Racechip Mondeoon?
-
Racechip Mondeoon?
Onko kellään kokemusta/kommentoitavaa tehoboksin asentamisesta autoon? Olen ajattelut laittaa autoon ton Racechip Pro2 tehoboksin ja hakisin mielipiteitä asiasta. Kysessä on siis Ford Mondeo Tdci 1.8l 2009vm.
Ford Mondeo TDCI 1.8l vm 2009 

Re: Racechip Mondeoon?
Ei voi kyllä suositella huijaus laatikoita..käy ennemmin ohjelmoimassa moottorinohjainlaitteelle suoraan viri ohjelma toimii varmasti paremmin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
Eli nämä tehoboksit ei siis ole toimivia? Olisiko joku muu ns. "Helppo" keino saada vähän lisää tehoa ja vääntöä autooni kun tehoboksi?

^ Itse sain ohjelmoinnista 300€ tarjouksen kun kyselin. Ei oo paljoa kalliimpi tai jopa halvempi kun paras Racechip. Tämä kylläkin PK-seudulla että tänne on muutama poron kusema matkaa.
Ohjelmoinneissakin on eroja ja jotkut toimii huonommin
Ohjelmoinneissakin on eroja ja jotkut toimii huonommin
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
-
Koskeeko tämä siis kaikkia tehobkseja vai onko joku boksi mikä toimii paremmin? Racechip oli vaan eka vaihtoehto mikä mulla tuli mieleen.

En puhunut bokseista vaan ihan ECU:n ohjelmistoa muuttaen.
Boksi pistetään vaan Plug n' play tyyliin väliin joka huijaa ECU:lle arvoja ja nostaa siten tehoja. Eli melkonen "mopo viritys".
Karkeasti:
boksin plussat sen että sen voi ottaa pois helposti
ohjelmoinnin plussa on että se on räätälöity oikealla tavalla autollesi.
1.8tdci kärsii vähän alaväännön puuttesta minkä korjausta tässäkin varmaan haetaan. Täälläkin on ollut juttua ja siihen on muistaakseni ohjelmoinnit auttanut.
E: korjaan vielä sen verran että kyllähän noita racechipin tapaisia on paljon käytössä ja käyttö kokemuksia on hyviä ja huonoja eli ei auta kun testata ja myydä eteen päin jos ei ole tyytyväinen. Lueskelin aika paljon yhdessä vaiheessa, koska itsekkin moista harkitsin toiseen autoon. joten siitä tämä mutu tieto.
Boksi pistetään vaan Plug n' play tyyliin väliin joka huijaa ECU:lle arvoja ja nostaa siten tehoja. Eli melkonen "mopo viritys".
Karkeasti:
boksin plussat sen että sen voi ottaa pois helposti
ohjelmoinnin plussa on että se on räätälöity oikealla tavalla autollesi.
1.8tdci kärsii vähän alaväännön puuttesta minkä korjausta tässäkin varmaan haetaan. Täälläkin on ollut juttua ja siihen on muistaakseni ohjelmoinnit auttanut.
E: korjaan vielä sen verran että kyllähän noita racechipin tapaisia on paljon käytössä ja käyttö kokemuksia on hyviä ja huonoja eli ei auta kun testata ja myydä eteen päin jos ei ole tyytyväinen. Lueskelin aika paljon yhdessä vaiheessa, koska itsekkin moista harkitsin toiseen autoon. joten siitä tämä mutu tieto.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Yksin tunnettu paja on superchips, joka myy bluefin-laitetta, jolla voit itse ladata uuden ohjelman moottoriin OBD:n kautta, ja koska tahansa palauttaa vakioksi. Tällä hetkellä kyseinen laite maksaa 299£, mutta suomestakin löytyy edustus. Mielenkiintoinen kuriositeetti on heidän sivuiltaan löytyvät teho- ja vääntökäyrät. http://www.mybluefin.co.uk/curves/Monde ... 123bhp.pdf
Käyrästä näkee että ainakaan heidän ohjelmalla ei alle 1800rpm tule oikein mitään lisää. Syitä voi olla monia, kytkimen suojelu? "Tyhmällä tehoboksilla" saattaisi tilanne ollakin toinen. Itse olen pitänyt mielenkiintoisena tuon 1.8 TDCi:n tapaa kuluttaa kaksoismassavauhtipyöriä jo reilusti ennen 200tkm, huonosta alaväännöstä huolimatta, sillä juuri matalilla kierroksilla vedättäminen on myrkkyä DMF:lle. Osasyynä voi tietty olla 5.vaihteinen vaihteisto, jossa 1 on luultavasti pidempi kuin 6-vaihteisessa, ja yhdistettynä huonoon alavääntöön vaatii enemmän luistattelua liikkeellelähdössä.
Käyrästä näkee että ainakaan heidän ohjelmalla ei alle 1800rpm tule oikein mitään lisää. Syitä voi olla monia, kytkimen suojelu? "Tyhmällä tehoboksilla" saattaisi tilanne ollakin toinen. Itse olen pitänyt mielenkiintoisena tuon 1.8 TDCi:n tapaa kuluttaa kaksoismassavauhtipyöriä jo reilusti ennen 200tkm, huonosta alaväännöstä huolimatta, sillä juuri matalilla kierroksilla vedättäminen on myrkkyä DMF:lle. Osasyynä voi tietty olla 5.vaihteinen vaihteisto, jossa 1 on luultavasti pidempi kuin 6-vaihteisessa, ja yhdistettynä huonoon alavääntöön vaatii enemmän luistattelua liikkeellelähdössä.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00