Ford S-Max 2006 Termostaatti ja lämmöt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
malti
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2016 11:49

Ford S-Max 2006 Termostaatti ja lämmöt

Viesti Kirjoittaja malti »

Löytyiskö neuvoja...
Fordini (2.0 bensakone, 135 000km) käy jatkuvasti hiukan kylmänä. Näillä lokakuun lopun 0-5 aste keleillä 80-nopeudessa lämpömittari näyttää hiukan vajaa suoraan alas (näin oikeastaan se on aina ollutkin), mutta 120 nopeudessa jo huomattavasti vähemmän - jotakuinkin "kello 7:ään" (aikaisemmin aina pysynyt vakaasti tuossa "normaalissa"). Sisälämpöä tulee heikosti koko ajan. Viimeisen kuukauden aikana - siis kun nämä ongelmat alkoivat - muutamiin otteisiin moottorin "vikavalo" on palanut - ei siis vilkkunut, vaan palanut yhtenäisesti; mutta ei niin kauaa, että olisin kerennyt huoltoon tsekkaamaan vikakoodin. Mitään "Messages" ei ole jäänyt. Juuri tehdyllä 900km:n matkalla varoitusvalo ei palanut kertaakaan, mutta nämä lämpötilaongelmat mm. pari litraa normaalia suuremman keskikulutuksen myötä haittasivat matkanteon riemua. Auto oli keväällä isossa huollossa, jossa mm. tulpatkin vaihdettiin.
a) Voisiko näillä asioilla siis olla jotain yhteyttä? Voisiko vika ollakin Lämpötilan anturissa, eikä Termostaatissa (termostaatti on ilmeisesti vielä alkuperäinen, ja sähköinen sellainen(?)).
b) Miten termostaatin vaihto onnistuu "homemade korjaajalta" - löytyykö jostakin osoitteesta moottorin hajoituskuva tmv.?
c) Miten puolestaan tuon lämpötilan anturin vaihto...?
Kiitollisena neuvoja odotellen... :)
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Ford S-Max 2006 Termostaatti ja lämmöt

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

malti kirjoitti:Löytyiskö neuvoja...
Fordini (2.0 bensakone, 135 000km) käy jatkuvasti hiukan kylmänä. Näillä lokakuun lopun 0-5 aste keleillä 80-nopeudessa lämpömittari näyttää hiukan vajaa suoraan alas (näin oikeastaan se on aina ollutkin), mutta 120 nopeudessa jo huomattavasti vähemmän - jotakuinkin "kello 7:ään" (aikaisemmin aina pysynyt vakaasti tuossa "normaalissa"). Sisälämpöä tulee heikosti koko ajan. Viimeisen kuukauden aikana - siis kun nämä ongelmat alkoivat - muutamiin otteisiin moottorin "vikavalo" on palanut - ei siis vilkkunut, vaan palanut yhtenäisesti; mutta ei niin kauaa, että olisin kerennyt huoltoon tsekkaamaan vikakoodin. Mitään "Messages" ei ole jäänyt. Juuri tehdyllä 900km:n matkalla varoitusvalo ei palanut kertaakaan, mutta nämä lämpötilaongelmat mm. pari litraa normaalia suuremman keskikulutuksen myötä haittasivat matkanteon riemua. Auto oli keväällä isossa huollossa, jossa mm. tulpatkin vaihdettiin.
a) Voisiko näillä asioilla siis olla jotain yhteyttä? Voisiko vika ollakin Lämpötilan anturissa, eikä Termostaatissa (termostaatti on ilmeisesti vielä alkuperäinen, ja sähköinen sellainen(?)).
b) Miten termostaatin vaihto onnistuu "homemade korjaajalta" - löytyykö jostakin osoitteesta moottorin hajoituskuva tmv.?
c) Miten puolestaan tuon lämpötilan anturin vaihto...?
Kiitollisena neuvoja odotellen... :)
Tuossa on Mondeon termostaatin vaihto-ohjeet kuvien kanssa, sama moottori kuitenkin.

http://www.fordwiki.co.uk/index.php/The ... eplacement

Sähköinen termostaatti eroaa tavallisesta siten, että siinä on sähköjohtimen liitin. Vika on mitä suurimmalla todennäköisyydellä termostaatissa.

Melko ahdas paikka mutta kaikkihan ne nykyään ovat.
malti
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2016 11:49

Re: Ford S-Max 2006 Termostaatti ja lämmöt

Viesti Kirjoittaja malti »

Kiitos avusta :)

Taitaa olla sen verran kinkkinen paikka ja juttu, että hyödynnän tuttua "lekuria".
Vastaa Viestiin