Jonkun aikaa körötellyt tuollaisella 2006 vuoden mondeolla jossa "isolohko" 2.2 dieseli (BWY/QJBB) keulilla ja alkanut tekemään lisää ruutia mieli.
Quamtumin softa valikoitui käyttöön.
Eilen dynolle säätelemään ja kikkailemaan, kesäkumia alle ja perusveto.
155 hevosta ja 406 nyyttonia. Vakionahan kai pitäisi olla 155/350 (vääntöjen määrä vaihtelee lähteen mukaan, manuaalissa ei kerrota ollenkaan).
Tietoa, onko auto joskus edellisten omistajien toimesta ohjelmoitu, ei ole, ja tätä on huono alkaa soittelemaankaan läpi kun ollut pari isompaa firmaa omistajina.
Softia sisään, vetoja välillä ja paras tulos oli 166/428.
Neljääköhän eri softaa tuupittiin autoon ja joka välissä dynovetoja. Englannin suunnalla koodiorjat väänteli sitten uutta softaa "alkuperäisen" päälle tai heidän oman blankon softan päälle.
Alkoi jo käymään moinen urakointi kunnon päälle, kova hinku nukkumaan ja kauhea nälkäkin iski päälle, niin eipä tajunnut siinä samalla noita DPF arvoja jne katsella.
Ahtoja uudella softalla saatiin nousemaan juuri 1.5 barin yläpuolelle, "alkuperäisellä" juuri alle 1.5 bar.
Dynokäyrät tipahtaa jossain 2200-2400rpm kohdalla selvästi.
Epäilys heräsi että putkistossa on rajoitteita eikä tavara liiku tarpeeksi hyvin ulos.
Lopputulema oli, että jätettiin nyt tehdyt muutossoftat vielä pois ja jatketaan asioita myöhemmin mekaanisten toiminpiteiden jälkeen.
Ohjelmassa viikonlopulle ainakin seuraavaa:
- EGR tulppaus. 3mm alumiinilevyä löytyy neliötolkulla, eiköhän siitä just saa tehtyä yhden lätkän.
- Pakoputken jousto-osan tarkastus ettei ole romahtanut sisäänpäin vaikka ulos näyttää hyvältä.
Mahdollisesti tehtävänä
- DPF suolestus, kun vain varmistuu jostain halpa korvike jos homma kusee kintuille. Cats2u ainakin myy sataan puntaa plus verot ja rahdit jotain, odotellaan tietoa mikä on tuo DPF miehiään.
Huomenna toivottavasti saa kaverilta elmipalikan lainaan niin pääsee vähän tiirailemaan itse noita dpf tietoja viikonlopun aikana.
Mitenkäs muilla?
Paljonko moisen pitäisi edes oikeasti vakiona ahtaa?
Mondeo 2006 Mk3 2.2 tdci, ohjelmointi, egr, dpf.
Re: Mondeo 2006 Mk3 2.2 tdci, ohjelmointi, egr, dpf.
moro mulla 2004 mallin 2,2tdci vakiona käytin penkissä anto 164,8hv ja 406nm mulla sen verran vanha et ei oo dbf.
muutoksia on nyt katti tyhjätty ja suora putkisto ilman vaimentimia kesäks täytys tilata isompi välijäähy se näissa on ihan liian pieni kiree kiihdytys niin imulämmöt on heti 60-70c
autogaugen mittarin mukaan ahtoja vakiona 1,5-1,8
nyt celtic tuningin ohjelma moottorin luonne parani kyllä tosipaljon keski aluella ei enää nuukahda.
turbo pitäs ottaa pöydälle ja rassata vnt siivet kunnolla epäilys et ne vähän jumittaa
muutoksia on nyt katti tyhjätty ja suora putkisto ilman vaimentimia kesäks täytys tilata isompi välijäähy se näissa on ihan liian pieni kiree kiihdytys niin imulämmöt on heti 60-70c
autogaugen mittarin mukaan ahtoja vakiona 1,5-1,8
nyt celtic tuningin ohjelma moottorin luonne parani kyllä tosipaljon keski aluella ei enää nuukahda.
turbo pitäs ottaa pöydälle ja rassata vnt siivet kunnolla epäilys et ne vähän jumittaa
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Mondeo 2006 Mk3 2.2 tdci, ohjelmointi, egr, dpf.
Aika kovat tehot ja väännöt sullakin vakiona ollut, mutta hyvä tietää.
Ja eihän tuo työkaverilta lainattu elmi palikka halunnut J1850 protolla mennä autoon kiinni. Prkl kiinakopiot.
Katsotaan onko nuo mitä itse tilasin yhtään sen parempia kun neljää vai viittä erilaista tilasin kerralla.
No, jos ei muuta niin pitää modata ne toimimaan.
Jännä että tuo toimii kuitenkin työkaverin samanikäisessä fiikuksessa.
Ja eihän tuo työkaverilta lainattu elmi palikka halunnut J1850 protolla mennä autoon kiinni. Prkl kiinakopiot.
Katsotaan onko nuo mitä itse tilasin yhtään sen parempia kun neljää vai viittä erilaista tilasin kerralla.
No, jos ei muuta niin pitää modata ne toimimaan.
Jännä että tuo toimii kuitenkin työkaverin samanikäisessä fiikuksessa.