Simprider kirjoitti:Itsekin tuota ilmiötä olen satunnaisesti ihmetellyt ja polttimotkin tuli heti alkuun vaihdettua kirkkaampiin.
Vaihtanut tehokkaampiin? Olen laiska googlaamaan, kerro millä näihin saisi enemmän tehoa?! Tulevassa Kugassakin ilmeisesti samat valot... Ja lamppujen suuntauksen pakkasongelmat on jatkuneet täällä koko talven aina kun on ollut yli -10 pakkasta, viime huollossa en edes jaksanut mainita asiasta kun olen pari kertaa jo käynyt avautumassa ja uudempaa softaa ei kuulemma vaan ole. Ihan sama, vaihtopäivä lähestyy...
Kyrkimen vinkumista oli havaittavissa myös jo edesmenneessä 2012 litraisessa focuksessa, eivät ainakaan silloin Laakkosella keksineet, että mistä johtui... Ja kesti ainakin sen 3 vuotta ja 75tkm vaikka vähän välillä vinkuikin!
Hajamielisesti kävin norkoilemassa tuolla Mondeo ketjussa, eikä Monkkuilijoilla näyttänyt menevän kovinkaan vahvasti autojensa kanssa, kovasti oli ropleemia ilmassa... Näillä foorumeilla yleensä kyllä haetaan vertaistukea ongelmiin, joten kehut jää vähemmälle. Itselläni ei vaan näiden kaikkien voorttien jälkeen ole jäänyt mistään autosta mitään kakkaa hampaankoloon, pikkuvikoja joskus, mutta aina on päästy paikasta A paikkaan B, onneksi en siis ostanut Monkkua...
2015 titanium business 1.0 M6 farkku, nyt takana 41tkm:
PLUSSAT
+loistavat valot (xenon)
+lämpeää nopeasti ilman webastoa tai defaa ja käynnistyy pohjoisnavallakin
+tosi hyvä ajaa joka kelillä
+Litraiset ecoboostit on olleet todella ongelmavapaita, perheen toisessa on nyt 60tkm ja mun edelliseen tuli se vajaa 80tkm ja vikoja tai ongelmia kaikissa koneissa pyöreät nolla. Halvat huollot ja sytytystulppiakin täytyy ostaa vain 3 kpl!
+ratinlämmitin loistava keksintö
+edulliset vakuutukset kun ilmeisesti hinnoitellaan litratilavuuden mukaan!
+keskikulutus tankkausten perusteella aina alle 6L/100km ja aina yli 5L/100km
+manuualivaihteinen on reilusti pirteämpi kuin automaatti, ainakin oman kokemuksen perusteella
+lastenvaunut mahtuu takalaatikkoon pitkittäin
MIINUKSET
-peruutustutkan 1 anturi kettuillut sateella uudesta lähtien, tosin ei ikinä silloin kun siitä menee valittamaan
-xenonit kääntyilee minne sattuu kovilla pakkasilla, ei aina, mutta joskus
-takaluukun kaasujouset on melko löysät pakkasilla, menisi takuuseen, mutta on muutakin tekemistä kuin ajella Laakkoselle
-kuljettajan sähkösäätöinen penkki on huonoin varuste ikinä, penkin ajaminen taaksepäin vaimon jäljiltä on todella hidasta ja ärsyttävää. Ei enään ikinä sähköpenkkiä jos ei ole muistilla varustettu!
-Sync 2 on kamala ja sync 2 navi vielä hirveämpi, bluetooth toimii silti loistavasti esim spotifyn kanssa (voi olla että olen eri mieltä kun joskus pääsen koittamaan sync 3:sta!)