Focus mk1 ohjaustehostin outoilee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
focusdiesel

Focus mk1 ohjaustehostin outoilee

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Moi arvon kanssafordistit :)

Mulla oli 99 vuoden mk1 focuksessa vilkun palautus mennyt rikki ja vaihdoin siihen viiksen ja niitä ympäröivän tellingin missä on airbagin spiraali.
Tämän jälkeen kun lähdin kurvailemaan tuntui siltä, että ohjaus on vähän jäykempi kuin ennen ja ääriasennossa vasemmalla huomaan että ohjaustehostin nuupahtaa vähän ennen kuin tullaan ääriasentoon. Voiko näillä oikeasti olla mitään tekemistä keskenään? Kiristinkö ratin liian tiukalle? Voiko sitä edes kiristää liian tiukalle, kun siinähän on sellanen kartio? Vai onko nyt vaan sattuman kauppaa että tehostin alkoi oireilemaan. Nestettä on, ehkä vähän jopa yli maximin ja tehostin ei pidä ääntä ja toimii muuten moitteetta. Oikealla ääriasennossa ilmiötä ei esiinny.

Noh ainakin vilkku palauttaa ja tässäkin tapauksessa vika tosiaan oli siinä rattikehällä jossa on sellanen nippa joka osuu vilkkuviiksen nippaan joka palauttaa viiksen. Itse viiksi oli ehjä vaikka olikin hyvin löysä ja kulahtanut (yli 400tkm)
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
focusdiesel

Re: Focus mk1 ohjaustehostin outoilee

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Itse itselleni vastaten. Airbagin spiraali pitää keskittää ratin ja renkaiden kanssa. Se pysäytti pumpun liian aikasin ja alko itse osakin jumittaa ääriasennossa.

Eli note to myself, jos jopa itse osassa mitä asennat on asennusohjeet niin lue ne :)

Tuli vaihdettua redlinet tehostimeen no ei ehkä turhaan, mutta kuitenkin :)
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
Vastaa Viestiin