Ford Focus Eber kellolla
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Elo 2005 19:33
Ford Focus Eber kellolla
ongelmani koskee eberiä, eli webastonkaltaista lisälämmitintä joka ei autossani toimi. nähtävästi siitä ovat "aivot" sökönä eli pumppu huutaa niin hitosti ja ilmaa tulee mutta mikään ei lämpiä. Jos hyviä vinkkejä millä tästä selvittäisiin voisiko otella yhteyttä.. ps. hehkutulpan ja liekkivahdin vaihto on kokeiltu.
ELI AUTO ON FORD FOCUS 1.8 TCI VM -99
ELI AUTO ON FORD FOCUS 1.8 TCI VM -99
Se on kallis paukku, mut jos jossain voortilla on tuo hinta niin sehän on aika kohtuullinen, stockalta ko kysyin ni yli tonnin. Noi valtuutetut asennusliikkeet lupasi asennettuna 500e. Tietty käytettynä jos löytyy..jarkkoo kirjoitti:Aiheeseen liittyen, mistähän tuohon alkuperäiseen eberiin saisi tuon kellosarjan järkevään hintaan? Voortilla 500-600e asennettuna, ei kiitos. Tolla hinnalla saa jo Webaston kelloineen päivineen..
Saksasta tilaamalla? Vinkkejä otetaan vastaan
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Täälläpäin paikalliselta autosähköltä sai 350 eur.jarkkoo kirjoitti:Aiheeseen liittyen, mistähän tuohon alkuperäiseen eberiin saisi tuon kellosarjan järkevään hintaan? Voortilla 500-600e asennettuna, ei kiitos. Tolla hinnalla saa jo Webaston kelloineen päivineen..
Saksasta tilaamalla? Vinkkejä otetaan vastaan
Asentaa eivät edes luvanneet kun on niin vittumainen homma. Noh, asentelin itse ja käsivarret olivat kyynärtaipeeseen asti verillä.
Re: Ford Focus Eber kellolla
[quote="llGipstarll"]ongelmani koskee eberiä, eli webastonkaltaista lisälämmitintä joka ei autossani toimi. nähtävästi siitä ovat "aivot" sökönä eli pumppu huutaa niin hitosti ja ilmaa tulee mutta mikään ei lämpiä. Jos hyviä vinkkejä millä tästä selvittäisiin voisiko otella yhteyttä.. ps. hehkutulpan ja liekkivahdin vaihto on kokeiltu.
Linkissä olevassa manuaalissa sivulla 18 kerrotaan käynnistysaskeleet lisälämmittimelle eli katso siitä mihin asti sinun laite pääsee. Jos sinulle on asennettu ajastinkello jälkikäteen niin sen releboxi käynnistää heti käynnistyskäskyn saatuaan puhaltimen ja jälkikäteen asennetun vesipumpun. Jos lisälämmitin ei saa tämän jälkeen ohjauskäskyä moottorin ohjausyksiköstä (Fordin omasta ohjausyksikösta tulee lisälämmittemelle tieto tarvitseeko auto lisälämmitystä),niin ei se myöskään suostu yrittämään käyntiin. Vika ei ole välttämättä lisälämmitimen aivoissa.
Moottorin ohjausyksiköltä tulevan signaalin voi kuulemma muuttaa tarvittaessa sellaiseksi että tehdasasenteisesta lisälämmitimestä tulee toimintaperiaatteltaan samanlainen kuin jälkiasennettu eli se käynnistyy aina kun sisäkellosta annetaan käynnistyskäsky oli sitten moottori kuinkalämmin tahaansa.
http://www.espar.com/pdfs/hydronic4_5.pdf
Linkissä olevassa manuaalissa sivulla 18 kerrotaan käynnistysaskeleet lisälämmittimelle eli katso siitä mihin asti sinun laite pääsee. Jos sinulle on asennettu ajastinkello jälkikäteen niin sen releboxi käynnistää heti käynnistyskäskyn saatuaan puhaltimen ja jälkikäteen asennetun vesipumpun. Jos lisälämmitin ei saa tämän jälkeen ohjauskäskyä moottorin ohjausyksiköstä (Fordin omasta ohjausyksikösta tulee lisälämmittemelle tieto tarvitseeko auto lisälämmitystä),niin ei se myöskään suostu yrittämään käyntiin. Vika ei ole välttämättä lisälämmitimen aivoissa.
Moottorin ohjausyksiköltä tulevan signaalin voi kuulemma muuttaa tarvittaessa sellaiseksi että tehdasasenteisesta lisälämmitimestä tulee toimintaperiaatteltaan samanlainen kuin jälkiasennettu eli se käynnistyy aina kun sisäkellosta annetaan käynnistyskäsky oli sitten moottori kuinkalämmin tahaansa.
http://www.espar.com/pdfs/hydronic4_5.pdf
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Elo 2005 19:33
Suuret kiitokset kaikille vastauksista! Paikallisessa autosähkö ja webasto/eber korjaamossa paikansi yksi kaveri vian ja näyttäisi olevan ohjausyksikössä eli aivoissa. vaihteli uusia osia ja katsoi vikakoodia testerillä uusilla osilla ja omalla ohjainyksiköllä näytti vuorotellen milloin mitäkin vikaa ja uusilla aivoilla näytti olevan kaikki ok. uudet aivot foordilla 532 €!!!!! ja heppu lupasi laitella omilla pateinteillaan kuntoon kaikkine töineen ja osineen 600:lla €:lla. Kalliiksi käy foortit kun asuntovaunua vetäessä meni vaihdelaatikon tukikumi ja kuskinpuolellakin napsahtelee ja paukkuu mielenkiintoisesti jokin. eikä autolla ole kuin 127tkm ajettu!




Eikös noilla hinnoilla jo kannattaisi tilata saksasta uusi Webasto tai Eberi?llGipstarll kirjoitti:Suuret kiitokset kaikille vastauksista! Paikallisessa autosähkö ja webasto/eber korjaamossa paikansi yksi kaveri vian ja näyttäisi olevan ohjausyksikössä eli aivoissa. vaihteli uusia osia ja katsoi vikakoodia testerillä uusilla osilla ja omalla ohjainyksiköllä näytti vuorotellen milloin mitäkin vikaa ja uusilla aivoilla näytti olevan kaikki ok. uudet aivot foordilla 532 €!!!!! ja heppu lupasi laitella omilla pateinteillaan kuntoon kaikkine töineen ja osineen 600:lla €:lla. Kalliiksi käy foortit kun asuntovaunua vetäessä meni vaihdelaatikon tukikumi ja kuskinpuolellakin napsahtelee ja paukkuu mielenkiintoisesti jokin. eikä autolla ole kuin 127tkm ajettu!![]()
![]()
2021 Tesla Model 3 LR
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Elo 2005 19:33
Nostetaampas aihetta taas esille.
Nyt alkavat pakkaset lähestyä ja kellon virittäminen eeberin alkaisi olla ajankohtaista.
Onko näistä tullut lisää tietämystä kenellekkään näistä omatekoisista kellosarjoista tyyliin defan kello + joku tarvikepumppu? Joku kehui tällaisen rakentaneensa ja kertoi joillakin kympeillä pääseen osakustannuksissa. Kiinnostaisi vaan todella paljon tuollaiset halvemmatkin ratkaisut kun vertailee nuita asentamoiden hintoja.
Nyt alkavat pakkaset lähestyä ja kellon virittäminen eeberin alkaisi olla ajankohtaista.
Onko näistä tullut lisää tietämystä kenellekkään näistä omatekoisista kellosarjoista tyyliin defan kello + joku tarvikepumppu? Joku kehui tällaisen rakentaneensa ja kertoi joillakin kympeillä pääseen osakustannuksissa. Kiinnostaisi vaan todella paljon tuollaiset halvemmatkin ratkaisut kun vertailee nuita asentamoiden hintoja.
Eberin kelloa
Mistä liikkeistä tuota eberin kelloa + asennusta kannattais kysellä pk-seudulla? Yhden hinnan jo löysin; täydennyssarja 589€ (kello, pumppu, jne.) ja asennettuna 900€. Saako tuota mistään halvemmalla?
(ja auto on vm. 2003 mondeo 2.0 tdci)
(ja auto on vm. 2003 mondeo 2.0 tdci)
Re: Eberin kelloa
Tämä nyt ei paljoa auta, mutta nykyseen katiskaan Webasto kauko-ohjauksella asennettuna 1000e joten aika raju hinta tuosta kellon asennuksesta kieltämättä.antha kirjoitti:Mistä liikkeistä tuota eberin kelloa + asennusta kannattais kysellä pk-seudulla? Yhden hinnan jo löysin; täydennyssarja 589€ (kello, pumppu, jne.) ja asennettuna 900€. Saako tuota mistään halvemmalla?
(ja auto on vm. 2003 mondeo 2.0 tdci)
Onkohan tuota täydennyssarjaa kukaan saksasta löytänyt/onnistunut tilaamaan? Vois säästää jokusen kympin siinä, ja sitten näppärä kaverihan sen itse rakentelee paikalleen.
Aikoinaan Focukseen oli tarkoitus itse rakennella tuo ihan yleismallin pumpulla jne, tosin kelloa ei ollut tarkoitus laittaa vaan kauko-ohjaus (gsm), mutta jäi sitten tekemättä auton vaihdon takia.
2021 Tesla Model 3 LR
Focuksesssa (TDDI) oli vain t-haaralla pumpulle tulevassa linjassa tuo eberi jossen väärin muista, eli käsittääkseni ei tarvinne omaa erillistä pumppua sen kummemmin. Ainakin silloin kun oman Focukseni eberiä huollettiin eräällä webasto-pajalla, niin oli jullikat sitä mieltä kun systeemiä kävivät läpi, ettei olisi tarvinnut kuin rakentaa ohjaus + laittaa kiertovesipumppu.antha kirjoitti:Tuo vakiona oleva eber käyttää kuulemma samaa polttoainetuloa moottorin kanssa, ja asennushintaa lisää kelloajastetulle eberille tehtävä oma polttoainesyöttö. Tuo täydennysarjan hinta 590 tuntuu olevan aika vakio monessa paikassa mistä nyt olen kysellyt, työn hinnasta pystyy vähän tinkimään..
2021 Tesla Model 3 LR
Ainakaan tuolla tdci:llä ei pärjää kyllä yhtään pakkasilla ilman lisälämmitintä. En minäkään pienestä pillastu mutta viime talvena kun oli pari kk ajellut turpa huurussa karvahattu päässä niin eberi korjautettiin ja asennettiin kellosarja.llGipstarll kirjoitti:Tiedä sitten mistä tilata ja miten. tarvinnee ilmeisesti luottokortin jollaista meikäläisellä ei ole. riittääkö kapiiniin lämpöä ollenkaan talvella jos eberin jättää kokonaan pois ja turvautuu lohkolämmittimeen?
Lohkarilla ei pitkälle pötki kun auto itse ei ajossa jaksa pitää yhtään lämpöjä yllä.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Onko tähän moottorin ohjaus purkilta tulevaan signaaliin kukaan kerennyt perehtymään, eli minkälaista signaalia sieltä tulee, ja miten sen voisi hoitaa niin että foordin eberin voisi asentaa johonkin toisen merkkiseen autoon. pöydälläni lepää D5W S joka pitäisi saada toimimaan. Töpselin päässä on viisi johdinta jotka on töpseliin numeroitu, vesipumpulle on oma kaapeli.
1=punainen
2=ruskea
2=(tyhjä)
4=sinivalkoinen
5=sininen
6=vihreä
Vahvasti epäilisin että, punainen +, ruskea-, sininen ja sinivalkoinen olisi ne ulkolämpötila anturin piuhat, jotka tässä vaiheessa voisi oikosulkea.
viimeiseksi jäisi se vihreä, jollekka joku voisi keksiä selityksen, itse epäilen sitä signaalia, joka antaa lämmittimelle luvan käynnistyä.
1=punainen
2=ruskea
2=(tyhjä)
4=sinivalkoinen
5=sininen
6=vihreä
Vahvasti epäilisin että, punainen +, ruskea-, sininen ja sinivalkoinen olisi ne ulkolämpötila anturin piuhat, jotka tässä vaiheessa voisi oikosulkea.
viimeiseksi jäisi se vihreä, jollekka joku voisi keksiä selityksen, itse epäilen sitä signaalia, joka antaa lämmittimelle luvan käynnistyä.