EGR:n tulppaus, Mondeo -98, ZETEC 2.0
EGR:n tulppaus, Mondeo -98, ZETEC 2.0
Hellouta
Mikäs on simppelein tapa tulpata Mondeon EGR?
Kone on -98 loppuvuosi eli musta venakoppa.
Mitens tulppaus vaikuttaa katsastuksen päästömittaukseen? Pitääks tulppaus poistaa katsastukselle mentäessä?
Mikäs on simppelein tapa tulpata Mondeon EGR?
Kone on -98 loppuvuosi eli musta venakoppa.
Mitens tulppaus vaikuttaa katsastuksen päästömittaukseen? Pitääks tulppaus poistaa katsastukselle mentäessä?
Pyh, -98 mondeossa ON pakokaasun takaisin kierrätys ja se yleensä aiheuttaa KAIKISSA automerkeissä nypytystä kun se vaan paskastaa paikat.lapazu kirjoitti:Helpoin tapa on olla tekemättä mitään sillä 04/98 alkaen sitä ei ole.
Se on se kirkas puol tuumaa vahva rosteriputki joka pakosarjalta lähtee imupuolelle. Olen aatellut että sen ruuvais pakosarjalta irti mutta on jo aika kupettuneen näköinen liitos että mutteri tod näk pettää kun sitä yrittää auki. Siihen olis helppo tulppa laittaa.
Lapazu, mun kosla on -98 loppuvuosi ZETEC 2.0 16 V ja se tarkoittaa sitä että se on se uudempi ZETEC ja todella EGR löytyy, mutta luulempa että Suomeen tuoduissa sitä sit ei ole ollut, toi mun kapine on nääs tuotu vuos sitten Saksasta ja siellä varmaan on EGR mutta tuontimallissa ei.
Tää on näitä onnekkaita sattumia sitten kun omistaa tuontipelin. Olen kyllä täysin pettynyt tähän kapineeseen vaikka vain 130 00 ajettu. Nykii ja nytkyy ja ilmastointi sekoilee. Ohjaustuntuma on karsein mitä olen koskaa missään autossa kokenut. Pyörämelu on yhtä pöyristyttävä kuin 10 vuotta vanhemmassa Corollassa.
Voorteja on tehty 100 vuotta pian liukuhihnalla ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut, hyh.
Tää on näitä onnekkaita sattumia sitten kun omistaa tuontipelin. Olen kyllä täysin pettynyt tähän kapineeseen vaikka vain 130 00 ajettu. Nykii ja nytkyy ja ilmastointi sekoilee. Ohjaustuntuma on karsein mitä olen koskaa missään autossa kokenut. Pyörämelu on yhtä pöyristyttävä kuin 10 vuotta vanhemmassa Corollassa.
Voorteja on tehty 100 vuotta pian liukuhihnalla ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut, hyh.
Helpoitenhan ton pystyy ottamaan pois pelistä kun nyppää solenoidin pistokkeen irti. Siitä tulee kai vikakoodi boksille, mutta se ei vaikuta mihinkään... Vai miten ton ikäsessä on sen obd testin laita katsastuksessa jos tulee egr:n vikakoodi? Eikö siinä obd pistoke jo ole???
Toinen huono puoli tossa on ,että se ei poista imuvuodon mahdollisuutta.
Parashan se on nypätä irti mahdollisimman läheltä imusarjaa tai imusarjan kyljestä ja tulpata kokonaan.
Toinen huono puoli tossa on ,että se ei poista imuvuodon mahdollisuutta.
Parashan se on nypätä irti mahdollisimman läheltä imusarjaa tai imusarjan kyljestä ja tulpata kokonaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mondeo mk1 ja mk2 ovat identtiset alustaltaan pl. etutukivarsien puslat. mk2 tukivarret tosin voi heittää myös mk1:een.
Te puhutte nyt kahdesta eri koneesta. Kaikki ns. hopeakoppaiset on pakokaasujen takaisinkierrätyksellä. Focuksessa esitelty mekaanisilla nostajilla oleva Zetec-E ns. mustakoppainen kone ei enää moista sydeemiä tunne. Molempia koneita löytyy niin Escortista kuin Mondeostakin, jossa kone esiteltiin 4/1998.
Tämä siis neloskoneissa. Duratec V6 taitaa sisältää EGR:n vielä nykyäänkin?
Te puhutte nyt kahdesta eri koneesta. Kaikki ns. hopeakoppaiset on pakokaasujen takaisinkierrätyksellä. Focuksessa esitelty mekaanisilla nostajilla oleva Zetec-E ns. mustakoppainen kone ei enää moista sydeemiä tunne. Molempia koneita löytyy niin Escortista kuin Mondeostakin, jossa kone esiteltiin 4/1998.
Tämä siis neloskoneissa. Duratec V6 taitaa sisältää EGR:n vielä nykyäänkin?
joopa, Jive, tiedän hopeakoppaisen ja mustakoppaisen erot ja mulla on uudempi mustakoppa EGR:LLÄ ja syynä täytyy olla että se on tuotu vasta Saksasta.
Ehkä mun ei pitäs haukkua Monden ohjaustuntumaa koska olen tottunut diraviin joita vanhemmat Citroenit käytti, siinä on kaks kierrosta laidasta laitaan ja automaattimen ohjauspyöränkeskitys kun ratista irrottaa, vaikka olis alla leveetkin läskit ja asvaltti tai sora ja auto paikoillaan niin aina keskittää. Tähän verrattuna Mondeon ohjaus on hirvean hidas ja rattia saa olla veivaamassa liikaa... mutta kuten yllä joku kertoi, nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja, kuka mihinkin mieltyy.
Mistähän kohtaa EGR-solenoidin löytää? ODB-töpseli puuttuu kotterostani, kait taas siksi että se on Nahkahousumaan standardeihin tehty. Solenoidi lienee siellä imusarjan likellä... JA juu, se paskansyöttöputki varmaan irtoo helpommin imusarjalta tulppausta ajatellen.
Ehkä mun ei pitäs haukkua Monden ohjaustuntumaa koska olen tottunut diraviin joita vanhemmat Citroenit käytti, siinä on kaks kierrosta laidasta laitaan ja automaattimen ohjauspyöränkeskitys kun ratista irrottaa, vaikka olis alla leveetkin läskit ja asvaltti tai sora ja auto paikoillaan niin aina keskittää. Tähän verrattuna Mondeon ohjaus on hirvean hidas ja rattia saa olla veivaamassa liikaa... mutta kuten yllä joku kertoi, nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja, kuka mihinkin mieltyy.
Mistähän kohtaa EGR-solenoidin löytää? ODB-töpseli puuttuu kotterostani, kait taas siksi että se on Nahkahousumaan standardeihin tehty. Solenoidi lienee siellä imusarjan likellä... JA juu, se paskansyöttöputki varmaan irtoo helpommin imusarjalta tulppausta ajatellen.
Sen pitäs löytyä kun seuraat imusarjalta kaasuläppä kotelon lähistöltä tulevia letkuja. Näin ainakin korpparissa.
Se on ton näkönen palikka
Pistetään vielä taas toi sivun osotekin kun siellä on se pirun hyvä vian etsintä opas huonolle tyhjäkäynnille ym.
http://www.btinternet.com/~madmole
Se on ton näkönen palikka
Pistetään vielä taas toi sivun osotekin kun siellä on se pirun hyvä vian etsintä opas huonolle tyhjäkäynnille ym.
http://www.btinternet.com/~madmole
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Itekkin tulppasin just ja kyllä loppui nykiminen. Tulppasin vain ottamalla letkun irti EGR venttiilistä ja iso pultti letkun reikään.
Eipä ole päästöissä vikaa katsastuksen mukaan.
Jälkeenpäin mietin että vika tais olla juuri irrottamassani letkussa koska se tuntui melko löysältä EGR venttiiliin ja siitä varmaan tuli ilmavuoto joka saa helposti nykimistä aikaiseksi. Letkuhan tarjoilee alipainetta EGR venttiiliin ja jos on vuotoa niin takuulla nykii.
Eli mun tapaus oli just tämä alkuperäinen kysymys ja todella epäilijöille, -98 loppuvuoden 2.0 ZETECissä on EGR synsteemi.
Eipä ole päästöissä vikaa katsastuksen mukaan.
Jälkeenpäin mietin että vika tais olla juuri irrottamassani letkussa koska se tuntui melko löysältä EGR venttiiliin ja siitä varmaan tuli ilmavuoto joka saa helposti nykimistä aikaiseksi. Letkuhan tarjoilee alipainetta EGR venttiiliin ja jos on vuotoa niin takuulla nykii.
Eli mun tapaus oli just tämä alkuperäinen kysymys ja todella epäilijöille, -98 loppuvuoden 2.0 ZETECissä on EGR synsteemi.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45