Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^^Loppulauseessa hyvä kiteytys. Kyllä nautinnollinen ajettavuus ja perustasainen laatu yhdistettynä miellyttävään ulkonäköön on vahvuus joka pitää tiukasti sinisen ovaalin minunkin pihassa. Ei vaan toi WAG konsernin muotokieli sovi silmälle. Enkä muutenkaan halua autoa jota kaikki ostaa.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Miten tuo kuulostaa siltä niin kuin huolto ei olisi yhtään kartalla ongelman syystä ja väitetään näin. Vikaahan tuolla täytyy olla. Vai paukkuuko kaikki Mondeot? Paukkuuko se kun auto liikkuu vai kun rattia kääntää paikallaan?etupää "paukkuu" välillä käännelessä esim. parkkipaikalla. Ei ole kuulemma vika, vaan ominaisuus
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Täällä on harkinnassa käytetyn Mondeon hankinta jos sopiva yksilö löytyy. Yksi valintakriteeri olisi Sony soittimella varustettu malli (12 kaiutinta). Jos eteen tulee kuitenkin Fordin soittimella varustettu malli (8 kaiutinta) niin mahtaako se olla kuinka paljon heikompi esitys?
Onko kukaan viritellyt 8 kaiuttimen kattaukseen parannuksia vaikkapa lisäämällä aktiivista bassokaiutinta autoon?
Onko kukaan viritellyt 8 kaiuttimen kattaukseen parannuksia vaikkapa lisäämällä aktiivista bassokaiutinta autoon?
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Vakionahan tuo Sony-systeemi löytyy ainakin Titanium businnes- mallista.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Itselläni on titanium business ja siinä liennee se 12 kaiutinta. En usko, että se 8 kaiuttimen versio kovinkaan paljoa huonompi voi olla. Itselläni tosin musiikin kuuntelu jäänyt vähälle tässä autossa, koska radio ei ole kuuluvuudeltaan kovin hääppöinen.jake90000 kirjoitti:Täällä on harkinnassa käytetyn Mondeon hankinta jos sopiva yksilö löytyy. Yksi valintakriteeri olisi Sony soittimella varustettu malli (12 kaiutinta). Jos eteen tulee kuitenkin Fordin soittimella varustettu malli (8 kaiutinta) niin mahtaako se olla kuinka paljon heikompi esitys?
Onko kukaan viritellyt 8 kaiuttimen kattaukseen parannuksia vaikkapa lisäämällä aktiivista bassokaiutinta autoon?
Jos jotain, niin suosittelen lämpimästi jotain muuta autoa.
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Mielestäni tuo Sonyn systeemi on ok, onhan siinä subbarikin mukana. Absoluuttisella asteikolla toisto ei ole herättänyt kauheita riemun kiljahduksia, ihmettelen kyllä misssä ne 12 kpl elementtejä sijaisee, ja luulisin että 8 elementilläkin pärjää.
Radio on kyllä välillä sekoillut (mm. päälekkäin kuuluvia asemia) , eikä se mikään kauhean herkkä ole. Harmi etti radion tukemia DB-lähetyksiä ei ole suomessa, tilanne voisi olla silloin parempi.
Sitten yleiseen luotettavuuteen: tänään sitten kauppareissulla tuli virheilmoitus "blis malfunction", ja samalla lämmityslaite pimeni. Tuntui että juuri kun aiemmista vioista on päässyt eroon, niin sitten pukkaa uutta tilalle. Ei jatkoon.
Radio on kyllä välillä sekoillut (mm. päälekkäin kuuluvia asemia) , eikä se mikään kauhean herkkä ole. Harmi etti radion tukemia DB-lähetyksiä ei ole suomessa, tilanne voisi olla silloin parempi.
Sitten yleiseen luotettavuuteen: tänään sitten kauppareissulla tuli virheilmoitus "blis malfunction", ja samalla lämmityslaite pimeni. Tuntui että juuri kun aiemmista vioista on päässyt eroon, niin sitten pukkaa uutta tilalle. Ei jatkoon.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kyllähän täältä näitä juttuja lukiessa saa hyvän käsityksen autosta ja (yksilöiden?) ongelmista. Valitettavasti kokonaiskuvan muodostaminen jää vähän hankalaksi ja naiivisti uskon että voin saada käteen timanttisen yksilön jossa ongelmakohdat ovat vain näitä yleisimmin tunnettuja ongelmia kuten lämppärin sekopäiset puhaltelut automaattiasennolla.
Olisi mukava jos paljon vastoinkäymisiä kohdanneet autoilijat voisivat tehdä yhteenvedon vastaan tulleista ongelmista ja miten ne on saatu korjattua huollon toimesta. Auton moottori olisi näissä yhteyksissä hyvä mainita... sillä kun vaikuttaisi olevan merkitystä mm. lämpenemisen kannalta.
Ongelmat tuodaan usein esiin ja niistä saa käsityksen että auto on läpimätä. Kehuja jaetaan harvemmin. Niinpä niitäkin olisi mukava lukea pidempään Mondeolla ajavilta. Vai onko kaikkien foorumilla vierailleiden Mondeot paskoja?
Edelliseen viestiini viitaten... kävin liikkeessä kuuntelemassa 8 kaiuttimen sulosointuja radion ollessa äänilähteenä. Ihan hyvät vakiolaitteet... paremmat kuin 7 vuotta vanhassa S-Maxissa. Jos S-Maxin laitteilla on pärjännyt niin kyllä näilläkin pärjäisi mainiosti.
Olisi mukava jos paljon vastoinkäymisiä kohdanneet autoilijat voisivat tehdä yhteenvedon vastaan tulleista ongelmista ja miten ne on saatu korjattua huollon toimesta. Auton moottori olisi näissä yhteyksissä hyvä mainita... sillä kun vaikuttaisi olevan merkitystä mm. lämpenemisen kannalta.
Ongelmat tuodaan usein esiin ja niistä saa käsityksen että auto on läpimätä. Kehuja jaetaan harvemmin. Niinpä niitäkin olisi mukava lukea pidempään Mondeolla ajavilta. Vai onko kaikkien foorumilla vierailleiden Mondeot paskoja?

Edelliseen viestiini viitaten... kävin liikkeessä kuuntelemassa 8 kaiuttimen sulosointuja radion ollessa äänilähteenä. Ihan hyvät vakiolaitteet... paremmat kuin 7 vuotta vanhassa S-Maxissa. Jos S-Maxin laitteilla on pärjännyt niin kyllä näilläkin pärjäisi mainiosti.
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Yhteenveto:
1. Radion kuuluvuus heikko - ei ole saatu kuntoon
2. Valo-ongelma - 1,5vuotta kesti, kunnes tuli ohjelmistopäivitys
3. Egr venttiili mennyt 3 kertaa - viikko korjaamolla per venttiili
4. Sisäilman puhallin rikkoontui - 6 kk kesti varaosan saanti ja vaihto
5. Ei lämpene alle -10 asteen pakkasilla, jos esilämmittää - ohjelmistovika, ei vielä korjausta
6. Jos ei esilämmitä alle -10 asteen pakkasilla, käynnistyy heikosti, tai ei käynnisty - akku vaihdettu kerran, ei vaikutusta
7. Erinäisiä häiriöääniä - en ole jaksanut valittaa
Jotain todennäköisesti unohtui...
Tämä 86tkm aikana ja itselläni kävi onnekkaasti, että liisarisopimus purettiin ja auto menee nyt 2 vuoden jälkeen vaihtoon. Minun osaltani elämäni Fordit oli tässä.
1. Radion kuuluvuus heikko - ei ole saatu kuntoon
2. Valo-ongelma - 1,5vuotta kesti, kunnes tuli ohjelmistopäivitys
3. Egr venttiili mennyt 3 kertaa - viikko korjaamolla per venttiili
4. Sisäilman puhallin rikkoontui - 6 kk kesti varaosan saanti ja vaihto
5. Ei lämpene alle -10 asteen pakkasilla, jos esilämmittää - ohjelmistovika, ei vielä korjausta
6. Jos ei esilämmitä alle -10 asteen pakkasilla, käynnistyy heikosti, tai ei käynnisty - akku vaihdettu kerran, ei vaikutusta
7. Erinäisiä häiriöääniä - en ole jaksanut valittaa
Jotain todennäköisesti unohtui...
Tämä 86tkm aikana ja itselläni kävi onnekkaasti, että liisarisopimus purettiin ja auto menee nyt 2 vuoden jälkeen vaihtoon. Minun osaltani elämäni Fordit oli tässä.
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Toinen talvi menossa sisätilan lämmönjakoa ja LED-kaukovalojen kantamaa lukuunottamatta kaikki toiminut .Taajama-ajossa start-stop toiminto on pois kytkettynä niin ei ole ollut turhaa kuormaa akullekaan ja dieselhän tykkää kun se saa käydä ! Lisävaloiksi asennettu Lazer Triple-R 750 elitet yhtä pykälää korkeammalle kuin Asistorin asentamat ja toimii myös valoautomatiikan kanssa tosin kohteliaisuussyistä tulee vaihdettua lyhyille vastaantulijoiden häikäistymisen vuoksi .
Ford Mondeo 150 TDCi A Platinium White Titanium Busines
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
2015 mondeo 1.5 ecoboost bensiini, M6 manuaali. trend style varustelu.
Ei ongelmia, ainoastaan lämmityslaitetta en käytä automaatilla vaan säädöt manuaalina ja puhallusnopeus 1 tai 2 asennolla, lämpöä riittää kaikissa olosuhteissa eikä ikkunat huurru. Ilmastoinnin ohjelma päivitettiin vuosihuollossa lokakuussa -16 pyynnöstä mutta automatiikka ei oikein vieläkään ole ajantasalla. Ajomatka nyt 26tkm.
Äänentoisto on kunnossa 8:n kaiuttimenkin järjestelmässä, oikeastaan enemmän kun kunnossa, aivan riittävästi bassoa ja sointia mun käyttöön.
Kerran meni bluetooth jumiin kun vaihdoin puhelimen ja asensin sitä poistamatta vanhaa. Korjaus oli akunkengän irroitus 20 minuutin ajaksi, sen jälkeen ei reistannut bluetooht. Tuossa suurin syyllinen olin itse, liikaa painalluksia lyhyessä ajassa oli liikaa sync kakkoselle.
Ei ongelmia, ainoastaan lämmityslaitetta en käytä automaatilla vaan säädöt manuaalina ja puhallusnopeus 1 tai 2 asennolla, lämpöä riittää kaikissa olosuhteissa eikä ikkunat huurru. Ilmastoinnin ohjelma päivitettiin vuosihuollossa lokakuussa -16 pyynnöstä mutta automatiikka ei oikein vieläkään ole ajantasalla. Ajomatka nyt 26tkm.
Äänentoisto on kunnossa 8:n kaiuttimenkin järjestelmässä, oikeastaan enemmän kun kunnossa, aivan riittävästi bassoa ja sointia mun käyttöön.
Kerran meni bluetooth jumiin kun vaihdoin puhelimen ja asensin sitä poistamatta vanhaa. Korjaus oli akunkengän irroitus 20 minuutin ajaksi, sen jälkeen ei reistannut bluetooht. Tuossa suurin syyllinen olin itse, liikaa painalluksia lyhyessä ajassa oli liikaa sync kakkoselle.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
- Alussa erinäisiä sähkövikoja / kummitteluja, loppuivat kun ohjaustehostin vaihdettiin (viallinen ohjausmoduuli)
- Akun tyhjenemisiä, viallisia akkuja. Tällä hetkellä menossa akku nro. 4. Tässä on osasyyllisenä webaston ohella ollut tarvikekoukun ohjausmoduuli, joka jätti virrat päälle, ja kulutti akkua. Vaikka viallinen tarvikeohjausmoduuli vaihdettiin jo kerran, ongelmat eivät silti hävinneet kokonaan. Loppujen lopuksi vaihdettu Fordin oma moduuli ja johtosarja.
- Edelliseen liittyen webaston esilämmitys ei toiminut kunnolla, vaan jätti käynnistymättä ja valitti liian alhaista akun jännitettä. Tehty webaston ohjelmapäivitys nyt talvella. Asennettu myös ylläpitolaturi (10A)
- Lämmityslaitteen sisätilalämpöanturi vaihdettu
- Esilämmityksestö huolimatta auto on hidas lämpeämään, eikä moottorilämmöt pysy normaalissa kovemilla (> -20 C) pakkasilla.
- Sirinöitä ja natinoita, mm. ratti, mittaristo, kuskin penkki. Viimeisin hälyääni poistui vahingossa kun tuulilasi vaihdettiin.
- Viimeisimpänä, nyt kun akkuongelmat ovat ehkä ohi, on tullut ilmoitus "blis malfunction" ja samalla lämmityslaite pimenee. Vikaa yritetty jäljittää, muuta ei keksitty huollossa kuin löystynyt akun kenkä. Mutta ei siis sekään auttanut.
Ajettu noin 47 tkm, ikää reilu 1,5 V. Päivääkään auto ei ole kunnossa ollut, leasingyhtiön kanssa keskusteltu asiasta, mutta sopimuksen purkuun ei vielä ole menty. Auto on ollut korjaamolla yli 10 kertaa, eikä sekään näköjään riitä.
- Akun tyhjenemisiä, viallisia akkuja. Tällä hetkellä menossa akku nro. 4. Tässä on osasyyllisenä webaston ohella ollut tarvikekoukun ohjausmoduuli, joka jätti virrat päälle, ja kulutti akkua. Vaikka viallinen tarvikeohjausmoduuli vaihdettiin jo kerran, ongelmat eivät silti hävinneet kokonaan. Loppujen lopuksi vaihdettu Fordin oma moduuli ja johtosarja.
- Edelliseen liittyen webaston esilämmitys ei toiminut kunnolla, vaan jätti käynnistymättä ja valitti liian alhaista akun jännitettä. Tehty webaston ohjelmapäivitys nyt talvella. Asennettu myös ylläpitolaturi (10A)
- Lämmityslaitteen sisätilalämpöanturi vaihdettu
- Esilämmityksestö huolimatta auto on hidas lämpeämään, eikä moottorilämmöt pysy normaalissa kovemilla (> -20 C) pakkasilla.
- Sirinöitä ja natinoita, mm. ratti, mittaristo, kuskin penkki. Viimeisin hälyääni poistui vahingossa kun tuulilasi vaihdettiin.
- Viimeisimpänä, nyt kun akkuongelmat ovat ehkä ohi, on tullut ilmoitus "blis malfunction" ja samalla lämmityslaite pimenee. Vikaa yritetty jäljittää, muuta ei keksitty huollossa kuin löystynyt akun kenkä. Mutta ei siis sekään auttanut.
Ajettu noin 47 tkm, ikää reilu 1,5 V. Päivääkään auto ei ole kunnossa ollut, leasingyhtiön kanssa keskusteltu asiasta, mutta sopimuksen purkuun ei vielä ole menty. Auto on ollut korjaamolla yli 10 kertaa, eikä sekään näköjään riitä.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kuulostaa siltä kuin olisi jousituksen yläpään laakeri sökö melko yleinen vika Mc Perssoneissa ja varsinkin jos pestään lokasuojien sisäpuolia painepesurillajake90000 kirjoitti: Miten tuo kuulostaa siltä niin kuin huolto ei olisi yhtään kartalla ongelman syystä ja väitetään näin. Vikaahan tuolla täytyy olla. Vai paukkuuko kaikki Mondeot? Paukkuuko se kun auto liikkuu vai kun rattia kääntää paikallaan?
Ford Mondeo 150 TDCi A Platinium White Titanium Busines
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tulipa tuo Mondeo nyt laitettua vaikka kahlasin koko tämän viestiketjun läpi... 2014 valmistunut Titanium 2.0TDCi 180 A. Toisteiseksi lyhyen tuttavuuden perusteella havaitut ominaisuudet:
-Jaloissa kuumaa, pääpuolella vilpoisaa (pakkasta -10 - -17)
-Pyyhkijöistä kuului kopsahdus jossain kohtaa
Onko näihin olemassa päivityksiä tai korjauksia jolla tilannetta saa paremmaksi... jos ei täydelliseksi?
-Jaloissa kuumaa, pääpuolella vilpoisaa (pakkasta -10 - -17)
-Pyyhkijöistä kuului kopsahdus jossain kohtaa
Onko näihin olemassa päivityksiä tai korjauksia jolla tilannetta saa paremmaksi... jos ei täydelliseksi?
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Aika kovapäinen kaveri
No joo, lämmityslaitten toimintaa ei varmaan saa koskaan täydelliseksi, mutta varmistaisin että sisätilalämpöanturi on ok, ja tarvittavat ohjelmapäivitykset on tehty. Voihan olla ettei edellinen käyttäjä ole huomannut tominnassa mitään outoa
Tuon pyyhkijän kopsahdus tietyssä tilanteessa (on kyllä mainittu tässä ketjussa jossain paikkaa) lienee pikemmin ominaisuus kuin vika. Ei ole minua häirinnyt.

No joo, lämmityslaitten toimintaa ei varmaan saa koskaan täydelliseksi, mutta varmistaisin että sisätilalämpöanturi on ok, ja tarvittavat ohjelmapäivitykset on tehty. Voihan olla ettei edellinen käyttäjä ole huomannut tominnassa mitään outoa

Tuon pyyhkijän kopsahdus tietyssä tilanteessa (on kyllä mainittu tässä ketjussa jossain paikkaa) lienee pikemmin ominaisuus kuin vika. Ei ole minua häirinnyt.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
No älä!akk1965 kirjoitti:^ Aika kovapäinen kaveri![]()

S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^pidetään peukkuja, että toimii.
Itselläni tosin tarina jatkuu:
Olen lopettanut esilämmittämisen, koska se on paras tapa saada auto lämpimäksi. Viime viikolla Mondeo jätti sitten käynnistymättä yöpakkasten jälkeen ja matka jatkui hinausautolla korjaamolle.. akku tuli tiensä päähän.
Autoa noutaessa oli hyvä laittaa uusi auto tilaukseen. Seuraavaksi autoksi valikoitui Skoda Kodiaq. Sitä odotellessa ja toivottavasti toimii paremmin
Itselläni tosin tarina jatkuu:
Olen lopettanut esilämmittämisen, koska se on paras tapa saada auto lämpimäksi. Viime viikolla Mondeo jätti sitten käynnistymättä yöpakkasten jälkeen ja matka jatkui hinausautolla korjaamolle.. akku tuli tiensä päähän.
Autoa noutaessa oli hyvä laittaa uusi auto tilaukseen. Seuraavaksi autoksi valikoitui Skoda Kodiaq. Sitä odotellessa ja toivottavasti toimii paremmin

Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Millä koneella / varustelulla tilasit ? Itsekin olen haaveillut Kodiaqista 190hv/4x4 ambition muutamalla lisähärpäkkeellä.
Kyllä ylläpitolaturi on tähän vehkeeseen pakollinen, jos aikoo esilämmittää ja päästä vielä käynnistämään, mutta voihan olla että nyt vetelee viimeisiä pakkasia tänä talvena, ja tulevana on jo Kodiaqqi alla
Kyllä ylläpitolaturi on tähän vehkeeseen pakollinen, jos aikoo esilämmittää ja päästä vielä käynnistämään, mutta voihan olla että nyt vetelee viimeisiä pakkasia tänä talvena, ja tulevana on jo Kodiaqqi alla

Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Valinta kohdistui 180hv tsi 4x4 ambition dsg automaatti kodiaqiin. Lisävarusteeksi otin adaptive cruisen, vetokoukun, ja lämmitettävän tuulilasin. Eli bensaa vaihteeksi. Toimitusaika tosin on varsin napsakka, eli auton luovutus alustavien tietojen mukaan 1.9akk1965 kirjoitti:^ Millä koneella / varustelulla tilasit ? Itsekin olen haaveillut Kodiaqista 190hv/4x4 ambition muutamalla lisähärpäkkeellä.
Kyllä ylläpitolaturi on tähän vehkeeseen pakollinen, jos aikoo esilämmittää ja päästä vielä käynnistämään, mutta voihan olla että nyt vetelee viimeisiä pakkasia tänä talvena, ja tulevana on jo Kodiaqqi alla

Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Omia kokemuksia Mondeostani, jolla nyt mittarissa noin 16.000 km, joka on hallussani kuudes Mondeo peräkkäin. Mielenkiintoinen piirre autossani on, että Fordin Etis-sivun mukaan se on valmistunut 14.12.2014. Auto on rekistöröity kuitenkin vasta 4.1.2016 Autokeskuksen esittelyautoksi.
Auto on alustaltaan todella hyvä, sitä ei ole onnistuttu onneksi pilaamaan vaikka Mondeota on muutettu vuosien varrella monella tavalla. Tilat riittävät omalle 192 cm kropalle hyvin. Nyt ajossa olevan auton dieselmoottori riittää teholtaan ja väännöltään hyvin maantieajossa.
Olen käyttänyt polttoainetoimista lämmitintä esilämmitykseen käytännössä päivittäin ilman mitään ongelmia. Kaikki sähkölaitteet toimivat kuten niitten kuuluukin. Ainoa omituisuus Mondeossa on automaatti-ilmastointi. Sisälämpötilan anturi vaihdettiin loppusyksyllä takuuseen, koska lämpö vaelsi kuuma-kylmä-kuuma..
Auto asennossa pyrkii lämmittämään vain puhaltamalla jalkatilaan, jolloin Eccot jalassa joko sulavat tai ovat viileät. No käytän manuaaliasentoa ja asia on sillä korjautunut. Tuossa kun oli enemmän pakkasia niin moottori ei lämmennyt 60-70 km nopeudessa yhtä hyvin kuin yli 80 km nopeudessa. Mutta lisälämmitin auttoi asiaa sen verran, että sisällä oli juuri ja juuri sopiva lämpötila. Edellinen Mondeo ( MK4) oli bensakoneella ja siinä moottori lämpeni paremmin, mutta eroa tuleekin juuri bensa vs diesel.
Valoista saa lukea välillä moitteita. Ledit ovat lähivaloina hyvät, keila on leveä ja kirkas. Pitkät saisivat olla ehkä pidemmälle ulottuvat, mutta kyllä näilläkin olen pärjännyt tämän pimeän kauden ajan. Omassani suuntauksen kanssa ei ole ongelmia ja kääntyvät ajovalot ovat täällä maaseudulla asuessa ihan mukava ominaisuus.
Sonyn radiojärjestelmän äänentoisto on itselleni ihan OK. Kuuntelen paljon eri rock bändejä niin radiosta, CD:ltä kuin Spotifystäkin ja ihan riittävästi jytisee. Radio saisi olla hiukan herkempi, välillä kanavat eivät kuulu niin kuin mielestäni pitäisi. Bluetooth ja ääniohjaus puhelimelle toimivat kuten kuuluukin. Navigointi toimii, mutta osoitteen syöttö on hiukan hitaanpuoleinen mutta siihen näpyttelyyn on jo tottunut.
Mitään häiritseviä nitinöitä tai natinoita ei kuulu mistään. Jos näin menee, niin kyllä autolla sen 150-180 tkm ajaa mikä on tarkoitus ennen vaihtoa.
Auto on alustaltaan todella hyvä, sitä ei ole onnistuttu onneksi pilaamaan vaikka Mondeota on muutettu vuosien varrella monella tavalla. Tilat riittävät omalle 192 cm kropalle hyvin. Nyt ajossa olevan auton dieselmoottori riittää teholtaan ja väännöltään hyvin maantieajossa.
Olen käyttänyt polttoainetoimista lämmitintä esilämmitykseen käytännössä päivittäin ilman mitään ongelmia. Kaikki sähkölaitteet toimivat kuten niitten kuuluukin. Ainoa omituisuus Mondeossa on automaatti-ilmastointi. Sisälämpötilan anturi vaihdettiin loppusyksyllä takuuseen, koska lämpö vaelsi kuuma-kylmä-kuuma..
Auto asennossa pyrkii lämmittämään vain puhaltamalla jalkatilaan, jolloin Eccot jalassa joko sulavat tai ovat viileät. No käytän manuaaliasentoa ja asia on sillä korjautunut. Tuossa kun oli enemmän pakkasia niin moottori ei lämmennyt 60-70 km nopeudessa yhtä hyvin kuin yli 80 km nopeudessa. Mutta lisälämmitin auttoi asiaa sen verran, että sisällä oli juuri ja juuri sopiva lämpötila. Edellinen Mondeo ( MK4) oli bensakoneella ja siinä moottori lämpeni paremmin, mutta eroa tuleekin juuri bensa vs diesel.
Valoista saa lukea välillä moitteita. Ledit ovat lähivaloina hyvät, keila on leveä ja kirkas. Pitkät saisivat olla ehkä pidemmälle ulottuvat, mutta kyllä näilläkin olen pärjännyt tämän pimeän kauden ajan. Omassani suuntauksen kanssa ei ole ongelmia ja kääntyvät ajovalot ovat täällä maaseudulla asuessa ihan mukava ominaisuus.
Sonyn radiojärjestelmän äänentoisto on itselleni ihan OK. Kuuntelen paljon eri rock bändejä niin radiosta, CD:ltä kuin Spotifystäkin ja ihan riittävästi jytisee. Radio saisi olla hiukan herkempi, välillä kanavat eivät kuulu niin kuin mielestäni pitäisi. Bluetooth ja ääniohjaus puhelimelle toimivat kuten kuuluukin. Navigointi toimii, mutta osoitteen syöttö on hiukan hitaanpuoleinen mutta siihen näpyttelyyn on jo tottunut.
Mitään häiritseviä nitinöitä tai natinoita ei kuulu mistään. Jos näin menee, niin kyllä autolla sen 150-180 tkm ajaa mikä on tarkoitus ennen vaihtoa.
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Esiintyykö epäherkkyys ihan millä asemilla tahansa? Itsellä kokemus, että Yle Suomi, joka pelaa niillä alueasetuksilla (regional...) aiheuttaa ongelmia tuolle radiolle. Valikossa on Regional On/Off -asetus ja olen sitä väännellyt molempiin suuntiin. Silti tulee tilanteita, että radio lukittuu johonkin nippanappa kuuluvaan lähettimeen tai välillä vähän lähempääkin, mutta ei siihen vahvimpaan. Ja sitten tuleekin se olo, että radio on epäherkkä vaikka se ei vain ole löytänyt vahvinta asemaa.Mondeokuski kirjoitti: Sonyn radiojärjestelmän äänentoisto on itselleni ihan OK. Kuuntelen paljon eri rock bändejä niin radiosta, CD:ltä kuin Spotifystäkin ja ihan riittävästi jytisee. Radio saisi olla hiukan herkempi, välillä kanavat eivät kuulu niin kuin mielestäni pitäisi. Bluetooth ja ääniohjaus puhelimelle toimivat kuten kuuluukin. Navigointi toimii, mutta osoitteen syöttö on hiukan hitaanpuoleinen mutta siihen näpyttelyyn on jo tottunut.
Toinen asia on se, että joskus RDS toimii aika hitaasti eli saattaa kulua minuuttikin tai jopa yli ennen kuin se lopulta vaihtaa sille vahvemmalle asemalle.
Väittäisin että radio ei ole epäherkkä vaan sen RDS- ja regional-toiminnallisuus ei ihan joka tilanteessa pelitä moitteettomasti.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Käytin auton tänään öljynvaihdossa ja samalla katsottiin lämmityslaitteen softaversio. Ei ollut viimeisin joten päivitettiin ja avot, ei valittamisen aihetta enää. Pakkasta reissun päällä nollasta -14 asteeseen asti ja lämppäri sai työntää automaattiasennolla kerran toivomaani lämpötilaa. Kuten todettu, toimi hyvin. Ei enää kuumottanut puukenkiä eikä tarvinut pipoa.
Lisäksi tarkistettiin valojen suuntaus. Se oli sitä mitä pitikin, mutta asentaja nosti niitä himpun verran... se teki sen, että enää ei tarvitse niistäkään kitistä. Mm. lähivalojen terävä raja hävisi horisonttiin. Vastaantulijat eivät vilkutelleet valoja merkiksi häikäisystä (350km taipaleella) joten kai noi on hyvät. Myös pitkillä näki mielestäni kauemmas. Ajattelin alkuun niitä lisävaloja, mutta jos tämä säätö jää voimaan maailman tappiin niin taitaa jäädä lisäpitkät laittamatta.
Lievää kitinää havaittu keskikonsolin "käsinojasta" tai siitä lokeron kannesta kun kättä lepuuttaa sen päällä. Ja kiharaisella mökkitiellä sähkö-nahka-alkantara-jakkaran selkänoja vikisi himpun verran. Noiden takia en menetä yöunia.
Toistaiseksi vielä hyvä

Lisäksi tarkistettiin valojen suuntaus. Se oli sitä mitä pitikin, mutta asentaja nosti niitä himpun verran... se teki sen, että enää ei tarvitse niistäkään kitistä. Mm. lähivalojen terävä raja hävisi horisonttiin. Vastaantulijat eivät vilkutelleet valoja merkiksi häikäisystä (350km taipaleella) joten kai noi on hyvät. Myös pitkillä näki mielestäni kauemmas. Ajattelin alkuun niitä lisävaloja, mutta jos tämä säätö jää voimaan maailman tappiin niin taitaa jäädä lisäpitkät laittamatta.
Lievää kitinää havaittu keskikonsolin "käsinojasta" tai siitä lokeron kannesta kun kättä lepuuttaa sen päällä. Ja kiharaisella mökkitiellä sähkö-nahka-alkantara-jakkaran selkänoja vikisi himpun verran. Noiden takia en menetä yöunia.
Toistaiseksi vielä hyvä

S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
^ Tuon penkin kitinään auttaa kun siirtää penkkiä johonkin suuntaan ja takaisin.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Joo tuo ääni voi hyvinkin riippua istuimen säädöstä mihin kohtaan ja asentoon istuinosa ja selkänoja on asetettu. Pitkillä taipaleilla tulee säädettyä istuinmen asentoa vähän. Nyt asento oli eri kuin mitä muistipaikkaan on tallennettu omaksi vakioasennoksi.akk1965 kirjoitti:^ Tuon penkin kitinään auttaa kun siirtää penkkiä johonkin suuntaan ja takaisin.
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Silikoni sumutus käsinojan tassuihin silloin tällöin auttaa kitinään.jake90000 kirjoitti: Lievää kitinää havaittu keskikonsolin "käsinojasta" tai siitä lokeron kannesta kun kättä lepuuttaa sen päällä.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen tottajake90000 kirjoitti:Käytin auton tänään öljynvaihdossa ja samalla katsottiin lämmityslaitteen softaversio. Ei ollut viimeisin joten päivitettiin ja avot, ei valittamisen aihetta enää. Pakkasta reissun päällä nollasta -14 asteeseen asti ja lämppäri sai työntää automaattiasennolla kerran toivomaani lämpötilaa. Kuten todettu, toimi hyvin. Ei enää kuumottanut puukenkiä eikä tarvinut pipoa.

Pari kysymystä, joilla yritän haarukoida kannattaako nyt itsekin käydä mankumassa päivitystä:
Milloin autosi on valmistunut? Oliko siihen aiemmin tehty vastaava päivitys ja jos oli niin milloin?
Omaani päivitettiin FCIM-moduli (joka kai on se lämmityslaitteen ohjausmoduli) marraskuun 2016 puolenvälin paikkeilla viimeksi. Se ei vielä tehnyt lämmityslaitteen toiminnasta sellaista ainakaan talviolosuhteissa, että voisi kerran asettaa lämpötilapyynnin ja unohtaa sen jälkeen. Ja jalathan kuumottavat vieläkin. Mutta onhan tässä välissä tosiaan voinut Fordin suunnittelijoille tulla ehkä se lopullinen ratkaisu mieleen.
Viimeksi muokannut fordever, 10 Maalis 2017 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023