Mondeon kanssa "hieman" ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JonzQu

Mondeon kanssa "hieman" ongelmia

Viesti Kirjoittaja JonzQu »

Joo eli tota siis mulla on tommone -02 vuoden farkku mondeo ajettu mukavasti hieman reilu 280 000 ja hän päätti juuri äsken tuohon pihaan jymähtää. Ongelmana siis se, että toi laatikko kulkee kyllä pakilla ihan suht normaalisti, mutta eteenpäin ei sitte senttiäkää. Kun yrittää neitiä eteenpäin ajaa tuntuu ihan kun ois jarrut pohjassa, ottaa kierroksia normaalisti ja kytkin toimii normaalisti. Pari päivää kolissu etupäässä jokin en nyt sitte nii tiiä että mikä tällä kertaa. Kotiin kun ajelin niin jarrua ku paino kuulosti ihan siltä kun metalli hankais oikeen kunnolla metallia vasten ja pakin kun laitto päälle ja käänsi rattia vasemmalle kuuluu joka kerta karmee paukahdus. Eihä tässä muuten mitää oliskaa muttaku pitäs sunnuntaina ajaa semmoset reipas 300 kilsaa mikä on kovin hyvin vaikeata ilman autoo. Jos joku ihana mies nyt sais naisen sepityksestä jotain selvää ja kertois mikä mun neidillä on hätänä nii voisin sen ehkä saada kuntoonki joskus
yritäedes

Re: Mondeon kanssa "hieman" ongelmia

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Mulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen, että edestä on jarrupala loppu ja/tai kitkapinta irti. Varmistua voi nostamalla sen etunurkan ylös mistä meteli kuuluu ja irrottamalla pyörän. Kurkistamalla selviää, onko siellä kaksi jarrupalaa siististi jarrulevyn molemmin puolin - vai jotain muuta.
Sun ongelmahan on se, ettei autolla voi ajaa - eli kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilata kuljetus korjaamolle
2. Tehdä itse tai löytää joku tekemään jarruremppaa (jos se on se) siinä pihalla.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
tursas

Re: Mondeon kanssa "hieman" ongelmia

Viesti Kirjoittaja tursas »

Edellä sanottiin jo tärkeimmät ja siinä on sulle ihana mies, pitäis jonkun vähän sitä kattoa...... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin