Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Tuli tosiaan palattua Fordin leiriin ja ostettua eka diesel ikinä. Muuten siisti auto, mutta turbon liki on aika paljon öljyä roiskunut. Ei tietoa kylläkään, että mistä on tullut. Tuli vain mieleen, että miten pitkään voi olettaa, että originaalilla turbolla ajelee tuolla 1,6 ecodieselillä? Auto toimii hienosti, kulutus on käsittääkseni normaalia ja tuntuu paljon ripeämmälle kuin mitä voisi 90hv olettaa, eikä pidä mitään ylimääräistä ääntäkään. Tuli silti mieleen, että ruiskiiko tuo jostain turbon suunnalta öljyä ja jos niin onko se kenties hajoamassa? Vai onko muuten yleistä moinen suttaaminen?

Auto on MK2 vuosimallia 4/2008 ja ajettu 213tkm.
Focus MK2
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Huoltomiehen mukaan turbo ainakin kuulostaa normaalilta ja öljynvaihdon jälkeen voin itse todeta, että ainakin osa öljystä (ja varmaan suurin osa) on tullut aiemmista öljynvaihdoista, kun tuo suodatin on niin älyttömään paikkaan laitettu tässä mallissa....
Focus MK2
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Joo, tuo on aika ripeä, vaikka onkin pieni motti... PSA-yhtymän tekele... Turboja, öljyn imusiivilöitä ja joitain letkuja olen vaihtanut sekä yhden kannentiivisteen kun hehku katkes... Niin ja yhden moottorin... Se ketju nokka-akselista toiseen myös venyy...
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Kysyn ny samassa ketjussa, että onkohan kulutus 5l/100km keskinopeudella 61km/h talvella webasto jonkin verran käytössä ihan normaali? Ajettu noin vajaa puolet pidempää matkaa. Ehkä 700km nyt takana.
Focus MK2
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Kysytään nyt tässä, vaikka eipä näistä tunnu paljon tietoa olevan foorumilla.

Eli Aux heater. Kannattaako täppä pitää kesät talvet päällä ajotietokoneessa? Sen tiedän, että kuukausittain pitäisi lämmitintä kesälläkin käyttää, että pysyy kunnossa. Entä vaikuttaako tuo täppä millään tavalla ilmastoinnin toimintaan? Kompura ei tallissa talvella käynnistynyt, ennen kuin otin täpän pois, mutta huollossa sanoivat kyllä että ei pitäisi vaikuttaa mitenkään toisiinsa. Ilmastointi on juuri huollettu ja kunnossa.
Focus MK2
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Vastaan sen verran itselleni, että ei vaikuta ilmastoinnin toimintaan. Tiedä mikä sattuma oli talvella. Kaipa tuon täpän voinee jättää pysyvästi päälle.
Focus MK2
lappti
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Touko 2017 23:47

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja lappti »

Itselläni on reilut parivuotta ollut c-max 1.6 diesel jonka lisälämppäri alkoi savuttamaan voimakkaasti jonka johdosta laitettiin huoltoon. Syyksi paljastui liekkisihtin puhkipalaminen?. Huollon mielestä kannattaa kesäaikana ottaa Aux heather täppi pois päältä, jos kone ei pätkäajossa ehdi lämmetä normaaliin lämpötilaan. Jonka johdosta lisälämmitin ei ehdi käydä tarpeeksi kauan puhdistuakseen normaalisti. Muutaman kerran kesässä kun käyttää lisälämppäriä niin pitäisi pelittää jatkossa hyvin. :thumbup:
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Focus tdci 66kW turbon kestävyys ym

Viesti Kirjoittaja Tenox »

OK, kiitos tiedosta. Kai sen sitten voisi ottaa pois, tarkoitus on käytellä kerran kuussa lämppäriä kyllä.
Focus MK2
Vastaa Viestiin