Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Nyt tämä mun monsuuni on lähiaikoina tehny kolme-neljä kertaa sen että sammuu kun vaihtaa vaihdetta rauhallisesti eli että konee kerkiää tyhjäkäynnille asti. Ekat pari kertaa oli lämpimällä koneella ja nyt viimeset kaks peräkkäin kylmällä. Meno jatkunut aina nostamalla vain kytkintä. Onneksi, kun tuo eka varma sammumistapaus oli ohitustilanteessa omalle kaistalle palatessa...
Tyhjäkäyntiähän tämä käy hieman epätasaisesti. Välillä se tuntuu jopa istuessa, mutta ei näy mittarissa. Nyt viimeisten tapausten jälkeen ku polkiin kytkintä pohjaan ja annoin kierrosten tippua ajossa, niin viisari vaelsi hakien tyhjäkäyntiä ennen kuin tasoittui. Tuossa viimeisessä sammuessa moottori yritti pysähtyä tyhjäkäyntikierroksille mutta sammui. Mitään uusia vikakoodeja tähän liittyen ei näkynyt autocomilla (muutenhan siellä aina on pari C-tason ilmotuksia jostain abs-sähköpiirin tai puhaltimen moottorin häiriöstä, eli eivät näy vikavalona. Paitsi tietenkin tukittu EGR sytyttää valon. )
Koneella (2.0TDCI 130hv) ajettu n. 330tkm, n. 45tkm sitten vaihdettu kunnostetut suuttimet (EPS:ltä). EGR tukittu myös noihin aikoihin ja imusarja putsattu myös. Tankki ollut kyllä aika tyhjä näillä kerroille (valo palanut).
Mistäköhän alkaisi vikaa etsimään, kun totennäköisesti sen ilmeneminen tihenee eikä vähene? Eikait vaan suuttimet? Vai voisko löpö olla jotenkin loppumassa kun tankki ollut aika tyhjänä? Tosin mitenkään muuten auton käynnissä/käynnistymisessä ei ole ollut huomauttamista tai tehoissa vikakerroillakaan, joten ei tuntus että pumpussa olis vikaa. MAFfin laitoin just uuden testaakseni josko sillä olis tasoittunut tyhjäkäynti, mutta ei vaikutusta. Myös polttoainesuodatin vaihdettu viikko sitten.
Hyviä iteoita tutkintakohteiksi?
Tyhjäkäyntiähän tämä käy hieman epätasaisesti. Välillä se tuntuu jopa istuessa, mutta ei näy mittarissa. Nyt viimeisten tapausten jälkeen ku polkiin kytkintä pohjaan ja annoin kierrosten tippua ajossa, niin viisari vaelsi hakien tyhjäkäyntiä ennen kuin tasoittui. Tuossa viimeisessä sammuessa moottori yritti pysähtyä tyhjäkäyntikierroksille mutta sammui. Mitään uusia vikakoodeja tähän liittyen ei näkynyt autocomilla (muutenhan siellä aina on pari C-tason ilmotuksia jostain abs-sähköpiirin tai puhaltimen moottorin häiriöstä, eli eivät näy vikavalona. Paitsi tietenkin tukittu EGR sytyttää valon. )
Koneella (2.0TDCI 130hv) ajettu n. 330tkm, n. 45tkm sitten vaihdettu kunnostetut suuttimet (EPS:ltä). EGR tukittu myös noihin aikoihin ja imusarja putsattu myös. Tankki ollut kyllä aika tyhjä näillä kerroille (valo palanut).
Mistäköhän alkaisi vikaa etsimään, kun totennäköisesti sen ilmeneminen tihenee eikä vähene? Eikait vaan suuttimet? Vai voisko löpö olla jotenkin loppumassa kun tankki ollut aika tyhjänä? Tosin mitenkään muuten auton käynnissä/käynnistymisessä ei ole ollut huomauttamista tai tehoissa vikakerroillakaan, joten ei tuntus että pumpussa olis vikaa. MAFfin laitoin just uuden testaakseni josko sillä olis tasoittunut tyhjäkäynti, mutta ei vaikutusta. Myös polttoainesuodatin vaihdettu viikko sitten.
Hyviä iteoita tutkintakohteiksi?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Saattaisin koittaa IMV:n vaihtoa pumppuun, nämä joskus auttaneet. Nyt ei jouda enempää kaivamaan...
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2 ... 1167802519
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2 ... 1167802519
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Tuo IMV -venttiili on eräs vikamahdollisuus koska vaikuttaa ettei paine riitä. Toinen tietysti ilma polttoaineen seassa.bluri kirjoitti:Saattaisin koittaa IMV:n vaihtoa pumppuun, nämä joskus auttaneet. Nyt ei jouda enempää kaivamaan...
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2 ... 1167802519
Täältä löytyy ylimääräinen kunnossa oleva IMV-venttiili ko. autoon, kohtuuhintaan.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Lueskelin tuosta IMV:stä brittifoorumia ja ei jotenki oireet passaa, ku ei mitään muuta oiretta käynnissä ole. Tänään seurasin tuossa työmatkalla puhelimella paineita ja siinähän nuo järkevän näkösesti seilasivat. 200bar tais olla tyhjäkäynnillä, motarilla 700-1100 bar ja kiihytyksessä 1600bar. Harmi kun olin jo sammuttanut seurannan kun poistuin rampilla, koska silloin taas sammui. Tankki on muuten nyt täynnä, ettei sen puoleen sopan loppumisesta ole kyse.
EDIT: Korjattu paineita.
Lisäksi painekäyrä näyttää tasaselta (jos kierrokset/rasitus tasaista) mutta tyhjäkäynnillä paine seilaa aika tavalla, 180-350bar. Ainoastaan moottorijarrutuksessa saa isompaa syheröä painekäyrään. Eli periaatteessa ollaan vian lähettyvillä, mutta mikä syy ja mikä seuraus. Johtuneeko sitten tuosta venttiilistä vai karkaako paine suuttimista vuotona tai jostain muusta?
EDIT: Korjattu paineita.
Lisäksi painekäyrä näyttää tasaselta (jos kierrokset/rasitus tasaista) mutta tyhjäkäynnillä paine seilaa aika tavalla, 180-350bar. Ainoastaan moottorijarrutuksessa saa isompaa syheröä painekäyrään. Eli periaatteessa ollaan vian lähettyvillä, mutta mikä syy ja mikä seuraus. Johtuneeko sitten tuosta venttiilistä vai karkaako paine suuttimista vuotona tai jostain muusta?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Sen verran väliaikatietoja että käytin auton eilen katsastuksessa eikä koskaan ole ollut noin hyvät savutusarvot, 1,27! Onneksi ei siellä sammunut ja muutenkin leimattiin huomautuksitta
Tuo savutus vain hieman yllätti että jos suuttimissa olis ohivuotoa rajusti niin kait se nyt päästöissäki näkyis? Vai voiko suutin vuotaa suoraan paluuletkuun, pelkästään?

Tuo savutus vain hieman yllätti että jos suuttimissa olis ohivuotoa rajusti niin kait se nyt päästöissäki näkyis? Vai voiko suutin vuotaa suoraan paluuletkuun, pelkästään?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Oletko puhdistanut kaasuläppäkoteloa? EDIT: siis sammutusläppähän se dieselissä on...
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
No mulla oli viikko sitten identtisessä kulkineessa savut uusintakatsastuksessa 0.03 !!?? Täytyi olla mittauskone sökö, ei tuota muuten voi selittää. Mutta nytpä tiedän missä auton tästä lähtien käytän leimalla ja minkä konttorin kierrän kaukaa !Deippa kirjoitti:Sen verran väliaikatietoja että käytin auton eilen katsastuksessa eikä koskaan ole ollut noin hyvät savutusarvot, 1,27! Onneksi ei siellä sammunut ja muutenkin leimattiin huomautuksitta![]()
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Nyt on ohivuotestiä tehty vajaa minuutti. Enempään ei mitta-asteikot riittäny
Eli kaks keskimmäistä suutinta vuoti kuin seula, 65 ja 70ml/min. Kaks muuta samassa ajassa 2/3ml. Siinäpä se syy siis paineiden karkaamiseen.
Nyt sitten pitäis päättää ja kysellä vähän hintoja eri vaihtoehdoille. Joko uudet kunnostetut suuttimet ~120e/kpl +työt jos ei ite vaihda. Tai sitten vaihtaa suuttimien sisältä venttiili, joko ite tai huollossa ja työt päälle.
Onnistuikos muuten uusien suuttimien koodaus forscanilla kotioloissa? Siten että kaks jää vanhalle koodille(kun niillehän ei enää löydy kalibrointiarvoja)?

Nyt sitten pitäis päättää ja kysellä vähän hintoja eri vaihtoehdoille. Joko uudet kunnostetut suuttimet ~120e/kpl +työt jos ei ite vaihda. Tai sitten vaihtaa suuttimien sisältä venttiili, joko ite tai huollossa ja työt päälle.
Onnistuikos muuten uusien suuttimien koodaus forscanilla kotioloissa? Siten että kaks jää vanhalle koodille(kun niillehän ei enää löydy kalibrointiarvoja)?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Pitäisi onnistua forscanilla tai fordiagilla.
Faceliftissä arvotkin pystyy lukemaan, joten saat kahden paikallaan olevan arvon talteen, mutta pystyt kyllä ohjelmoimaan kaksi uuttakin pelkästään.
Faceliftissä arvotkin pystyy lukemaan, joten saat kahden paikallaan olevan arvon talteen, mutta pystyt kyllä ohjelmoimaan kaksi uuttakin pelkästään.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Mitä muuten tapahtuu jos suutinta ei koodaa uudelleen? Onko suutin tällöin täysin pimeä kun ei koodi passaa? Kun eikös se ole kuitenkin jonkinsortin kalibrointikoodi, josta ecu rupeaa pikkuhiljaa muuttamaan suuttimen arvoja omien anturoidensa mukaan. Eli meinaan että poikkeaako se suutinkohtaisesti muka niin paljon ettei toimi?
Vai tarkoittaako se käytännössä kuitenkin ecun ja suuttimen parittamista, jotta ecu tietää kenelle jakelee käskyjä?
Vai tarkoittaako se käytännössä kuitenkin ecun ja suuttimen parittamista, jotta ecu tietää kenelle jakelee käskyjä?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Kai se lähtee käyttämään sitä suutinta ns. Väärillä arvoilla ja ajan myötä oppii. Koodaaminen on niin helppoa, ja paikallaanolevistakin saa peilin avulla koodit, ettei sitä vaan kannata jättää tekemättä.
Tänään koodattiin yhdestä pre-faceliftistä kaikki suuttimet ja katosi vikakoodi (1-sylinterin nakutus), katsotaan kuinka kauaksi aikaa.
Tänään koodattiin yhdestä pre-faceliftistä kaikki suuttimet ja katosi vikakoodi (1-sylinterin nakutus), katsotaan kuinka kauaksi aikaa.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Joo kyllä se koodaus nyt pitäis autocomilla onnistua, mutta forscani ei enää halua ruveta yhteistyöhön vaikka ennen samalla ELM-pulikalla ja tietokoneella toiminut. Nyt eilen tulikin viimeiset tarpeet/työkalut suuttimien vaihtoon. Hommasin kaks tiettävästi n.170tkm ajettua suutinta ja kokeillaan niitä.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Eräs diesel-asiantuntija varoitti Mondeo Delphi-suuttimista että jos ne irroittaa ja asentaa vaikka toiseen autoon, voivat ne jäädä jumiin täysin auki tai täysin kiinni. Jostakin syystä ne ovat niin tarkkoja/herkkiä. Suuttimet saattaa saada liikkeelle diesel-testipenkissä mutta huolletut suuttimet maksavat reilun 100€/kpl joten käytettyjen kanssa temppuilu on turhaa.Deippa kirjoitti:Joo kyllä se koodaus nyt pitäis autocomilla onnistua, mutta forscani ei enää halua ruveta yhteistyöhön vaikka ennen samalla ELM-pulikalla ja tietokoneella toiminut. Nyt eilen tulikin viimeiset tarpeet/työkalut suuttimien vaihtoon. Hommasin kaks tiettävästi n.170tkm ajettua suutinta ja kokeillaan niitä.
Varsinkin kun tuossa km-lukemassa saattaa olla jo toinen tai kolmas sarja suuttimia menossa.
Sinulla on 21mm avain suuttimen irroitukseen...?
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Joo on se erikoishylsä justiinsa. Linjausrautaa ei oo, mutta yritän saada listalla pidettyä suunnassa kiristettäessä.
No se vaan nuo huolletut suuttimetkaan ei näytä välttämättä kestävän ku 50tkm, alkuperäsillä kerkes päästellä melkeen 300tkm, niin sillä aattelin testata purkusuuttimia ku niitä sai kaks yhen kunnostetun hinnalla.
No se vaan nuo huolletut suuttimetkaan ei näytä välttämättä kestävän ku 50tkm, alkuperäsillä kerkes päästellä melkeen 300tkm, niin sillä aattelin testata purkusuuttimia ku niitä sai kaks yhen kunnostetun hinnalla.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Hyvin ovat kestäneet jos lähes 300tkm pääsi.Deippa kirjoitti:Joo on se erikoishylsä justiinsa. Linjausrautaa ei oo, mutta yritän saada listalla pidettyä suunnassa kiristettäessä.
No se vaan nuo huolletut suuttimetkaan ei näytä välttämättä kestävän ku 50tkm, alkuperäsillä kerkes päästellä melkeen 300tkm, niin sillä aattelin testata purkusuuttimia ku niitä sai kaks yhen kunnostetun hinnalla.
Täällä on mittarissa 160tkm ja kolmannet suuttimet jo menossa.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Mikä moottori sulla on? 2.2?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Kyllä on käyttäjässä / huollossa oltava jotain vikaa. Omani meni kiertoon 337tkm ajettuna ilman yhtään vaihdettua suutinta, maanantaina koodasin -03 autoon suuttimet uusiksi, jossa 380tkm ja yksi vaihdettu.Mk2Cortina kirjoitti: Hyvin ovat kestäneet jos lähes 300tkm pääsi.
Täällä on mittarissa 160tkm ja kolmannet suuttimet jo menossa.
Tai todella huonoa tuuria.
Deippa: eikö siis ota forscan ollenkaan yhteyttä vai mikä on roblem?
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Joo forscani ei vaan saanu pulikkaan yhteyttä. Luulin että usbiin laitettu bluetoothi palikka pimentynyt ja hommasin uuden mutta ei auttanu. ELMi kuitenkin on koko ajan puhelimella käytössä, eli siinä ei sen puoleen ole vikaa. Ja tuo läppäri on irti verkosta (ollut aina tallissa) ettei ole windowssin päivityksetkään päässeet sitä sotkemaan.
Suuttimista taas muistelen aikanaan fortin entisen korjaamopäällikön kertoneen että 2.2:ssa niitä menee muutaman vuoden välein. Kakslitrasissa ei samaa ongelmaa.
Suuttimista taas muistelen aikanaan fortin entisen korjaamopäällikön kertoneen että 2.2:ssa niitä menee muutaman vuoden välein. Kakslitrasissa ei samaa ongelmaa.
Viimeksi muokannut Deippa, 18 Tammi 2017 07:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
TDCI 2.0 130hp facelift.Deippa kirjoitti:Mikä moottori sulla on? 2.2?
Aika vaikeaa on käyttäjän vaikuttaa tuohon suuttimien kulumiseen.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Jaa sama motti. Mielenkiintoista...
Ja ei taida tänä viikonloppuna keretä yrittään vaihtoa
Ja ei taida tänä viikonloppuna keretä yrittään vaihtoa
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Mulla 130 hv kans 07 mk3. Mittarissa 386 tkm ja alkuperäiset suuttimet. Selvittelin tätä aikoinaan huollot tehneistä liikkeistä ja uskottava kait se on. Auto on ex-taxi Kainuusta.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
No nyt tuli vaihdettua suuttimia. Eka yks ja käyntiin --> tasainen tyhjäkäynti. Sitten toinen vaihtoon ja sitten ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä ja sammui helposti. Kierroksilla pysyi käynnissä tasaisesti. Elikkä huonompi pois ja kokeilemaan ajoa yhdellä "uudella" suuttimella. Melko pahan kuuluinen nakutus kuului isommilla kierroksilla. Tyhjäkäynti oli kyllä tasainen ja commonrailin paineetkin pysyivät tuolla suuttimella aisoissa. Elikkä susia olivat. Nyt on taas vanhat paikoillaan. Onneksi sain forscanin toisella läppärillä pelaan niin sain vanhat koodit talteen ja koodattua takaskin.
Elikkä cortinan kuulopuheet tällä otannalla piti paikkansa. Harmi kun tuota en tiennyt, silloin kun nuo ostin.
Elikkä cortinan kuulopuheet tällä otannalla piti paikkansa. Harmi kun tuota en tiennyt, silloin kun nuo ostin.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Tuosta on mahdollisesti jopa omakohtaista kokemusta koska oma auto ei lähde käyntiin edes peruskorjatuilla (Delphi-Service Center) suuttimilla.Deippa kirjoitti:No nyt tuli vaihdettua suuttimia. Eka yks ja käyntiin --> tasainen tyhjäkäynti. Sitten toinen vaihtoon ja sitten ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä ja sammui helposti. Kierroksilla pysyi käynnissä tasaisesti. Elikkä huonompi pois ja kokeilemaan ajoa yhdellä "uudella" suuttimella. Melko pahan kuuluinen nakutus kuului isommilla kierroksilla. Tyhjäkäynti oli kyllä tasainen ja commonrailin paineetkin pysyivät tuolla suuttimella aisoissa. Elikkä susia olivat. Nyt on taas vanhat paikoillaan. Onneksi sain forscanin toisella läppärillä pelaan niin sain vanhat koodit talteen ja koodattua takaskin.
Elikkä cortinan kuulopuheet tällä otannalla piti paikkansa. Harmi kun tuota en tiennyt, silloin kun nuo ostin.
Alustava analyysi asiasta on, että TDCI-Fordit ovat jokseenkin paskoja laitteita eikä niihin pidä kenenkään sekaantua. Tällä hetkellä rahaa on palanut osiin yli 2000€ eikä tuo paskakasa osoita haluja käynnistykseen. Vikakoodeja ei ole muutoin kuin P 1000 joka ei välttämättä tarkoita mitään.
Onneksi sait auton takaisin siihen tilaan mistä lähdit.
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Ei pidä yleistää kaikkiin TDCI moottoreihin. Esim. MK4 mondeossahan on pösön 2.0HDI diisseli TDCI:n nimellä, eikä ymmärtääkseni ollenkaan hullumpi mylly. Sellasta sitten seuraavaksi alle niin pääsee perehtyyn eri vikoihin
PS. Onko polttoainetta tankissa?
Mutta noihin mun suuttimiin, niin tekis vielä mieli käyttää nuo 170tkm ajetut jossain ultraäänipesurissa ja kokeilla uudestaan. Hyviä ehdotuksia evukkaista paikoista Oulussa/Suomessa?
EDIT: Kas tämmösenhän saa halavalla motonetistäkin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/803152/Ultraaanipesuri
Tekeeköhän tommosella mitään?
¨
EDIT2: Ei se ollutkaan se "uus" suutin joka aiheutti nakutuksen. Tallissa en eilen illalla huomannu mutta nyt kun kävin kylällä mutkan, niin nakutus kuului selvästi nytkin ja sammuili entistä pahemmin. Tuo jälempänä irti käytetty suutin ei tykänny irrotuksesta. Vaihdoin siihen nyt sitten tuon paremmalta kuulostaneen purkusuuttimen tilalle. Nyt pikkulenkillä ei sammunut eikä juuri nakuttanutkaan, tosin moottori oli lämmin aamun ajosta. Seuraava kylmästartti sitten todellisuuden näyttää, kun kylmänä tuota sammuilua ollut pääasiassa. Elikkä tosiaankaan nämä suuttimet ei tykkää irroitteluista vaikka lykkää entiselle paikalle takaisin. En kyllä ymmärrä miksi, mutta ehkä planeettojen asennolla on vaikutuksensa...

PS. Onko polttoainetta tankissa?

Mutta noihin mun suuttimiin, niin tekis vielä mieli käyttää nuo 170tkm ajetut jossain ultraäänipesurissa ja kokeilla uudestaan. Hyviä ehdotuksia evukkaista paikoista Oulussa/Suomessa?
EDIT: Kas tämmösenhän saa halavalla motonetistäkin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/803152/Ultraaanipesuri
Tekeeköhän tommosella mitään?
¨
EDIT2: Ei se ollutkaan se "uus" suutin joka aiheutti nakutuksen. Tallissa en eilen illalla huomannu mutta nyt kun kävin kylällä mutkan, niin nakutus kuului selvästi nytkin ja sammuili entistä pahemmin. Tuo jälempänä irti käytetty suutin ei tykänny irrotuksesta. Vaihdoin siihen nyt sitten tuon paremmalta kuulostaneen purkusuuttimen tilalle. Nyt pikkulenkillä ei sammunut eikä juuri nakuttanutkaan, tosin moottori oli lämmin aamun ajosta. Seuraava kylmästartti sitten todellisuuden näyttää, kun kylmänä tuota sammuilua ollut pääasiassa. Elikkä tosiaankaan nämä suuttimet ei tykkää irroitteluista vaikka lykkää entiselle paikalle takaisin. En kyllä ymmärrä miksi, mutta ehkä planeettojen asennolla on vaikutuksensa...
Viimeksi muokannut Deippa, 05 Joulu 2016 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Mondeo MK3 TDCI sammuu vaihteen vaihdossa
Deippa kirjoitti:Ei pidä yleistää kaikkiin TDCI moottoreihin. Esim. MK4 mondeossahan on pösön 2.0HDI diisseli TDCI:n nimellä, eikä ymmärtääkseni ollenkaan hullumpi mylly. Sellasta sitten seuraavaksi alle niin pääsee perehtyyn eri vikoihin![]()
PS. Onko polttoainetta tankissa?![]()
Mutta noihin mun suuttimiin, niin tekis vielä mieli käyttää nuo 170tkm ajetut jossain ultraäänipesurissa ja kokeilla uudestaan. Hyviä ehdotuksia evukkaista paikoista Oulussa/Suomessa?
EDIT: Kas tämmösenhän saa halavalla motonetistäkin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/803152/Ultraaanipesuri
Tekeeköhän tommosella mitään?
Polttoainetta on tankissa ja se on pesty huolella irroitettuna mutta rahapussissa ei ole enää kovin paljoa rahaa panostaa (kohta teen sen kirjaimellisesti) kelvottomaan dieseliin. Nimittävä tekijä tuossa on Delphin järjestelmä joka on ollut erittäin epäluotettava mm. joissakin Mersuissa.
Noista suuttimista, dieselkorjaamo saattaa saada jumiutuneen suuttimen auki mutta sekään ei riitä koska se voi juuttua heti uudestaan kun se kiinnitetään autoon. Tuon operaation saattaa joutua toistamaan jopa useita kertoja.
Kansainvälisillä foorumeilla näiden ko. TDCI-moottoreiden v-mäinen luonne tunnetaan koska toimiessaan ovat jopa luotettavia mutta vikaantuessaan voivat särkyä niin ettei oikein kukaan saa selvillä missä vika on.