Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Piti ihan kirjautua tänne ko ei meinaa oma järki riittää noisen päästöjen suhteen. Kärry pomppas leimalla päästöistä jokka on ihan sfääreissä.
Tyhjäkäynti
Co% 0.8
Co2% 12.7
HooCee 374
O2% 2.3
Kierroksilla
Co% 1.1
Co2% 12.3
HooCee 175
O2% 2.63
Lambada 1.09
Imuvuoto löytyi huohottimen letkusta-->uusittu ja huohotin myös
Yhden tulpan kärki paskana-->tulpat ja puola uusittu
Lambda uusittu myös
Muutenkin tehty iso huolto eli kaikki suodattimet uusittu. Bräkleeniä suihkittu pari litraa eikä löydetty uusia vuotoja ja kaikki letkutkin käytetty irti ja katsottu että ei ole reikiä imupuolella enää. Maf mitattu ja jännite muuttuu kierrosten myötä.
Tästä sitten innostuneena korjaamolle mittaukseen... kettu, päästöt oli enemmän vituillaan, ainoa mikä oli tippunut oli o2 hieman alle kahden. Hc tyhjäkäynnillä liki 600.
Puristuspainemittari tulee tänään lainaksi. Yhden männän pää näyttää tulpanreiästä katsottuna kostealta. Öljy tälle koneelle maistuu pikkasen, en ole tarkeampia määriä mitannut vielä mutta ei mielestäni mitään litra/1000Km.
Näyttäiskö siltä että koneessa olisi jotain mekaanista vikaa? Henkisesti varaudun että ainakin yhressä pytyssä on huonot rutut.
Tyhjäkäynti
Co% 0.8
Co2% 12.7
HooCee 374
O2% 2.3
Kierroksilla
Co% 1.1
Co2% 12.3
HooCee 175
O2% 2.63
Lambada 1.09
Imuvuoto löytyi huohottimen letkusta-->uusittu ja huohotin myös
Yhden tulpan kärki paskana-->tulpat ja puola uusittu
Lambda uusittu myös
Muutenkin tehty iso huolto eli kaikki suodattimet uusittu. Bräkleeniä suihkittu pari litraa eikä löydetty uusia vuotoja ja kaikki letkutkin käytetty irti ja katsottu että ei ole reikiä imupuolella enää. Maf mitattu ja jännite muuttuu kierrosten myötä.
Tästä sitten innostuneena korjaamolle mittaukseen... kettu, päästöt oli enemmän vituillaan, ainoa mikä oli tippunut oli o2 hieman alle kahden. Hc tyhjäkäynnillä liki 600.
Puristuspainemittari tulee tänään lainaksi. Yhden männän pää näyttää tulpanreiästä katsottuna kostealta. Öljy tälle koneelle maistuu pikkasen, en ole tarkeampia määriä mitannut vielä mutta ei mielestäni mitään litra/1000Km.
Näyttäiskö siltä että koneessa olisi jotain mekaanista vikaa? Henkisesti varaudun että ainakin yhressä pytyssä on huonot rutut.
Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Jooo.. Rutut oli ookoo.. Mutta pakoputki purettiin kokonaan pois ja aika ylläri ko kurkkas kattiin sisälle. Se oli tyhjää täynnä
Joustoliitoksessakin on enemmän hitsilankaa siellä sisäpuolella kuin ulkopuolella.

Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Jos uudet haluaa tilata, niin ebaysta saa edukkaasti. Toki tästä on jokunen vuosi aikaa, mutta omaani laitoin uuden alkukäyrän ja katin, maksoi muistaakseni puolet siitä mitä olisivat motonetissa olleet..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Juu, kattelin jo vähäsen hintoja. Kavereita löytyy onneksi varaosapiireistä niin kysytään hinnat sitä kautta eka.
Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Nyt on pakosarjasta asti uusi rööri ja tarvikekatti. Eikä vieläkään päästöihin
HooCee jäi tyhjäkäynnillä 200 tietämiin ja O2 1,1, kierroksilla oli kaikki ookoo, o2 tippui tuonne 0.3 tuntumaan. Putki on kasattu tahnan kanssa ja kokeiltu tukkimalla putken pää ja ei mitään kummoista suhinaa saatu kuulumaan. Pakosarjakin kiristetty. Oisko ideoita? Imusarjan tiiviste? Tulpanjohdot on sytkäpuolella ainoa vanha osa. Pitäiskö varmuudeksi vaihtaa nekin? Vai käyä koko putki vielä kertaalleen läpi. ..

Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Ehdottaisin sieltä koneesta etsiä syytä - sytytyskatkoksia (misfire) ehkä siinä sylinterissä, jossa männänpää näytti kostealta. Eli jostain pääsee palamatonta bensaa läpi - se sen katinkin on varmaan hajottanu. Nyt olisi hyvä löytää vian syy, ettei uusi katti vaurioidu. Luin ketjun läpi; tulpanjohtojen uusinnasta ei mielestäni ollut juttua. Kannattaisikohan sitä kokeilla?
EDIT Puusilmä : Juu, vaihda joka tapauksessa tulpanjohdot.
EDIT Puusilmä : Juu, vaihda joka tapauksessa tulpanjohdot.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Onkohan nuilla kynttilöiden johdoilla välii millaiset laittaa? Motonetti tarjoo kahta vaihtoehtoa, tässä ois sen mukaan 1.8/2.0 johdot ko toi tulpan päähän tuleva liitin on suora. 1.4/1.6 tarjuaa sitä vinoa mallia. Ja kyllä yksi mun pakoröörin liitos vähän falskasi vaikka hieroin sen eilen ihan kohdilleen
Re: Mk1 1.4 focus ja päästöt ihan mettässä
Kyllä ne tulpanhatut samanlaisia yleensä on - voi olla vaan kuvassa johto eri kulmassa. Kannattaa silti ottaa se oikea sarja (1.4 ja 1.6), sillä pituuksissa on eroa. Puola on eri asennossa.
Toinen asia on, että kannattaako ostaa Intermotoria (Motonetin kuvasta päätellen), kun esim. Janmor FS23 - sarja on silikonia, paremmalla johtimella ja ei ainakaan kalliimpi.
Toinen asia on, että kannattaako ostaa Intermotoria (Motonetin kuvasta päätellen), kun esim. Janmor FS23 - sarja on silikonia, paremmalla johtimella ja ei ainakaan kalliimpi.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex