Ford Protection laajennettu takuu

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Perzack
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2010 10:35

Re: Ford Protection laajennettu takuu

Viesti Kirjoittaja Perzack »

Jatketusta lisätakuusta firma on vetkuloinu kaikesta irti, ei mitään hyötyä.

Kahden vuen tehdastakuu kun loppui, niin selvä, kun perävalot häipyi; sen jälkeen pelkkää kurjuutta. Nytkin 2½ v vanha webasto
hajos, ensin homma luvattiin tuon 3 v jatketun takuun piiriin, ja samalla olis hyvitetty työstäkin, kun samalla paikkojen
aukaisulla vaihdettiin jakopään hihna.
Mutta sitten sieltä olikin hajonnut vain joku sihti, mikä taas ei kuulemma kuulunutkaan takuun piiriin (tietenki). Kaikki hommat
töineen ja osineen asiakkaalle. Jos olis hajonnu koko webasto, niin se olis korvattu "mahdollisesti". Paskapuhetta, sanon minä!
Kehtaavat, vaikka joka kerta oon huollattanu aina samassa merkkiliikkeessä jo 6 vuotta voorteja. :x

Seuraavaan autoon en varmasti hommaa ainakaan mitään lähes tonnin lisätakuuta, jos yleensäkään auto on voorti. Ainakin liike vaihtuu.
Kuga TDCI AWD Powershift ST-line 2017
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford Protection laajennettu takuu

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Perzack kirjoitti:Jatketusta lisätakuusta firma on vetkuloinu kaikesta irti, ei mitään hyötyä.

Kahden vuen tehdastakuu kun loppui, niin selvä, kun perävalot häipyi; sen jälkeen pelkkää kurjuutta. Nytkin 2½ v vanha webasto
hajos, ensin homma luvattiin tuon 3 v jatketun takuun piiriin, ja samalla olis hyvitetty työstäkin, kun samalla paikkojen
aukaisulla vaihdettiin jakopään hihna.
Mutta sitten sieltä olikin hajonnut vain joku sihti, mikä taas ei kuulemma kuulunutkaan takuun piiriin (tietenki). Kaikki hommat
töineen ja osineen asiakkaalle. Jos olis hajonnu koko webasto, niin se olis korvattu "mahdollisesti". Paskapuhetta, sanon minä!
Kehtaavat, vaikka joka kerta oon huollattanu aina samassa merkkiliikkeessä jo 6 vuotta voorteja. :x

Seuraavaan autoon en varmasti hommaa ainakaan mitään lähes tonnin lisätakuuta, jos yleensäkään auto on voorti. Ainakin liike vaihtuu.
Aika erikoista touhua. Fordin virallisilla nettisivuilla on luettavissa Ford Protect lisätakuun ehdot ja niissä ei ainakaan lue, että webaston kaltaisten, tehdasasenteisten lisävarusteiden jotkut tietyt osat eivät kuuluisi takuun piiriin. Kannattaisiko ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos olet jo kirjallisen reklamaation esittänyt. Myöskin se pitäisi olla etukäteen tiedossa kumpi laskun maksaa, ennen kuin korjaamista aletaan suorittaa.

Webaston sihti tukkeentuu yleensä kun webasto on koko kesän käyttämättä ja sitten se tykitetään vanhalla, laitteeseen jääneellä naftalla käyntiin talven alkaessa. Jatkossa kannttaa käyttää sitä myös kesällä vaikka kerran kuukaudessa ja kunnolla, että palaa puhtaasti.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Perzack
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2010 10:35

Re: Ford Protection laajennettu takuu

Viesti Kirjoittaja Perzack »

Asia ok.
Maahantuojan kautta selvitettynä webaston sihti/poltin (?) meni tuohon jatkettuun takuuseen. :D
Homma meni lopulta ok, ihan hyvä. Liikekin oli mukavasti mukana. Voorti-historia jatkuu... ;)

Webaston lisälämmitintä oon kyllä käyttänyt päällä aina silloin tällöin myös kesällä,
ja talvella ajastimella aina pitemmän reissun jälkeen. Hyvin son muuten pelannutkin.
Kuga TDCI AWD Powershift ST-line 2017
aiemmat Kuga vm. 2010 ja vm. 2014
Vastaa Viestiin