Vanha ketju, mutta itsellän vähän samanlainen tilanne oli kun laitoin uudet rummut, kengät ja laakerit, tarvikea osia eli rummut LPR, palat Stark ja laakerit SKF. Vaikka automaattisäätö oli ihan sisään käännetty, ja sylinterin männät täysin sisässä, ei meinannu rumpu mennä paikoilleen. Vertasin kenkiä, uusia vanhoihin, ja huomasin että tuon etummaisin kengän kärki joka mäntään nojaa oli pidempi kuin vanhoissa, joten viilasin ehkä millin tai vähemmän sitä kärkeä, ja rumpu meni pohjaan saakka ja sitä pystyi käsin pyörittämään. Nyt vaan mietittyttää kun ei pyöri niin kevyesti rengas kuin ennen remppaa, että saako tuon verran ollakin nihkeämpi vai ei? Kävin heittämässä maantiellä pari lenkkiä ja otin voimakkaita jarrutuksia myös pelkällä kässärillä, kun kokeilin suoraan sormella rumpua se oli kuuma, muttei kuitenkaan sormi palanut

Laakerit asensin omatekoisella puristimella eli käytin apuna mustaa pulttia ja sierran lohkoa sekä hylsyjä jolla painoin uudet laakerit ulkokoolista rumpuihin, ja lukkorengas meni molemmissa nätisti paikalleen eli en usko että laakerit ois ainakaan ihan päin persettä asennettu. Millasia kokemuksia muilla on Mk1 Focuksen takarummuista ja pyöränlaakereista?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER