Mitäpä kannattaisi tutkia -88 / -90 mallisista Orioneista ostaessa?
Mitkäs ne on Orionin yleisimmät ruostepaikat?
Orionin tyyppiviat?
Orion
Yleisin tyyppivika on polttoaineen ruiskutusjärjestelmän puute. Nykyhinnoilla suosittelen lämpimästi ghia i mallia. Saa niiiiiiin paljon paremman auton satasen kahden lisähintaan.
Ruostetta voi löytyä helmakoteloista, akun alta, takakaarista, takarunkopalkeista, takalattian takasauma, etujalkatilan saumat, korin taka-alanurkat, Ovien pohjat, tuulilasin alareunasta/nurkista.
Ruostetta voi löytyä helmakoteloista, akun alta, takakaarista, takarunkopalkeista, takalattian takasauma, etujalkatilan saumat, korin taka-alanurkat, Ovien pohjat, tuulilasin alareunasta/nurkista.
Taisi olla juuri JesseT, joka taannoin pari vuotta sitten vihjasi CRSC:n puolella Orionista. Sen vihjeen perusteella aloin katsella 1.6i Ghia malleja lopulta tuli sellainen hankittua. Oli paljon halvempi kuin vastaava Escort (XR3i) johtuen varmaankin pienemmästä teinikertoimesta, mutta tekniikaltaan sama auto. Laite oli teknisesti pomminvarma, mutta pelleissä oli sitten tekemistä (etuovien pintapellit, takajalkatila, pohja). K-Jetronic taitaa kestää jopa "ydinräjäytyksenkin", kun siinä ei ole mitään ylimääräistä elektroniikkaa. Eniten jännitti, kun tuli takaisin Suomeen viime talvena, niin kolmen kuukauden seisomisen jälkeen: laakista käyntiin.
Luulin silloin, että Ghia = kaikki varusteet, mutta eihän autossa ollut edes keskuslukkoa, sähköikkunoista tai kattoluukusta puhumattakaan. Kiekkamittari sentään oli ja Ghia varustelutason myötä kaadettavat takapenkin selkänojat. Ihmeellinen välivuoden malli taisi olla (vm. -88 ), sillä 86-87 (se kassakaappilukon mallinen avain) ja 88/8+ taas aika monessa em. kaivatut varusteet ovat.
Auto on jatkanut kaverilla elämäänsä ja sai poistua uusien projektien tieltä.
Luulin silloin, että Ghia = kaikki varusteet, mutta eihän autossa ollut edes keskuslukkoa, sähköikkunoista tai kattoluukusta puhumattakaan. Kiekkamittari sentään oli ja Ghia varustelutason myötä kaadettavat takapenkin selkänojat. Ihmeellinen välivuoden malli taisi olla (vm. -88 ), sillä 86-87 (se kassakaappilukon mallinen avain) ja 88/8+ taas aika monessa em. kaivatut varusteet ovat.
Auto on jatkanut kaverilla elämäänsä ja sai poistua uusien projektien tieltä.
Viimeksi muokannut Sine, 31 Elo 2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
orion
VAROITUS! Viininpunainen/harmaa alaosa. Ford orion i Ghia (KJT-409)
On ainakin hirvee pommi.
Sattuu olemaan nimittäin meikäläisen entinen josta oli pakko päästä eroon nopeasti.
Siinä vihjettä yhdelle päivälle
On ainakin hirvee pommi.
Sattuu olemaan nimittäin meikäläisen entinen josta oli pakko päästä eroon nopeasti.
Siinä vihjettä yhdelle päivälle

Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Re: orion
Hoppa kirjoitti:VAROITUS! Viininpunainen/harmaa alaosa. Ford orion i Ghia (KJT-409)
On ainakin hirvee pommi.
Sattuu olemaan nimittäin meikäläisen entinen josta oli pakko päästä eroon nopeasti.
Siinä vihjettä yhdelle päivälle
Jep täytyypä muistaa

