sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
pitäs tuo sierran kaasari vaihtaa parempaan niin meneekä tuo granadan dgav imusarjoineen heittämällä tuon dfth:n tilalle? hermot menee tuon sähkökaasarin kanssa. tänään käytin pöydällä pienen nykimisen takia ja putsasin + huoltosarjan laitoin ja meni vaan huonompaan suuntaan kun ei käy enää tyhjäkäyntiä.
Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
DGAV ja sen imusarja menevät pultta-kiinni kyllä DFTH:n tilalle, mutta ongelmaksi saattaa muodostua sytkäpuoli. Sullahan on siellä se "iso" Motocraftin boksi, jossa sytkäkartat ja MAP-lähtö, sekä jakajana Boschin Hall-tyylinen. Vesiryyppyisen DGAV:n kaverina on induktiivinen jakaja, johon tulee sitten ne alipainehässäkät, koska siinähän ennakon säätö keskipakoinen, vaikka kärjetön onkin. Kannattaa siis siirtää luovuttaja autosta myös jakaja ja "pieni" sytkäboksi.. sekä tietysti ilmanputsarikotelo
Tai sitten modaa sitä sähkökaasaria, mulla oli yhdessä Sierroistani otettu koko sähköinsen tyhjäkäyntisäätömokkulan töpseli irti ja säädetty manuaalisesti käymään tyhjää

Tai sitten modaa sitä sähkökaasaria, mulla oli yhdessä Sierroistani otettu koko sähköinsen tyhjäkäyntisäätömokkulan töpseli irti ja säädetty manuaalisesti käymään tyhjää

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
En kyllä itse näe, miten sytkäpuoli liittyy kaasarin vaihtoon tässä tapauksessa. Jättää vaan sen sähköisen tyhjäkäynninsäätimen töpselin kytkemättä, kun dgav-kaasari ei sitä tarvitse. Sytkäpuoli toimii hienosti vanhaan malliin siitä huolimatta.
Joskus tällainen vastaavanlainen muutos tuli omaan sierraan tehtyä, eli tuon "sähköohjatun" vakiokaasarin tilalle tuli hieman isompi mekaanisilla ohjauksilla varustettu. Mulla ei tosin ollut nimenomaisesti "dgav" malli, mutta uskoisin kyllä tässäkin tapauksessa vaihdon onnistuvan.
Myöskin on hyvä, jos uuden kaasarin mukana tulee sille sopiva imusarja. Tuossa dgav:ssa kun saattaa olla eri pulttijaolla imusarjan kiinnityslaippa verrattuna alkup. kaasariin.
Joskus tällainen vastaavanlainen muutos tuli omaan sierraan tehtyä, eli tuon "sähköohjatun" vakiokaasarin tilalle tuli hieman isompi mekaanisilla ohjauksilla varustettu. Mulla ei tosin ollut nimenomaisesti "dgav" malli, mutta uskoisin kyllä tässäkin tapauksessa vaihdon onnistuvan.
Myöskin on hyvä, jos uuden kaasarin mukana tulee sille sopiva imusarja. Tuossa dgav:ssa kun saattaa olla eri pulttijaolla imusarjan kiinnityslaippa verrattuna alkup. kaasariin.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
Siihen sovitteluun on olemassa sovitelaippoja, niitä löytyy mahdollisesti, freetechnics, moposport, kaasutinexpertti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav
joo kaasutin olisi tarkotus vaihtaa imusarjan kanssa yhtenä pakettina. yks "ongelma" on tuon kaasuvaijerin ja vivuston kanssa kun ovat erilaiset ja vaijeri tulee toiseltapuolen. sain tuon oman kaasarin nyt pelittämään jotenkin ja vika oli ilmeisesti imusarjan ja kaasarin välinen tiiviste mitä ei tullut uudessa huoltosarjassa
joten laitoin sen liimalla niinkun oli jo ennestään eikä se sitten ilmeisesti pitänyt. nyt on tiivistepaperista tehty tiiviste ja rupes toimimaan. enää pikkusen vaeltelee tyhjäkäynti kun on tuo tyhjäkäyntisäätimen töpseli kiinni.
