ST:n penkit on paskat mun mielestä. Persosasta puuttuu kallistus säätö ja oliko niissä edes ristiselän tukea. Myöskään sivutukia ei voi säätää. Kamera on hyvä, mutta kun kuraantuu niin eihän siitä mitään näe. Välillä pyyhkäistävä nenäliinalla puhtaaksi niin hetken taas näkee. Focuksen sähköinen ohjaus on todellä hyvä.hke kirjoitti:Mondeo farmari todennäköisesti vaihtumassa diesel ST farmariin. Toimiiko webasto luotettavasti? Akkulaturin ajattelin joka tapauksessa asennuttaa.
Mitenkä peruutuskamera toimii talvikeleillä ja yleensä muutenkin, sellaisesta ei ole kokemusta?
Mondeo ollut käytännössä viaton ja toivon mukaan tässäkään ei tule yllätyksiä.
ST etupenkit ja alusta painavat valinnassa paljon, sähköisesti tehostettu ohjaus vähän arveluttaa.
Pituus Mondeoon verrattuna pienenee, saapa nähdä miten 230cm pitkä suksiboksi mahtuu katolle (pujottelukeppejä tai purjeita toisinaan katolla, boksi ei voi olla lyhyempi), tosin golf iv varantillakin aikanaan pärjättiin.
Focus 2015
Re: Focus 2015
Re: Focus 2015
Itsellä nyt takana 25000km st:llä eikä kertaakaan ole ollut webaston kanssa ongelmia. Asennutin gsm ohjauksen ja se toimii myös todella hyvin. Peruutuskamera on talvella ja sateella kokoajan paskainen, jolloin siitä ei mitään näe, mutta kuivalla kelillä hyvä varuste. Tehostettu ohjaus on hyvä. Akkulaturia minulla ei ole. Mitään vikaa ei autossa ole ollut yhteiselon aikanahke kirjoitti:Mondeo farmari todennäköisesti vaihtumassa diesel ST farmariin. Toimiiko webasto luotettavasti? Akkulaturin ajattelin joka tapauksessa asennuttaa.
Mitenkä peruutuskamera toimii talvikeleillä ja yleensä muutenkin, sellaisesta ei ole kokemusta?
Mondeo ollut käytännössä viaton ja toivon mukaan tässäkään ei tule yllätyksiä.
ST etupenkit ja alusta painavat valinnassa paljon, sähköisesti tehostettu ohjaus vähän arveluttaa.
Pituus Mondeoon verrattuna pienenee, saapa nähdä miten 230cm pitkä suksiboksi mahtuu katolle (pujottelukeppejä tai purjeita toisinaan katolla, boksi ei voi olla lyhyempi), tosin golf iv varantillakin aikanaan pärjättiin.
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Re: Focus 2015
Täällä tulee 1,5 vuotta ja 40tkm täyteen diesel st:llä. Juuri käytin toisessa huollossa. Asentaja mainitsi että jarrutella pitäisi enemmän ja voimakkaamin, kun etujarrujen taustapalat olivat jumissa.. Webaston kanssa ei myöskään täällä ole ollut ongelmia (ei kaukosäätöä). Akkulaturi myöskin asennettuna. Kokonaisuuteen olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Nyt jos tilaisin, saattaisin ottaa automaattina (ei ollut vaihtoehtona kesällä -15). Ohjaus on tarkka ja hyvä.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Re: Focus 2015
Mulla on myös halogenit. Lyhkäset on kyllä ihan asialliset, mutta pitkät ovat lähinnä vitsi. Eivät valaise sivulle juuri yhtään, vähän kauemmaksi vaan. Onhan noita halogeni lyhdyillä varustettuja ollut laidasta laitaan alla 13vuotisen "ajokorttiuran" aikana, mutta kyllä tässä focuksessa on ehdottomasti surkeimmat pitkät mitä itse olen kokenut.EeroH kirjoitti:Samat voisi sanoa kuten yllä, tosin halogen valot ja on hyvät. Ihmetyttää kun jotkut valittaa, mutta ehkä eivät ole nähneet huonoja valoja koskaan. TM testissäkin nuo oli hyvät, Astran valoista sanottiin että pimeällä mutkatiellä ajo pelottaa
Eikä nuo xenonit saa säädettyä näyttämään maximit? Valot päälle ja pitkät päälle, eikö se silloin ohita sen nopeuden mukaan säädön? Olisin ottanut xenonit mutta niistä puuttuu kaukovalo ja en halunnut adaptiivisuutta, eikä ne kovin hyvältä vaikutakkaan
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Näissähän oli kahta halogen versiota, kummat sulla on? Mitkä polttimot? Pitkät ei ole kauhean leveät, mutta kantama ihan ok. Pidemmälle ne näyttää mitä xenonit.AAR85 kirjoitti:
Mulla on myös halogenit. Lyhkäset on kyllä ihan asialliset, mutta pitkät ovat lähinnä vitsi. Eivät valaise sivulle juuri yhtään, vähän kauemmaksi vaan. Onhan noita halogeni lyhdyillä varustettuja ollut laidasta laitaan alla 13vuotisen "ajokorttiuran" aikana, mutta kyllä tässä focuksessa on ehdottomasti surkeimmat pitkät mitä itse olen kokenut.
Re: Focus 2015
Mulla on tummilla umpioilla ja polttimoina h7 (lähivalot 55w) ja h15 (päivävalot 15w / pitkät 55w). Lähivaloihin vaihdoinkin osramin night breaker laserit, mutta h15 kantaan ei silloin ollut night breakereita saatavilla niin jäi orkkikset umpioihin.EeroH kirjoitti: Näissähän oli kahta halogen versiota, kummat sulla on? Mitkä polttimot? Pitkät ei ole kauhean leveät, mutta kantama ihan ok. Pidemmälle ne näyttää mitä xenonit.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Onko noista Nightbreaker lasereista mitään todellista apua valoihin? Joskus olen ostanut muistaakseni Skoda Superbiin Nightbreakerit ja ne eivät mielestäni merkittävästi orkkispolttimoita paremmat olleet. Tuo laseri on vissiin joku uusin sukupolvi nightbreakereista...AAR85 kirjoitti: Mulla on tummilla umpioilla ja polttimoina h7 (lähivalot 55w) ja h15 (päivävalot 15w / pitkät 55w). Lähivaloihin vaihdoinkin osramin night breaker laserit, mutta h15 kantaan ei silloin ollut night breakereita saatavilla niin jäi orkkikset umpioihin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Todellista apua aika vähän. Valo on vähän valkoisempi. Kyllä seuraavaks tulee ihan normipolttimot.Viikkus kirjoitti: Onko noista Nightbreaker lasereista mitään todellista apua valoihin? Joskus olen ostanut muistaakseni Skoda Superbiin Nightbreakerit ja ne eivät mielestäni merkittävästi orkkispolttimoita paremmat olleet. Tuo laseri on vissiin joku uusin sukupolvi nightbreakereista...
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Olen nyt kyllä vähän hämilläni.
Tänään koeajossa 5-ovinen Titanium kitkoilla, rengasäänet (epämääräinen kumina) kantautuivat häiritsevästi sisälle yli 80km nopeudella.
N. 1kk sitten ajoin ST-Line farkun enkä vastaavaa huomannut. Eihän tuo 5-ovinen mitenkään voi olla meluisampi tai sitten tiestö karhentunut välillä? Vai olisko ST Line alusta hiljaisempi?
Tänään koeajossa 5-ovinen Titanium kitkoilla, rengasäänet (epämääräinen kumina) kantautuivat häiritsevästi sisälle yli 80km nopeudella.
N. 1kk sitten ajoin ST-Line farkun enkä vastaavaa huomannut. Eihän tuo 5-ovinen mitenkään voi olla meluisampi tai sitten tiestö karhentunut välillä? Vai olisko ST Line alusta hiljaisempi?
Re: Focus 2015
Oliko samanlaiset renkaat?larna kirjoitti:Olen nyt kyllä vähän hämilläni.
Tänään koeajossa 5-ovinen Titanium kitkoilla, rengasäänet (epämääräinen kumina) kantautuivat häiritsevästi sisälle yli 80km nopeudella.
N. 1kk sitten ajoin ST-Line farkun enkä vastaavaa huomannut. Eihän tuo 5-ovinen mitenkään voi olla meluisampi tai sitten tiestö karhentunut välillä? Vai olisko ST Line alusta hiljaisempi?
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Tuossa ST-linen alustassa saattaa olla jotain perää. Itselläni on tällä hetkellä uusi ST-line farkku ja edellinen auto oli 2016 Trend farkku. Selkeästi hiljaisempi tämä ST-line. Ja renkaat eivät tässä tapauksessa vaikuta, kun kyseessä on sama sarja Misukan kitkoja.Jap3 kirjoitti: Oliko samanlaiset renkaat?
Kenties ST-line alusta resonoi sopivasti hiukan vähemmän mitä perus alusta. Muistan jostain lukeneeni, että ST-linen alustassa on muutakin eroa kuin pelkät jouset. Mitään tarkempaa faktaa en osaa sanoa, esim. onko iskarit samat. Onko kenelläkään tästä tietoa?
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Meneekö muilla flekti päälle käynnistyksen jälkeen jos eberillä lämmittää autoa sen 20-25 minuuttia?
Ei aina tuota tee mutta välillä kun on vähän pidempään lämmittänyt flekti käynnistyy 10-15 sekunnin kuluttua käynnistyksestä ja hönkii tasan niin pitkään kun pitää auton käynnissä. Auton sammutus ja uudelleen käynnistys korjaa tilanteen.
Tuon kun se on tehnyt muutaman kerran niin syttyy moottorinvikavalo.
Kyseessä 2016 ST-LINE focus 1.0 Ecoboost.
Ei aina tuota tee mutta välillä kun on vähän pidempään lämmittänyt flekti käynnistyy 10-15 sekunnin kuluttua käynnistyksestä ja hönkii tasan niin pitkään kun pitää auton käynnissä. Auton sammutus ja uudelleen käynnistys korjaa tilanteen.
Tuon kun se on tehnyt muutaman kerran niin syttyy moottorinvikavalo.
Kyseessä 2016 ST-LINE focus 1.0 Ecoboost.
Re: Focus 2015
Joo, continental kitkatJap3 kirjoitti: Oliko samanlaiset renkaat?
Re: Focus 2015
Mielenkiintoinen huomio 1.5 TDCi moottorista.
Focuksen esitteessä Powershift vaihteistolla varustettua 30Nm suurempi vääntö vs manuaali. Taitaa olla painovirhe paholainen?
Focuksen esitteessä Powershift vaihteistolla varustettua 30Nm suurempi vääntö vs manuaali. Taitaa olla painovirhe paholainen?
Re: Focus 2015
Kyllä tää varmaan pitää paikkaansa kun esim Kugassa sama tilanne. Aika hyvät arvot kyllä 1.5l dieselille. Ilmankos tuntuukin aika rivakalta.
Re: Focus 2015
Ei ole painovirhe, käppyrät esim superchipsin sivulla näyttävät samaa. Sama ero on myös Kugan manuska/powershiftien välillä.larna kirjoitti:Mielenkiintoinen huomio 1.5 TDCi moottorista.
Focuksen esitteessä Powershift vaihteistolla varustettua 30Nm suurempi vääntö vs manuaali. Taitaa olla painovirhe paholainen?
Re: Focus 2015
Niin lastutettuna on automaatissa 30nm enemmän, mutta vakiona molemmissa 270nm. Näin lukee monellakin eri sivulla mm. superchips.Simprider kirjoitti: Ei ole painovirhe, käppyrät esim superchipsin sivulla näyttävät samaa. Sama ero on myös Kugan manuska/powershiftien välillä.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
en halua väitellä mutta rullilla on mitattu ~270 vs ~300 kun aukaiset käppyrät. Se mitä lukee taulukossa on juurikin kuten sanoit
Re: Focus 2015
Oijoi! Lähes 2kk odottelu palkittiin! Kesävanteet focukseen saapuivat! Vielä, kun tohtisi odotella kesärengaskelejä
Team Dynamics Pro Race 1.2 18"x8.0 ET45 Paino oli se luvattu 9.0kg per vanne.
Team Dynamics Pro Race 1.2 18"x8.0 ET45 Paino oli se luvattu 9.0kg per vanne.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Ei ihan tuosta kuvakulmasta pysty sanomaan mutta miten hyvin tuo 225 levee rengas istuu 8" vanteelle? Tuleeko kumin reuna ulommas kuin mitä vanteen reuna on?AAR85 kirjoitti:Oijoi! Lähes 2kk odottelu palkittiin! Kesävanteet focukseen saapuivat! Vielä, kun tohtisi odotella kesärengaskelejä
Team Dynamics Pro Race 1.2 18"x8.0 ET45 Paino oli se luvattu 9.0kg per vanne.
Itselle tulossa myös 8" leveet vanteet ja lähinnä miettinyt mikä olis se minimi kumin leveys jolla leveys riittäisi vanteelle. 215 taitaa auttamatta olla liian kapea jolla vanne on ulompana mikä omaan silmään näyttää varsin hölmöltä.
Re: Focus 2015
225/40 istuu aika neutraalisti 8" leveälle. Ei ole mitenkään veny eikä pullea istuvuus. 225/40 on ihan hyvä valinta. Pitää kyllä muistaa, että renkaissakin on pieniä eroavaisuuksia istuvuudessa vaikka leveys olisikin sama.Cossuman kirjoitti: Ei ihan tuosta kuvakulmasta pysty sanomaan mutta miten hyvin tuo 225 levee rengas istuu 8" vanteelle? Tuleeko kumin reuna ulommas kuin mitä vanteen reuna on?
Itselle tulossa myös 8" leveet vanteet ja lähinnä miettinyt mikä olis se minimi kumin leveys jolla leveys riittäisi vanteelle. 215 taitaa auttamatta olla liian kapea jolla vanne on ulompana mikä omaan silmään näyttää varsin hölmöltä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Millaisia kokemuksia peruutuskamerasta?
Lähinnä kiinnostaa miten pysyy kurakelillä puhtaana ja miten parkkitutkan näyttö toimii kun "kamera pois pelistä".
Saako valittua myös perinteisen autonkuvan näytölle jossa näytetään graaffisesti etäisyydet?
Lähinnä kiinnostaa miten pysyy kurakelillä puhtaana ja miten parkkitutkan näyttö toimii kun "kamera pois pelistä".
Saako valittua myös perinteisen autonkuvan näytölle jossa näytetään graaffisesti etäisyydet?
Re: Focus 2015
ST wagon diesel meni tilaukseen, otettiin parkkitutka kameran sijasta ja manuaali vaihteisena. Muutoin ihan perusvarustein, aika perinteisistä autoista pidän. Toimitusajaksi alustavasti arvioitu 4-5kk, tulisipa nopeammin. Koeajettiin automaattiversio joka sekin oli hyvä, recaro penkit sopivat hyvin meille kummallekin vaikka jo suht vanhoja ollaan.
Re: Focus 2015
Kurakelillä pysyy puhtaana 1km. Autonkuva graafi näkyy samassa näytössä kuin kamera kuva ja sen saa valittua päälle/pois. Mun mielestä kamera ihan ehdoton varuste, huomattavasti hyödyllisempi kuin piipittävä tutka. Esim. kärryn otto koukkuun on naurettavan helppoa.larna kirjoitti:Millaisia kokemuksia peruutuskamerasta?
Lähinnä kiinnostaa miten pysyy kurakelillä puhtaana ja miten parkkitutkan näyttö toimii kun "kamera pois pelistä".
Saako valittua myös perinteisen autonkuvan näytölle jossa näytetään graaffisesti etäisyydet?
Re: Focus 2015
Riippuu paljon renkaan merkistä ja mallista miten leveä on. Jos näyttää kapealle niin vaihdat rengasmerkkiä.Cossuman kirjoitti:
Itselle tulossa myös 8" leveet vanteet ja lähinnä miettinyt mikä olis se minimi kumin leveys jolla leveys riittäisi vanteelle. 215 taitaa auttamatta olla liian kapea jolla vanne on ulompana mikä omaan silmään näyttää varsin hölmöltä.