Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Alkanut pikkuhiljaa escortin jarrupoljin vaatia kengänpohjaa enemmän ja enemmän, jotta jarrutus onnistuisi. Aluksi vika ei tuntunut pahalta ja luulin että on päässyt pikkasen ilmaa järjestelmään, mutta tänään kaupungilla ei meinannut jarruttaa kottura ollenkaan. Välillä kuitenkin poljin jarruttaa herkästikin. (polkimen pumppaus toimii myös, välillä vähemmän ja välillä enemmän)
Jarrunestettä on säiliössä eikä se ainakaan sutena vuoda pihalle.
Käsijarrupolitiikkakaan ei toimi kovin hyvin tässä autossa joten kohta alkaa oleen pattitilanne
Ja tässähän on edesssä levyjarrut ja takana rummut.
Onko kokemuksia moisista vioista moisissa autoissa?
Viimeksi muokannut ebetra, 27 Tammi 2017 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos voimaa oikein vaatii, vois vika viitata sinne jarrutehostimeen ja jos siis se jarru toimii yhtä huonosti kone käynnissä ja kone sammuksissa...
Eiköhän siellä kuitenkin joku jarruputki vaan hieman vuoda...
Poljin on paljon jäykempi kun kone on sammuksissa, eli poljin ei käyttäydy samalla lailla kuin käynnissä.
Nyt kovemmassa vauhdissa painoin jarrua ja huomasinkin että auto puoltaa oikealle kun jarruttaa. Vika on siis kuskin puoleisissa jarruvermeissä? täytyy varmaan kurkata jarruletkujen, -putkien ja -sylintereiden kunto?
ebetra kirjoitti:Poljin on paljon jäykempi kun kone on sammuksissa, eli poljin ei käyttäydy samalla lailla kuin käynnissä.
Nyt kovemmassa vauhdissa painoin jarrua ja huomasinkin että auto puoltaa oikealle kun jarruttaa. Vika on siis kuskin puoleisissa jarruvermeissä? täytyy varmaan kurkata jarruletkujen, -putkien ja -sylintereiden kunto?
Oisko siinä sitten vasen etujarrusatula jumissa, pitäis kattoa niistä etujarrupalat/-levyt aluksi. Se ei selviä sieltä kuskin paikalta...
Ainakin palat puree jarrulevyyn hyvin, joten ei kauhean jumissa se sylinteri voi olla. Koitettiin ilmata sitä myös, mutta ilmaa ei tullut. Sen sijaan tuli melkein mustaa jarrunestettä, aluksi vähän tukkoisesti. Ilmatessa piti pumpata noin 10 kertaa poljin pohjaan ennenkö painetta alkoi kerääntyä, mutta paine katosi nopeasti.
Voiko pääjarrusylinteri olla kumiosiltaan antautunut, kun kuitenkin painetta kertyy "hetkellisesti"?
Millainen keissi toi pääsylinteri on vaihtaa, olisi meinaan elinluovuttaja samalla tontilla siihen hommaan! (ps. vai lähteekö se irti helpoiten tehostimen kanssa?)
Jarruputki ja letku ei näyttänyt ainakaan ulkoisesti siltä että vuotaisi.
Ja vielä semmonen info että jarrut menee kuitenkin suht helposti lukkoon.
Tänään kun olin aamulla menossa vaihtamaan pääsylinteriä niin kappas vika olikin poistunut.
Eli nyt jarrupoljin tuntuu suhteellisen piukalta ja jarrutus pelaa hyvin. Olisikohan tuolla 20 asteen äkillisellä lämpötilamuutoksella jotain osaa asiaan?
Otin kuitenkin varaosa-autosta tehostimen ja pääsylinterin irti, jos vika pääsee yllättämään.
Tänään sain viimein jarruremontin valmiiksi. Vika ei ollut edessä eikä pääsylinterissä, vaan repsikan puoleinen sylinteri vuosi toisesta männästä nesteitä pihalle, oli aika kosteat tunnelmat rummun sisällä.
No ei muuta kun motonettiin ja uus sylinteri jonka vaihdoin sitten takajarrukenkien ja vaijerin yhteydessä. Sen jälkeen vika korjaantui, mutta poljin tuntui vieläkin vähän löysältä. Onneksi otin motonetistä kahdet sylinterit ja vaihdoin sen toisenkin tänään. Nyt on jarrupoljin sen tuntuinen kuin oli muutama kuukausi sitten
Nyt voi eskolla mennä kylki edellä joka mutkassa ja ei pelota että jarrut pettää!
ps. käkärin etu- ja takavaijerin liitos on aika mehukkaassa paikassa just pakoputken yläpuolella