toimi oikein.
edit. ja omassa fokkerissa imupuolella melkein puolensentin paska seinämillä. Lähti pikkuisen hätäseen toimintakyvyttömäksi.
Mkos kirjoitti: Kyllä se nyt vain on niin että oikeinkin toimiva egr likaa imupuolen. ffp:n foorumilta bongasin jonku kolari vagin jolla ajettu alle 20tkm ja imupuoli perkeleen paskainen.
edit. ja omassa fokkerissa imupuolella melkein puolensentin läjä seinämillä. Lähti pikkuisen hätäseen toimintakyvyttömäksi.
nii mutta tossa toi olikin joku VAG


