Eli kyseessä 247tkm ajettu C-max 2.0tdci powershift laatikolla.
1-2 ja 2-3 vaihteen vaihto on nykäisevä suurimman osan ajasta, muutamaa ajokertaa lukuunottamatta. Välillä nostaa vaihteenvaihdon aikana noin 300rpm kierroksia. Täyskiihdytys (näin liukkaalla) saa kierrokset ryntäämään melkein 5000rpm kun se vaihtaa vaihteen noin 4000rpm kohdalla. Saman efektin sais jos manuaalilla ei nostais kaasua pois kun vaihtaa vaihteen.
Loput vaihteet kun on päässyt vauhtiin niin vaihtuu todella huomaamattomasti. Myös vakkari päällä auto ns nykii ja kiekkamittari hieman nypyttää, oisko noin 50rpm.
Ostin auton pari viikkoa sitten enkä koeajossa osannut kiinnittää huomiota ko seikkoihin. Nyt sitten jännittää onko toi menossa rikki. Fordi kävi merkkihuollossa myyjän piikkiin ko ongelman takia ja heidän mielestään kaikki OK, ei vikakoodeja. Laatikko päivitettiin ja sopeutettiin. Laatikon käytös parani hieman mutta toi vaihdoissa nykäisy ja vakkarin nykiminen tuntuu edelleen. Pitää varmaan soitella uudestaan ja selittää ettei softapäivitys poistanut ongelmaa.
Tänään kävin hieman kovemmin kiihdyttelemässä ja loppuajosta laatikko toimi paljon pehmeämmin pienimmillä vaihteilla. Ja kuten sanottu joskus laatikko toimii hyvin. Olisko parin viikon aikana neljänä päivänä kun on enempi ajanut.
Mulla ei oo kokemusta eikä vertailu kohtaa onko toi normaalia. Toki kaksoiskytkinvaihteisto ei oo ns oikea automaatti, mutta käsittääkseni vaihdot pitäis olla tasaisia.
Onko kellään mitään vastaavaa kokemusta? Pitääkö tässä alkaa varautua tikittävään aikapommiin? Sen verta kauhujuttuja netissä powershiftistä että melkeen alkaa osto kaduttamaan
